Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C4] dziwne zachowanie ogrzewania

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

[A6 C4] dziwne zachowanie ogrzewania

Post autor: kamil138 » 19 gru 2010, 21:03

witam klubowiczów

przeglądałem forum i widzę że nie tylko ja mam problem z ogrzewaniem w a6, jednak mój problem jest trochę inny niż w reszcie tematów, jak silnik pracuje na obrotach wyższych tzn. 1100 i więcej to ładnie mi grzeje, a jak zatrzymam się np. na światłach i obrotomierz wskazuje ok. 800 obrotów to zaczyna wiać chłodem

gdzie może leżeć przyczyna?
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Michaelo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 10 wrz 2009, 23:49
Lokalizacja: PP-PCH-PO

Post autor: Michaelo » 19 gru 2010, 21:13

Nieco "zapchana" nagrzewnica? Wówczas musi być nieco wyższe ciśnienie w układnie aby dotarł ciepły płyn. Może płukanie nagrzewnicy by pomogło.
<b>WEBASTO</b> Feel the drive

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 19 gru 2010, 21:27

no właśnie jakiś tydzień temu wszystko rozbierałem wyciągnąłem nagrzewnicę, przepłukałem złożyłem z powrotem i żadnej poprawy, termostat wstawiłem nowy i też nic nie pomogło
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
qubas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 11 wrz 2009, 17:14
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: qubas » 20 gru 2010, 01:30

wiesz ja w mojej c6 malem dokladnie to samo, okazalo sie ze zbiornik wyrownawczy byl dziurawy (tam gdzie wtyczka czujnika) i brakowalo plynu, po dolaniu problem ustepowal. Moze to to?

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 20 gru 2010, 09:48

Jeśli na dworze jest bardzo zimno to całkowicie normalne, mój potrafi chodzi przez godzinę i nawet nie drgnie wskazówka temperatury. Ja się ratuje tekturą na chlodnicy przez co silnik się mniej wychładza ale to rozwiazanie tymczasowe bo jedyne skuteczne to dogrzewacz silnika jak w nowszych konstrukcjach. Zrób eksperyment jak masz klimatronik odpal samochód wyłącz nawiew i sprawdź na panelu jaka jest temperatura i zmierz po jakim czasie rośnie, u mnie dochodzi np do 70 włączam nadmuch na szybę na maxa i w ciagu okolo minuty dwóch temperatura potrafi spaść nawet o 20 stopni. Co ciekawe jeżdzac na auto silnik nagrzewa się do okolo 50stopni i potem bardzo długo nic bo automatycznie wentylator pracuje szybciej i wiecej ciepla zabiera. W końcu nie bez powodu jak się komuś przegrewa samochód w lecie to wystarczy na kilka chwil włączyć ogrzewanie.

Marcin 6991
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 21 lis 2010, 00:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marcin 6991 » 21 gru 2010, 15:11

Ja mam tak , że jak włączam nagrzewanie to raz grzeje raz chłodem wieje, czasem nawet ponowne odpalenie silnika nie pomaga ;/
Pozdrawiam Marcin.

ziutekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 21 mar 2010, 12:39
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: ziutekr » 22 gru 2010, 08:43

Jeśli to klimatronik to stawiam, ze padl silniczek którejś klapki, do sprawdzenia za pomocą kodow klimatronika lub VAG-iem

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 22 gru 2010, 23:27

kamil138, miałem ten sam problem i pomogła tylko wymiana nagrzewnicy :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 27 gru 2010, 15:16

dodam jeszcze kilka szczegółów: nagrzewnica była rozbierana i jest na 100% drożna, klapki działają 100%

silnik odpalony temp. ok. 60 stopni nadmuch na HI i wieje zimnym, podnoszę maskę odkręcam odpowietrznik naciskam kilka razy na wąż i wylatują malutkie pęcherzyki razem z płynem wchodzę do auta a tam napierdziela gorącym powietrzem :shock: pochodzi trochę i znów zimnym dmucha :-x

co jest nie tak?
gdzieś mi powietrze zasysa lewe?
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 27 gru 2010, 18:46

masz dalej zapowietrzoną nagrzewnice - na 100%!!!
audi-a6-c4-20l-jak-odpowietrzyc-uklad-c ... htm#315672 zlukaj ;-)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga