[A6 C5] V6 3.0 - czy to uszczelka pod głowicą?
Proponowałbym sprawdzic podszybie czy jest odpływ wody kupilem niedawno takie auto z uszkodzonym silnikiem właśnie przez to (woda rozszczelniła serwo i podcisnienie zassalo ją na tlok) a poprzedni właściciel mówił o tym że przed uszkodzeniem auto po nocy przydymialo na biało.Przy uszkodzeniu uszczelki przedewszystkim jest ubytek płynu i to nie jednorazowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Musiałem wymienić obie uszczelki pod głowicą bo nie wiadomo która strzeliła. Płynu ubywało, spaliny były w zbiorniku wyrównawczym. Przy okazji zrobiłem rozrząd. Wymiana uszczelek kosztowała mnie 2000 zł - komplet (uszczelki, planowanie, uszczelniacze zaworowe, robota).rogal89 pisze:mam podobny problem w tym samym modelu jak sprawa sie zakonczyla ile cie to kosztowalo z rorzadek ?
Kolego u mnie też nie było białej mazi, a płynu ubywało nieznacznie. Po dopaleniu tez kopcił aż wstyd, a jak stanołem gdzies na światłach na dłużej to za mna była zapora dymna
Oczywiscie wymieniłem uszczelke + planowanie głowicy i przy okazji zrobiłem wiekszy remont silnika i problem znikł.
Ps. Aktualnie mamy zime wiec może poprostu woda zbiera ci sie w tłumniku i po nagrzaniu paruje i z tad ten dym. A co do ubytku płynu to sprawdz czy ci nie cieknie (zapomniałem fachowej nazwy tego zaworu/ trójnika czy co to tam jest) ale z tego czegos czesto ciecz lubi wyciekać.
Oczywiscie wymieniłem uszczelke + planowanie głowicy i przy okazji zrobiłem wiekszy remont silnika i problem znikł.
Ps. Aktualnie mamy zime wiec może poprostu woda zbiera ci sie w tłumniku i po nagrzaniu paruje i z tad ten dym. A co do ubytku płynu to sprawdz czy ci nie cieknie (zapomniałem fachowej nazwy tego zaworu/ trójnika czy co to tam jest) ale z tego czegos czesto ciecz lubi wyciekać.
Don't drink & drive Just Smoke & Fly
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
Bylo: Golf MK2 Country 1.8 4x4 Syncro; Opel Omega 2.0; WV Passat B4 1.6; Opel Corsa B 1.2 - Aktualnie Audi a6 c5 1.8T
Powiedzcie sami co o tym sadzicie od pewnego czasu w granicach 1700-2200 obr. na 3 i 4 bigu szarpi ale najwazniejsze jest to ze przy dolewce oleju (ostatnie dni byly siarczyste mrozy jak by to mialo cos wspolnego)ktora robie co 1000km zauwazylem "majonez" na korku ,na cieplym silniku przewody nie sa twarde i nie mam pojecia co o tym sadzic a i wiem ze uszczelka jest nowa getsa a sama glowica byla planowan jakies 40000km temu
jestem Losiem i mam V8
Ubywa płyn chłodniczy?Majonez może być przez to że silnik nie dogrzany np krótkie trasy na kórych silnik sie niedogrzewa.Co do szarpania sprawdz świece ostatnio miałem taki przypadek że urwała się końćóka swiecy na wolnych nic niebyło a na obciążeniu 3,4 bieg szarpało nie zawsze szczególnie po odpuszczeniu i ostrym dodaniu gazu.
no tu u mnie efekt taki sam jak na załączonym obrazku w pierwszym poście
wiec po przeczytaniu postu wychodzi chyba na to że i mnie czeka wymiana uszczelek pod głowicą...
płynu ubywa, dym śmierdzi, nie sprawdzałem obecności spalin w zbiorniczku bo dopiero co wymieniałem rozrząd (tydzień temu) i zalany miałem nowy płyn a już widać że nie wygląda jak od razu po wlaniu..
co za masakra, zrobić rozrząd i takie coś wyskakuje po rozrządzie jak by nie mogło przed... i drugi raz ta sama robota
czy przy wymianie uszczelek konieczne jest planowanie głowicy czy jest to uzależnione od stopnia zużycia silnika? przebieg ok. 234tys.
pozdro...
wiec po przeczytaniu postu wychodzi chyba na to że i mnie czeka wymiana uszczelek pod głowicą...
płynu ubywa, dym śmierdzi, nie sprawdzałem obecności spalin w zbiorniczku bo dopiero co wymieniałem rozrząd (tydzień temu) i zalany miałem nowy płyn a już widać że nie wygląda jak od razu po wlaniu..
co za masakra, zrobić rozrząd i takie coś wyskakuje po rozrządzie jak by nie mogło przed... i drugi raz ta sama robota
czy przy wymianie uszczelek konieczne jest planowanie głowicy czy jest to uzależnione od stopnia zużycia silnika? przebieg ok. 234tys.
pozdro...
Koledzy,
Moze macie wiedzę, gdzie mogę w Wawie, czy okolicy wykonać podobny zabieć ze zdejmowanie głowic ?.
Tez miałem dużo białego dymu, pozniej to ustało, płynu zaczeło ubywać mniej, a po paru dniach silnik stracił moc, miga chek itd. Zaprowadziłem do mechanika, dziś bedzie zdejmował głowice, ale szukam taĂąszego warsztatu.....
Moze macie wiedzę, gdzie mogę w Wawie, czy okolicy wykonać podobny zabieć ze zdejmowanie głowic ?.
Tez miałem dużo białego dymu, pozniej to ustało, płynu zaczeło ubywać mniej, a po paru dniach silnik stracił moc, miga chek itd. Zaprowadziłem do mechanika, dziś bedzie zdejmował głowice, ale szukam taĂąszego warsztatu.....
odświeżę swoją wypowiedź... u mnie okazał się pęknięty cylinder a uszczelki w stanie perfekcyjnym...
niestety ale napotkał mnie zakup nowego silnika...
nowy blok w ASO 24 tys zł
nowy silnik kompl. ASO 34 tys zł. z tym że stary do zwrotu, w przeciwnym wypadku kwota to podwójna wartość silnika czyli 68 tys zł
ja kupiłem za 8tys kompletny po małym przebiegu
niestety ale napotkał mnie zakup nowego silnika...
nowy blok w ASO 24 tys zł
nowy silnik kompl. ASO 34 tys zł. z tym że stary do zwrotu, w przeciwnym wypadku kwota to podwójna wartość silnika czyli 68 tys zł
ja kupiłem za 8tys kompletny po małym przebiegu
w taką pogodę to chyba normalne... zostało pewnie troche wilgoci w tłumikach to jak się rozgrzeją to paruje no ale jeśli ktoś ma inne zdanie to niech się wypowie...
jeśli chodzi o maź na bagnecie to słyszałem że ponoś się tak robi przy małych i krótkich przebiegach z niedogrzanym silnikiem... miałem 4 lata volvo V40 2.0 bez gazu... też często robiłem krótkie odcinki ale mazi nigdy nie miałem... polecam olej REPSOL... niezawodny... auto go nie pali i bardzo długo pozostaje czysty i przejrzysty
jeśli chodzi o maź na bagnecie to słyszałem że ponoś się tak robi przy małych i krótkich przebiegach z niedogrzanym silnikiem... miałem 4 lata volvo V40 2.0 bez gazu... też często robiłem krótkie odcinki ale mazi nigdy nie miałem... polecam olej REPSOL... niezawodny... auto go nie pali i bardzo długo pozostaje czysty i przejrzysty
ja mam ten sam problem przy odpalaniu na zimnym silniku, zwłaszcza zimą, tłumik mam szczelny. Też mi sie wydaje, że to od wilgoci
nowe mieszkania http://zlota44.warszawa.pl/
oczywiscie ze chmura pary przy takich teperaturach jest normalna.
Ja jak przycisne do oporu to tez prawie nic nie widze w lusterku wstecznym.
Ja jak przycisne do oporu to tez prawie nic nie widze w lusterku wstecznym.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga