Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?

Silniki benzynowe
rogal89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 27 lis 2010, 17:22
Lokalizacja: Ostrów

Post autor: rogal89 » 27 lis 2010, 18:50

mam podobny problem w tym samym modelu jak sprawa sie zakonczyla ile cie to kosztowalo z rorzadek ?

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 27 lis 2010, 19:30

Proponowałbym sprawdzic podszybie czy jest odpływ wody kupilem niedawno takie auto z uszkodzonym silnikiem właśnie przez to (woda rozszczelniła serwo i podcisnienie zassalo ją na tlok) a poprzedni właściciel mówił o tym że przed uszkodzeniem auto po nocy przydymialo na biało.Przy uszkodzeniu uszczelki przedewszystkim jest ubytek płynu i to nie jednorazowy.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 28 lis 2010, 12:33

rogal89 pisze:mam podobny problem w tym samym modelu jak sprawa sie zakonczyla ile cie to kosztowalo z rorzadek ?
Musiałem wymienić obie uszczelki pod głowicą bo nie wiadomo która strzeliła. Płynu ubywało, spaliny były w zbiorniku wyrównawczym. Przy okazji zrobiłem rozrząd. Wymiana uszczelek kosztowała mnie 2000 zł - komplet (uszczelki, planowanie, uszczelniacze zaworowe, robota).

Awatar użytkownika
rasti86
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 104
Rejestracja: 23 lip 2010, 17:31
Lokalizacja: Kraków

Post autor: rasti86 » 03 gru 2010, 19:13

Kolego u mnie też nie było białej mazi, a płynu ubywało nieznacznie. Po dopaleniu tez kopcił aż wstyd, a jak stanołem gdzies na światłach na dłużej to za mna była zapora dymna ;)
Oczywiscie wymieniłem uszczelke + planowanie głowicy i przy okazji zrobiłem wiekszy remont silnika i problem znikł.

Ps. Aktualnie mamy zime wiec może poprostu woda zbiera ci sie w tłumniku i po nagrzaniu paruje i z tad ten dym. A co do ubytku płynu to sprawdz czy ci nie cieknie (zapomniałem fachowej nazwy tego zaworu/ trójnika czy co to tam jest) ale z tego czegos czesto ciecz lubi wyciekać.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly

Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 04 gru 2010, 13:35

Dymic na biało może też przez wyplone lub puste katy przez to że temeratura spalin jestdużo wyższa i skrapla się wda w układzie wydechowym

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 18 gru 2010, 21:46

Powiedzcie sami co o tym sadzicie od pewnego czasu w granicach 1700-2200 obr. na 3 i 4 bigu szarpi ale najwazniejsze jest to ze przy dolewce oleju (ostatnie dni byly siarczyste mrozy jak by to mialo cos wspolnego)ktora robie co 1000km zauwazylem "majonez" na korku ,na cieplym silniku przewody nie sa twarde i nie mam pojecia co o tym sadzic a i wiem ze uszczelka jest nowa getsa a sama glowica byla planowan jakies 40000km temu
jestem Losiem i mam V8

stef23
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 21 lis 2010, 23:18
Lokalizacja: poznan

Post autor: stef23 » 18 gru 2010, 22:46

Ubywa płyn chłodniczy?Majonez może być przez to że silnik nie dogrzany np krótkie trasy na kórych silnik sie niedogrzewa.Co do szarpania sprawdz świece ostatnio miałem taki przypadek że urwała się końćóka swiecy na wolnych nic niebyło a na obciążeniu 3,4 bieg szarpało nie zawsze szczególnie po odpuszczeniu i ostrym dodaniu gazu.

victory
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 19 sie 2008, 20:55
Lokalizacja: Klodzko/Austria

Post autor: victory » 18 gru 2010, 23:23

Co prawda plyn mi ubywa lecz nie koniecznie to wiaze z tym poniewaz zauwarzylem kilka razy mokra plame pod autem, musze przyznac ze auto ostatnio robi krotki trasy , a swiece sprawdze w poniedzialek.
jestem Losiem i mam V8

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 22 wrz 2011, 15:48

no tu u mnie efekt taki sam jak na załączonym obrazku w pierwszym poście ;]

wiec po przeczytaniu postu wychodzi chyba na to że i mnie czeka wymiana uszczelek pod głowicą...
płynu ubywa, dym śmierdzi, nie sprawdzałem obecności spalin w zbiorniczku bo dopiero co wymieniałem rozrząd (tydzień temu) i zalany miałem nowy płyn a już widać że nie wygląda jak od razu po wlaniu..
co za masakra, zrobić rozrząd i takie coś wyskakuje po rozrządzie jak by nie mogło przed... i drugi raz ta sama robota :/

czy przy wymianie uszczelek konieczne jest planowanie głowicy czy jest to uzależnione od stopnia zużycia silnika? przebieg ok. 234tys.

pozdro...

marmi29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 04 sty 2012, 09:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: marmi29 » 30 sty 2012, 12:37

Koledzy,
Moze macie wiedzę, gdzie mogę w Wawie, czy okolicy wykonać podobny zabieć ze zdejmowanie głowic ?.
Tez miałem dużo białego dymu, pozniej to ustało, płynu zaczeło ubywać mniej, a po paru dniach silnik stracił moc, miga chek itd. Zaprowadziłem do mechanika, dziś bedzie zdejmował głowice, ale szukam taĂąszego warsztatu.....

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 30 sty 2012, 13:21

odświeżę swoją wypowiedź... u mnie okazał się pęknięty cylinder a uszczelki w stanie perfekcyjnym...
niestety ale napotkał mnie zakup nowego silnika...
nowy blok w ASO 24 tys zł
nowy silnik kompl. ASO 34 tys zł. z tym że stary do zwrotu, w przeciwnym wypadku kwota to podwójna wartość silnika czyli 68 tys zł :)

ja kupiłem za 8tys kompletny po małym przebiegu :)

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 31 sty 2012, 11:13

w taką pogodę to chyba normalne... ;-) zostało pewnie troche wilgoci w tłumikach to jak się rozgrzeją to paruje ;-) no ale jeśli ktoś ma inne zdanie to niech się wypowie...
jeśli chodzi o maź na bagnecie to słyszałem że ponoś się tak robi przy małych i krótkich przebiegach z niedogrzanym silnikiem... miałem 4 lata volvo V40 2.0 bez gazu... też często robiłem krótkie odcinki ale mazi nigdy nie miałem... polecam olej REPSOL... niezawodny... :) auto go nie pali i bardzo długo pozostaje czysty i przejrzysty :)

baniak77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 gru 2011, 18:06
Lokalizacja: Radom

Post autor: baniak77 » 31 sty 2012, 11:58

ja mam ten sam problem przy odpalaniu na zimnym silniku, zwłaszcza zimą, tłumik mam szczelny. Też mi sie wydaje, że to od wilgoci

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 03 lut 2012, 10:05

oczywiscie ze chmura pary przy takich teperaturach jest normalna.
Ja jak przycisne do oporu to tez prawie nic nie widze w lusterku wstecznym.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

Merc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 165
Rejestracja: 08 sie 2011, 13:15
Lokalizacja: Rumia/Gdynia

Post autor: Merc » 03 lut 2012, 11:07

jeżdżąc teraz po ulicach zwróćcie uwagę na inne samochody... każdy jeden puszcza parę z tłumika przy -15°C... są wyjątki jak nowe samochody, które mają pewnie po EURO 5 i tam nie widać.. pełno sond katalizatorów, filtry cząstek stałych itp... to jakoś minimalizuje parę i prawie jej nie widać ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga