witam
otoz zakupilem dzis nowki oponki,nokian,wiec chcialem ustawic zbierznosc(sprawdzic)
okazalo sie ze samochod teraz kola ma zwarte,mechanik mowi ze ma byc rozwarty przy napedzie na przod.
wiec jade do mechanika ktory mi ustawial w lipcu zbierznosc i pytam sie czemu jest zwarty a ma byc rozwarty-sprawdzil w ksiazce i niby ma byc zbierzny.
logicznie myslac przod naped to powinien byc rozwarty.
wiec dzwonimy do 4 stacji diagnostycznych.
2 mowia ze rozwarty,a 2 servisy audi ze wplywa na to wiele czynnikow i musza miec numer vin..
powiedzcie mi jaka jest prawda,niechcialbym nowych kapci za szybko stracic..
pzdr
[A6 C5] zbierznosc
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 95
- Rejestracja: 20 lis 2010, 08:40
- Lokalizacja: Brodnica
Zgadza się, że ustawia się w minutach ale zastanawiam się bo w B4 ustawiałem rozbieżnie i tak samo w setce.Auto prowadziło się idealnie.Nie było żadnego darcia opon czy ząbkowania.Także nie raz inaczej w teorii niż w praktyce.Także zdziwienie mechaników potwierdza że ustawiali na rozbieżny a książka mówi coś innego
CICHY
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
to co innego
mi zabkowalo w allroadzie i strasznie zarlo opony (tyl) :evil: przy ustawieniach ori czyli calkowita +24min.
teraz mam na 0 i jest git (jest to poza zakresem dopuszczalnym przez audi ,ale ja wole miec opony na dluzejniz 20tys.km)
przod jednak musi byc zbiezny lub na zero bo przegladu moze nie przejsc
(rozbierzny podczas hamowania strasznie myszkuje)

mi zabkowalo w allroadzie i strasznie zarlo opony (tyl) :evil: przy ustawieniach ori czyli calkowita +24min.
teraz mam na 0 i jest git (jest to poza zakresem dopuszczalnym przez audi ,ale ja wole miec opony na dluzejniz 20tys.km)

przod jednak musi byc zbiezny lub na zero bo przegladu moze nie przejsc

allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Popieram.mariusz888 pisze:przod jednak musi byc zbiezny lub na zero bo przegladu moze nie przejsc (rozbierzny podczas hamowania strasznie myszkuje)
Oprócz tego przeczytałem w mądrym artykule opartym na naukowych wnioskach i doświadczeniach, że w samochodach FWD przednie koła powinny być lekko zbierzne z uwagi na fakt, iż podczas dynamicznego przyspieszania naturalnym efektem kół jest tendencja do rozbierzności...
Podczas ustawiania zbierzności Niuńki porobiłem fotki podręcznika "miszcza", które skleiłem w całość:
http://i178.photobucket.com/albums/w245 ... rznosc.jpg
-sorry za słabą jakość, ale idzie się doczytać, wydanie 2005, plik ok. 2,9 MB.
Dodam, że wg.tych danych tylko w modelach z Quattro można ustawiać zbierzność tylnej osi.
Ja miałem za bardzo zbierzne tylne koła i darły laczki
