Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wymiana żarówki xenon

Elektryka
robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 15 paź 2010, 19:19

bartosch pisze:jakie żarniki najlepiej kupić? 6000, 8000 czy moze 12000? muszę szybko wiedzieć bo idę jutro rano na giełdę a niewiem jakie wybrać. Kupię raczej te najtańsze bo nawet wymieniając je co pół roku to i tak bedzie taniej;)
Opamiętaj się chłopie 8000? 12000? :evil: Będziesz potem walił po oczach wszystkim jak migomatem
Chcesz mieć światła czy niebieską poświatę przed autem?
Kupuj max 6000 a jak dostaniesz to 5000
5K dają białe światło, dużo bielsze od żarówki ale nie jest niebieskie
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 15 paź 2010, 20:02

dzieki wielkie, ja sie nieznam a na moich nie pisze ile mają

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 21 gru 2010, 15:58

Odświeżę temat. Mój ksenon świeci na żółto/zielono a drugi zaczyna świecić podobnie i zamierzam je wymienić. Mam oryginalne i moje pytanie brzmi jak wyjąć ten żarnik a mianowicie odpinam końcówkę z żarówki i mam taki koszyk nałożony na żarnik. Jak to zdjąć bo przekręcam w prawo i w lewo i nic. Boje się że coś urwę. Czy to się przekręca czy odpina? Chyba że trzeba przekręcić samym żarnikiem?

Awatar użytkownika
bartosch
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 kwie 2010, 09:00
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: bartosch » 21 gru 2010, 16:46

odkręcasz tą dużą czarną nakrętkę (tam jest click więc tylko odrobinę) na żarniku i gotowe. sam żarnik wychodzi bardzo łatwo (podobnie do h4)

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 29 gru 2010, 11:49

Brysiu pisze:Odświeżę temat. Mój ksenon świeci na żółto/zielono a drugi zaczyna świecić podobnie i zamierzam je wymienić. Mam oryginalne i moje pytanie brzmi jak wyjąć ten żarnik a mianowicie odpinam końcówkę z żarówki i mam taki koszyk nałożony na żarnik. Jak to zdjąć bo przekręcam w prawo i w lewo i nic. Boje się że coś urwę. Czy to się przekręca czy odpina? Chyba że trzeba przekręcić samym żarnikiem?
normalnie się odkręca, w lewo. co prawda trochę siły potrzeba i zapamiętaj w jakim położeniu jest pierścień jak go wyciągniesz to zaoszczędzi ci nerwó przy składaniu ;-)

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 30 gru 2010, 19:13

Czy żarnik d2s 85122 będzie się świecił na niebieskawo czy zawsze na biało.?

Awatar użytkownika
arkolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 06 cze 2009, 09:42
Lokalizacja: kozienice/maura

Post autor: arkolek » 02 sty 2011, 20:10

na biało. tu są fotki właśnie tych żarników
a6-c5-wymiana-zarnika-lampy-wyladowczej-vt6874.htm

Carolina

Post autor: Carolina » 18 cze 2013, 18:44

Witam serdecznie,
hmm... kupiłam ostatnio samochód A6 C5 grudzień 99/00. Mam pytanie jak sprawdzić światła czy to xenony czy halogeny na własną rękę. Nie działa mi jedno światło no i wyskakuje mi kontrolka spalonej żarówki oczywiście. Ehhh pierwszy tydzień nie był szczęśliwy, ale wierzę w tego potwora mocy.

Brysiu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 06 gru 2010, 08:48
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Brysiu » 18 cze 2013, 21:26

Xenon ma lampę z soczewką taka kulka szklana i żarnika*zarówki nie widać a zwykła lampa to zwykła lampa świeci na żółto i widac zarówke w kloszu. Xenon mqa blask białawo/niebieski

Carolina

Post autor: Carolina » 18 cze 2013, 22:18

Z mojego stania i dumania nad samochodem to chyba jest xenon. I teraz kwestia jaki mam dokupić i czy wymienić jeden czy dwa? Z reguły staram się robić wszystko sama, aby póÂźniej wiedzieć co robić jakby mi w dłuższej trasie coś padło (staram się wozić zapas żarówek w samochodzie). Więc jeśli można poprosić o pomoc Fachowców, to poproszę o opis dla blondynek :D

Awatar użytkownika
tomasUK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 26 maja 2013, 05:25
Lokalizacja: UK

Post autor: tomasUK » 18 cze 2013, 22:35

No ja bym zmienił dwa lepiej mniec juz komplet z głowy ale to juz jest Twoja decyzja jest jeszcze kwestia ile to to Cię wyniesie :)
Moje mody:
Ledy w podświetlaniu tablicy rej.

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 18 cze 2013, 22:45

Carolina, Jeśli przy wyłączniku świateł masz dwa pokrętła - jedno od regulacji świateł a drugie od wysokości świateł - to masz żarówki halogenowe. Jeśli jedno i zaślepka w miejscu drugiego to żarnik ksenonowy. Czy jedno czy drugie przez soczewkę nie widać żarówki/żarnika xenon.
Poza tym w samochodzie z xenonami są spryskiwacze reflektorów oraz układ samo poziomowania świateł - stąd zaślepka w wyłączniku świateł.
Halogen daje żółte światło.
ÂŻarówka się spali - wiadomo że nie świeci. Xenon jak się kończy zaczyna świecić na różowo.
Nie sądzę że potrafiłbym opisać proces wymiany żarówki/żarnika, ale jeśli to xenon to podpowiem Ci jak sprawdzić czy nie jest chińskim zamiennikiem - jeśli do metalowych blaszek na żarniku ksenonowym "przyczepi się magnes to żarnik jest oryginalny :)

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 19 cze 2013, 13:19

Brysiu pisze:Xenon ma lampę z soczewką taka kulka szklana i żarnika*zarówki nie widać a zwykła lampa to zwykła lampa świeci na żółto i widac zarówke w kloszu.
Wszystkie C5 są na soczewce, więc Twoim sposobem raczej tego nie sprawdzi.
tomekkk1 pisze:Jeśli przy wyłączniku świateł masz dwa pokrętła - jedno od regulacji świateł a drugie od wysokości świateł - to masz żarówki halogenowe. Jeśli jedno i zaślepka w miejscu drugiego to żarnik ksenonowy.
Może być ale nie musi jeżeli poprzedni właściciel zmienił same lampy na ksenony.

Co do samej wymiany to tutaj jest wszystko opisane: a6-c5-wymiana-zarnika-lampy-wyladowczej-vt6874.htm

Carolina

Post autor: Carolina » 20 cze 2013, 20:38

tomekkk1 pisze:Carolina, Jeśli przy wyłączniku świateł masz dwa pokrętła - jedno od regulacji świateł a drugie od wysokości świateł - to masz żarówki halogenowe. Jeśli jedno i zaślepka w miejscu drugiego to żarnik ksenonowy. Czy jedno czy drugie przez soczewkę nie widać żarówki/żarnika xenon.
Poza tym w samochodzie z xenonami są spryskiwacze reflektorów oraz układ samo poziomowania świateł - stąd zaślepka w wyłączniku świateł.
Mam spryskiwacze reflektorów, to przynajmniej już jedno jest ustalone. Może podeślę zdjęcia włącznika na meila? A teraz jak odróżnić xenon, od bixnenonowej żarówki? Nie ma mnie teraz w Polsce i tutaj za wymianę tego krzyczą takie ceny, że jestem w szoku, więc staram się :) Jak nie no to trudno, czeka mnie wydatek. Dziękuję za odpowiedzi. Mam jeszcze jedno pytanie odbiegające od reflektorów. Testowałam samochód i wcisnęłam pedał gazu do momentu gdzie słychać takie kliknięcie i... kiedy zdjęłam delikatnie nogę z gazu pedał się zablokował i nie chciał pójść do góry (próbowałam podczas jazdy go odciągnąć stopą, ale nie dało rady). W tym momencie zaczęłam hamować i udało się zatrzymać samochód. Wyłączyłam samochód i włączyłam go za parę sekund i pedał zwolnił się sam. Czy to jest jakiś błąd, czy coś jest nie tak?

Awatar użytkownika
dio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 311
Rejestracja: 04 gru 2010, 15:55
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LTM/lubelskie

Post autor: dio » 21 cze 2013, 08:26

Carolina pisze: A teraz jak odróżnić xenon, od bixnenonowej żarówki? Nie ma mnie teraz w Polsce i tutaj za wymianę tego krzyczą takie ceny, że jestem w szoku, więc staram się :) Jak nie no to trudno, czeka mnie wydatek.
W żarniku nie ma różnicy, jest taki sam. Różnica jest w budowie i działaniu samej przesłony w soczewce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga