Witam .
Z racji , że w moim samochodzie korektor siły hamowania jakoś dziwnie się zapiekł praktycznie nie działa mi prawy tylni zacisk. Zaopatrzyłem sie na złomowisku w "nowy" ale okazało sie ze też jest zrypany. Widziałem jeszcze na szrocie 2 pasaty z takimi korektorami ale nie wiadomo czy w ogole są działające .
Zastanawiam się czy w moim samochodzie taki korektor jest w ogole potrzebny i czy nie bedzie lepiej go po prostu pominąć.
Nie chciał bym sytuacji w której bedzie mi zarzucac tyłem przy hamowaniu. Ale gdzieśtam słyszałem że po wprowadzeniu systemu ABS korektory przestały być potrzebne.
A moj samochód akurat ma ABS.
Chciałbym się dowiedzieć od kogoś zorientowanego w temacie , jak to jest na prawdę z tym korektorem. czy jest potrzebny
[100 C4] korektor siły hamowania
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
sorka wkleiłem ci rysunek czesci dot mojego modelu -a6 c4 z 1996 r - bo miałem tak ustawione pod siebie
tu jest rysunek dot 100 c4 z 1992r -czyli taka jak twoja http://www.vagcat.com/p/B118/611300.png
[ Dodano: 2010-12-25, 20:19 ]
a co do zapieczonych zacisków hamulcowych polecam zakup zestawu uszczelek do regeneracji tylnich zacisków- koszt ok 20zł i /////ewentualnie jeżeli tłoczek bedzie naprawde "zryty" - wymiane samego tłoczka - ok 40zł "new" i zregenerowanie tego samemu - nie jest to bardzo skomplikowane -temat z zaciskami ogarniałem rok temu - samem to regenerowałem - jc poszukaj w topikach - sprawa poruszana wielokrotnie
btw wątpie żeby winny był ten kolektor hamowania - nie słyszałem jeszcze żeby na tym forum ktoś na niego narzekał - jeżeli juz ktoś narzeka na kiepskie tylnie hample w c4 - to w 90% winne sa zapieczone zaciski
tu jest rysunek dot 100 c4 z 1992r -czyli taka jak twoja http://www.vagcat.com/p/B118/611300.png
[ Dodano: 2010-12-25, 20:19 ]
a co do zapieczonych zacisków hamulcowych polecam zakup zestawu uszczelek do regeneracji tylnich zacisków- koszt ok 20zł i /////ewentualnie jeżeli tłoczek bedzie naprawde "zryty" - wymiane samego tłoczka - ok 40zł "new" i zregenerowanie tego samemu - nie jest to bardzo skomplikowane -temat z zaciskami ogarniałem rok temu - samem to regenerowałem - jc poszukaj w topikach - sprawa poruszana wielokrotnie
btw wątpie żeby winny był ten kolektor hamowania - nie słyszałem jeszcze żeby na tym forum ktoś na niego narzekał - jeżeli juz ktoś narzeka na kiepskie tylnie hample w c4 - to w 90% winne sa zapieczone zaciski
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Stary zacisk był zupełnie skorodowany tak samo jak tarcza i klocki na nim . Kupiłem zacisk od znajmomgo forumowicza w pełni sprawny pod każdym względem i sprawdzony, założyłem z nowymi klockami i tarczami i nie działał , w przewodach za korektorem nie było zupełnie cisnienia , natomiast przed korektorem płyn sikał jak oszalały więc sprawa dla mnie jest jasna.
Pytanie brzmi czy ów korektor jest istotny czy bardziej na ozdobę.
Pytanie brzmi czy ów korektor jest istotny czy bardziej na ozdobę.
Moja racja mojsza jest!!
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
na twoim miejscu wyjąłbym ten stry rozkrecił go na czesci 1 - jak sie da i wyczyścił- jak sie nie da to szukał bym uzywki na złomie - bo lepiej nie ryzykować z hamplami jak sie nie ma o nich pojęcia- jak wywalisz ten korektor nie zdziw sie ze bedzie zarzucać tyłem przy hamowaniu w zakrecie
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Dlatego właśnie doszedłem do wniosku ze nejlepiej będzie na próbe ominąc korektor przewodem gietkim i sprawdzić zachowanie samochodu przy hamowaniu (wkoncu do czegoś sie ten zakichany snieg przyda), jeśli tył będzie uciekał to powróce do poprzedniego ustawienia i bede szukał korektora.
Dodek. Tak sie składa , że jeden niedziałający juz kupiłem na złomie . Nie wiem czy trzymałeś w rekach taki korektor ale nie da sie w nim zbyt wiele rozkręcić Conajwyzej mozna odkręcić tę klamkę aby miec dostęp do tłoczków , ale dzięki temu rozregulujesz korektor i sobie go można wsadzic w buty.
Dodek. Tak sie składa , że jeden niedziałający juz kupiłem na złomie . Nie wiem czy trzymałeś w rekach taki korektor ale nie da sie w nim zbyt wiele rozkręcić Conajwyzej mozna odkręcić tę klamkę aby miec dostęp do tłoczków , ale dzięki temu rozregulujesz korektor i sobie go można wsadzic w buty.
Moja racja mojsza jest!!
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
co do kolektora niewiem czy jest "rozkrecalny domowymi sposobami" pozatym jak bedziesz kupować inny to szukaj takiego - który bedzie albo wykręcony wprost z jeżdzącego auta (układ zalany płynem) /anglika - bądz szukaj dobrego/ zaufanego szrotu z opcją wymiany elementu na inny w razie niesprawności
Łan tu sri TDI :mrgreen: