[2,5TDI 150KM Q] problem z turbo
[2,5TDI 150KM Q] problem z turbo
Witam wszystkich. Mam dość dziwny przypadek. Jadąc w długą trasę postanowiłem na chwile stanąć i odpocząć. Po około godzinie czasu postoju, odpaliłem auto i ruszyłem z parkingu. Po paru sekundach zorientowałem się, że auto nie ma mocy, osiąga max.3000obr. i turbina się nie włącza. Po ujechaniu kilku kilometrów nagle podczas dodawania gazu, turbo zaczęło działać, ale tylko na chwile. I tak mam, że raz zadziała, a potem znowu nic. Czy ktoś z was miał podobny przypadek lub wie co jest przyczyną?? i jaki są koszta ewentualnej naprawy Proszę o pomoc. Dziękuję.
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem stosując TAGI!
Poprawiłem!
Ostatnio zmieniony 23 gru 2010, 16:46 przez texas83, łącznie zmieniany 4 razy.

1. Najprawdopodobniej albo zarżnąłeś turbinę(najgorsza opcja),
2. albo n18 lub n75(ewentualnie układ podciśnienia nieszczelny) sprawdź to,
3. ewentualnie (zarypany filtr cząsteczek (katalizator), tak było u mnie turbina dawała kopa przez 1-2sekund po czym spaliny nie miału gdzie być odprowadzone bo było przytkane i rozłączało turbinę a VAG pokazywał, że turbina daje ciśnienie 2.7bar-a).
sprawdzaj najpierw od pkt:3 do 1.
2. albo n18 lub n75(ewentualnie układ podciśnienia nieszczelny) sprawdź to,
3. ewentualnie (zarypany filtr cząsteczek (katalizator), tak było u mnie turbina dawała kopa przez 1-2sekund po czym spaliny nie miału gdzie być odprowadzone bo było przytkane i rozłączało turbinę a VAG pokazywał, że turbina daje ciśnienie 2.7bar-a).
sprawdzaj najpierw od pkt:3 do 1.
Srebrna A6 2.5TDI ze 150KM >>> 197KM (programowo bez chipa) i kto wieeee ile jeszcze oprogramowanie nie oryginalne zmodyfikowane. Po zmianie programowej zero awarii
!

Witam na odczycie pokazuje mi błąd 00519, ale nie wiem dokładnie co to jest. Próbowałem znaleźć coś o tym na forum, i w internecie, ale jeszcze nie znalazłem lecz będę próbował dalej. Znajomy podpowiada mi, że może to być, czujnik w kolektorze ssącym. Może wiecie co oznacza ten błąd? 00519
Dziękuje i Pozdrawiam
Dziękuje i Pozdrawiam

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
hm...
przy roznicach w cisnieniu doladowania (obojetne na plus czy minus) pojawia sie 575 (z odpowiednim 'dodatkiem'),
519 oznacza problemy elektryczne z czujnikiem cisnienia doladowania (co w prostej lini prowadzi do klopotow z prawidlowym wyregulowaniem cisnienia przez ECU)
jednym slowem -> znajomy ma racje -> klopot z czujnikiem cisnienia doladowania.
przy roznicach w cisnieniu doladowania (obojetne na plus czy minus) pojawia sie 575 (z odpowiednim 'dodatkiem'),
519 oznacza problemy elektryczne z czujnikiem cisnienia doladowania (co w prostej lini prowadzi do klopotow z prawidlowym wyregulowaniem cisnienia przez ECU)
jednym slowem -> znajomy ma racje -> klopot z czujnikiem cisnienia doladowania.