[100 C4 2.5TDI AAT] Brak mocy powyżej 2200obr/min.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 gru 2010, 16:52
- Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowy
http://vaglog.rtnet.pl/pamusz_30607.html
nowe logi, 1x statyczny 1x na samym zaplonie i dynamiczne
Jak widać pedał przyspieszenia podaje dobre wartość i maxymalnie wynosza 255
Raczej bedzie cos z turbem, gdzies ucieka cisnienie, moze zawor sie zawiesil
nowe logi, 1x statyczny 1x na samym zaplonie i dynamiczne
Jak widać pedał przyspieszenia podaje dobre wartość i maxymalnie wynosza 255
Raczej bedzie cos z turbem, gdzies ucieka cisnienie, moze zawor sie zawiesil
Problem w tym, że dymu nie ma w ogóle, nawet jak wszystko było ok przy bucie był lekki czarny dym, ale w granicach rozsądku, teraz nie ma nic, nawet przy wyższych obrotach.
na mierniku pokazuje non-stop 0,2 bar, po odpięciu z WG idącego do n75 w ogóle brak ciśnienia. Dziwne jest to, że np. jadąc na 3 biegu przy obrotach ok. 3k obr./min na zegarze ciśnienia jest 0.2 bar, puszczamy gaz na 2 sekundy, znów but w podłogę, na zegarze wskazówka szybko podnosi sie na 0.4bar i po sekundzie opada z powrotem na 0.2 bar. Czy to nie jest znak, że WG upuszcza to ciśnienie?
Martwi mnie tylko, że nie ma tego dymu... Dolot jak już wcześniej pisałem, w 100% szczelny wszystko rozbierałem od filtra do samego kolektora.
Zaraz po świętach wyrzucę suszarkę na warsztat i sprawdzę co sie z tym WG kryje...
na mierniku pokazuje non-stop 0,2 bar, po odpięciu z WG idącego do n75 w ogóle brak ciśnienia. Dziwne jest to, że np. jadąc na 3 biegu przy obrotach ok. 3k obr./min na zegarze ciśnienia jest 0.2 bar, puszczamy gaz na 2 sekundy, znów but w podłogę, na zegarze wskazówka szybko podnosi sie na 0.4bar i po sekundzie opada z powrotem na 0.2 bar. Czy to nie jest znak, że WG upuszcza to ciśnienie?
Martwi mnie tylko, że nie ma tego dymu... Dolot jak już wcześniej pisałem, w 100% szczelny wszystko rozbierałem od filtra do samego kolektora.
Zaraz po świętach wyrzucę suszarkę na warsztat i sprawdzę co sie z tym WG kryje...
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 23 gru 2010, 16:52
- Lokalizacja: Poczesna k. Częstochowy
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
06-10 - Signal to High - Intermittent
Błedy, z czego tylko pierwszy został po kasowaniu, prawdopodobnie reszta to kwestia wypinanych wtyczek
17-10 - Control Difference - Intermittent
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
07-10 - Signal to Low - Intermittent
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
06-10 - Signal to High - Intermittent
Błedy, z czego tylko pierwszy został po kasowaniu, prawdopodobnie reszta to kwestia wypinanych wtyczek
Chyba to rozkminiłem, czy ECU nie bierze sobie przypadkiem sygnału z przepływomierza do obliczenia jaką dawke paliwa należy wtrysnąć? Im więcej powietrza przepływa przez przepływomierz tym więcej paliwa podaje pompa sterowana przez ECU, a skoro nieszczelności w dolocie nie ma, to ECU podaje tylko tyle paliwa ile silnik zabiera powietrza i to mogło by tłumaczyć brak dymienia? Tam nigdzie nie ma czujników ciśnienia w kolektorze żeby ECU brał sobie jakiś sygnał jakie jest ciśnienie doładowania do obliczenia dawki paliwa... Według mnie, to jest jeszcze jedyne logiczne wytłumaczenie..PawelM pisze:DJ_Mouse tylko wlasnie pytanie czemu przy tak niskim cisnieniu a normalnej dawce ktora by dostawal nie ma dymu
Coraz bardziej utwierdzam sie w przekonaniu, że wina leży po stronie turbiny. Jakie ciśnienie doładowania powinno mieć zdrowe AAT? 0.8-1 bar?
Klamka zapadła, w poniedziałek wyszarpuje suszarke, zrobię fotostory i napisze o efektach prac...
Apropo "bogatej mieszanki" możliwe, że nie ma standardowych wartości, poprzedni właściciel informował mnie że w Austrii skąd przyjechało auto miał dłubnięty silnik i podobno ma 130km, kiedyś z ciekawości zaglądałem do ECU i kości na pewno nie są orginalne, więc ziarno prawdy może w tym być... tak czy inaczej, nigdy nie było batorego za autem, jechałem kiedyś wcześniej AAT i wydaje mi sie, że moja audi jest troche elastyczniejsza, ale to było już dosyć dawno...
Problemów z zapalaniem na ciepłym nie ma, skąd taka hipoteza? Po kilkugodzinnym postoju w takich temp. jak teraz kiedy jeszcze nie zapalą sie świece żarowe musi przekręcić kilka obrotów silnikiem, ale zapala normalnie. W pozostałych sytuacjach odpala jak powinien.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
Ja sklonil bym sie do szukania przyczyny w pompie
lub doprowadzeniu paliwa
Pompa nie ma odpowiedniego wydatku
dlatego nie ma doladowania
nie ma cisnienia w pompie dlatego kat wtrysku jest rozjechany
Dla pewnosci sprawdzil bym jeszcze wychylenie nastawnika podczas
max buta
nie pamietam ktora to wartosc ale jest napewno w bloku 0
lub doprowadzeniu paliwa
Pompa nie ma odpowiedniego wydatku
dlatego nie ma doladowania
nie ma cisnienia w pompie dlatego kat wtrysku jest rozjechany
Dla pewnosci sprawdzil bym jeszcze wychylenie nastawnika podczas
max buta
nie pamietam ktora to wartosc ale jest napewno w bloku 0
Jednak tak jak sądziłem, paliwo nie miało nic do rzeczy. Pisałem już wcześniej, że auto nie reagowało tak jak przy niedostatku paliwa.
Dziś zacząłem prace z celem wyjęcia suszarki, zdjąłem kolektor i dostęp do śrub nie jest najszczęśliwszy, mam zatarte kkk k24 z dawnego gtd i odkręciłem WG jednak nie da się do wyjąć z muszli. Nie wiem czy jest to wbijane czy musiałbym rozebrać WG żeby je wyjąć, ale odkręciłem rurke na wg i zacząłem dmuchać do niego 2 bary powietrza, po kilku strzałach WG zaczęło "dźwięczeć" i w jedną i w drugą (czyli zaczęło pracować w całym zakresie) poskręcałem wszystko do kupy, przedmuchałem jeszcze raz wszystkie rurki wężyki, odkręciłem też N75 i sprawdzałem, czy trzyma i czy elektromagnes działa, wszystko tak jak należy. Przy okazji zaślepiłem też EGR, niby nie był uszkodzony ale może padło sterowanie od niego, i tak miałem zdjęte, więc dorobiłem pełną blache, skręciłem i gra.
Próba na trasie, suszarka pompuje 0.5bar od 2k. obr/min na krótkim odcinku prostej bez problemu rozpędziła sie 170km/h i trzeba było hamować, więc sprawę uważam za zamkniętą. Możemy więc uznać, że przyczyna tkwiła albo w WG (co moim zdaniem jest najbardziej prawdopodobne, że zatarła sie od emeryckiej jazdy po śniegu) albo jakimś trafem otwierało sie EGR i silnik karmiony spalinami zamiast powietrza nie miał siły.
Czy ktoś wie, jakie ciśnienie doładowania powinno mieć zdrowe AAT? Jak wyjąć WG z turbiny? Tak z ciekawości...
Tak czy inaczej, dziękuje za wskazówki i podpowiedzi w temacie, niestety jest to dużo trudniejszy w diagnozie silnik niż zwykłe 1.9... Cóż zrobić, kiedyś to był szczyt techniki
Dziś zacząłem prace z celem wyjęcia suszarki, zdjąłem kolektor i dostęp do śrub nie jest najszczęśliwszy, mam zatarte kkk k24 z dawnego gtd i odkręciłem WG jednak nie da się do wyjąć z muszli. Nie wiem czy jest to wbijane czy musiałbym rozebrać WG żeby je wyjąć, ale odkręciłem rurke na wg i zacząłem dmuchać do niego 2 bary powietrza, po kilku strzałach WG zaczęło "dźwięczeć" i w jedną i w drugą (czyli zaczęło pracować w całym zakresie) poskręcałem wszystko do kupy, przedmuchałem jeszcze raz wszystkie rurki wężyki, odkręciłem też N75 i sprawdzałem, czy trzyma i czy elektromagnes działa, wszystko tak jak należy. Przy okazji zaślepiłem też EGR, niby nie był uszkodzony ale może padło sterowanie od niego, i tak miałem zdjęte, więc dorobiłem pełną blache, skręciłem i gra.
Próba na trasie, suszarka pompuje 0.5bar od 2k. obr/min na krótkim odcinku prostej bez problemu rozpędziła sie 170km/h i trzeba było hamować, więc sprawę uważam za zamkniętą. Możemy więc uznać, że przyczyna tkwiła albo w WG (co moim zdaniem jest najbardziej prawdopodobne, że zatarła sie od emeryckiej jazdy po śniegu) albo jakimś trafem otwierało sie EGR i silnik karmiony spalinami zamiast powietrza nie miał siły.
Czy ktoś wie, jakie ciśnienie doładowania powinno mieć zdrowe AAT? Jak wyjąć WG z turbiny? Tak z ciekawości...
Tak czy inaczej, dziękuje za wskazówki i podpowiedzi w temacie, niestety jest to dużo trudniejszy w diagnozie silnik niż zwykłe 1.9... Cóż zrobić, kiedyś to był szczyt techniki

Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS