Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c5] jak sprawdzic czy podczas jazdy na LPG nie spala PB

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

[a6 c5] jak sprawdzic czy podczas jazdy na LPG nie spala PB

Post autor: matelek » 15 gru 2010, 14:14

Witam , probem (albo moje przewrazliwienie :) )jak w tytule, mianowicie zalalem dzis troche benzynki bo sie rezerwa zaswiecila , jezdzilem caly dzien prawie na LPG i zauwazylem ze wskazowka od benzyny opada.
NP: taka sytuacja : wsiadam do auta odpalam jest troche ponad rezerwe wskazowka od benzyny, jade przelancza na gaz jade w trase i w czasie trasy zapala sie rezerwa pomimo tego ze jade na gazie wiec co jest ?
Tak sobie pomyslalem zeby podczas jazdy wylaczyc pompe paliwa bo mam manualny wylacznik ale czyto nie zaszkodzi wtryskom ?
Czy jest mozliwosc zeby mi spalalo dwa paliwa naraz ?

spiskor2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 24 lut 2010, 19:42
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: spiskor2 » 15 gru 2010, 15:41

kolego mam to samo , był już podobny temat .

Jak kupiłem swojego woza to miałem te same wątpliwości .

Ktoś właśnie pisał że coś się pływak zawiesza , ktoś pisał że komp coś źle szczytuje i sam powoduje opadanie wskazówki .

Wiem że denerwuje to oko , więc lepiej zalać więcej benzyny .

Mi się to dzieje wtedy gdy mi opadnie wskazówka ,a pierwszą czerwoną kreskę rezerwy .
Ktoś pisał że dzieje mu się również to gdy mu wskazówka opadnie poniżej 1/3 wskaźnika .

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 15 gru 2010, 16:24

jak zalewam to minimum pol zbiornika :) a zalewam jak sie rezerwa zaswiecie :) dzis zrobilem to samo zaswiecila sie rezerwa dolalem 25 litrow i mam pol zbiornika tylko zaczelo mnie zastanawiac to spadanie wskazowki od paliwa...
Czyli mowicie ze najlepiej zalac do pelna zeby sie plywak odwiesil (nie za bardzo ta opcja do mnie przemawia :) czy jezdzic tak i nie zwracac na to uwagi ? ew. przeczekac zime i zobaczyc co sie bedzie dzialo w cieplejsze dni bo nie moge sobie przypomniec tego problemu w lato :)

Awatar użytkownika
-=Rafal=-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1360
Rejestracja: 19 wrz 2009, 16:12
Imię: Robert
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: -=Rafal=- » 15 gru 2010, 16:33

Ja zawsze za 120 zł i wychodzi połowa. A z tą rezerwą to różnie. Bo np stoisz krzywo to się zapali, potem zgaśnie, potem znowu się zapali. Nie ma co się przejmować..

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 15 gru 2010, 20:23

Nic się nie zawiesza, paliwo jest w baku i nie ubywa.
Do póki wskazówka wskaźnika poziomu paliwa nie osiągnie czerwonej kreski lub delikatnie przed to wskazania ilości paliwa są oparte na odczytach czujnika poziomu paliwa w zbiorniku, więc jak jedziemy na gazie to benzyna nie ubywa i wskazówka stoi w miejscu.
Jak tylko wskazówka dochodzi do tego punktu rezerwy to wskazania ilości paliwa są naliczane na podstawie średniego spalania a nie odczytów z czujnika poziomu paliwa benzyny w zbiorniku więc jak jedziemy na gazie to wskazówka zaczyna lecieć w dół mimo że benzyny nie ubywa.
Co do spalania benzyny podczas jazdy na gazie, to jeśli ze wskazówką poziomu benzyny powyżej rezerwy auto chodzi na gazie bezproblemowo jak i również gdy wskazówka zaczyna lecieć na dół tzn że nie pobiera benzyny. Gdyby pobiera,ł jak wskazówka paliwa leci w dół jadąc na gazie, to auto zaczynało by robić różne problemy, bo dochodziło by dodatkowe paliwo.

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 16 gru 2010, 09:56

Wszystko jest uzależnione od instalacji i "cudownych" gazowników, auto moze podkradac PB jezeli instalacja jest za słaba do danego auta.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 16 gru 2010, 19:04

Fassi - o jakie problemy ci chodzi - rozwin swoja mysl :)

Wojtek26- to napewno nie to bo instalacja po przekopaniu miliona tematow na necie jest optymalna do tego silnika a gazownik tez ma co nieco "pod kopula" :)

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 17 gru 2010, 09:43

Niegdy tego nie mozesz byc pewnien jezeli nie sprawdzisz tego jak zachowuje sie ciśnienie przy max bucie, wystarczy ze przewód bedzie zagiety lub bedzie za mały wielozawór w butli to mimo odpowiedniego parownika instalacja nie bedzie wyrabiac. Tak czy inaczej jest taka mozliwosc ze bedzie podkradał PB.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 gru 2010, 20:04

Gdy wskazówka benzyny nie spada w dół przy jeździe na gazie i jazda na gazie nie stwarza żadnego problemu to będzie tak przez cały czas bez względu na ilość paliwa w zbiorniku.
Gdy wskazówka benzyny idzie w dół podczas jazdy na gazie i podbierało by w tym czasie benzynę to na 100% byś to wyczuł bo podawane by były 2 paliwa co wzbogacałoby bardzo mieszankę a to jest wyczuwalne.
Kwestia spadku ciśnienia gazu to co innego bo wtedy całkiem przełącza się na benzynę i też jest to nie zależne od ilości benzyny w baku.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 17 gru 2010, 21:05

wojtek26 - auto bylo / jest sprawdzane za kazdym razem u gazownika w trasie wiec to napewno nie wina slabego cisnienia.

Fassi - czy objawem spalania dwoch paliw moga byc szarpania / drgania budy na jalowym i podczas jazdy ? bo cos takiego wystepuje u mnie tylko myslalem ze to moze poduchy.
Czy podczas sprawdzania instalacji z podpietym kompem w trasie wyjdzie cos jesli bral by dwa paliwa?
I podpowiedz czy np: wylaczenie pompy paliwowej podczas jazdy na gazie to dobry pomysl czy lepiej tego nie robic ? (mam reczne odciecie)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 17 gru 2010, 21:19

Podczas jazdy na gazie wtryskiwacze benzynowe są odcięte i nie działają więc paliwa nie powinien podbierać.
Zawsze możesz sprawdzić skład mieszanki na gazie podpinając vaga.
Odpinanie całkowicie pompę paliwa to nie dobry pomysł, pompa powinna cały czas chodzić z paliwem w zbiorniku.
Co do sprawdzenia drgań na jałowym to zawsze możesz dla testu wyciągnąć bezpieczbnik od pompy paliwowej na chwilę i sprawdzić czy jest różnica, nic przez chwilę pompie się nie stanie.

wojtek26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 110
Rejestracja: 18 gru 2007, 14:14
Imię: Radosław
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dolnysląsk

Post autor: wojtek26 » 18 gru 2010, 09:07

Podbieranie PB nie odnosi sie do tego ze cały czas chodzi na 2 paliwach, chodzi o to ze w przypadku nie wyrabiania sie reduktora komputer LPG odłacza np. 2 wtryskiwacze LPG i zostaje podawane Pb. Co do szarpań to trzebaby sprawdzic jak zachowuje sie cały układ na oscyloskopie, moga byc róznej długosci weżyki, źle umieszczone wkretki, zobacz czy masz zrobiona kompensacje miedzy listwami oraz gdzie jest umieszczony trójki pomiarowy.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 18 gru 2010, 11:55

fassi - czyli po przelaczeniu na gaz wylacze pompe wylaczikiem na jakies 30 sekund i zobacze czy drgania ustapia :)

wojtek26 - ale jak moze reduktor nie wyrabiac jak jest zalozony nowy KME GOLD ?
chyba wszystko pod maska jest ok tzn dlugosc wezy itp (ja sie na tym az tak dobrze nie znam ale moj gazownik to chlop ktory nie jedno auto wyratowal i on stwierdzil ze wszystko jest ok)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 gru 2010, 17:22

No tak jak się reduktor nie wyrobi to przełączy na benzynę ale wszystkie wtryskiwacze.
Prosto sprawdzić czy przełącza się na benzynę. Auto niech chodzi na gazie i wyciągnij bezpiecznik od pompy paliwa. Noga w podłogę i jak się reduktor wyrabia to auto powinno jechać do końca na gazie. Jak się reduktor nie wyrobi to przełączy na benzynę a pompa będzie wyłączona więc będzie bardzo zauważalny spadek mocy z podszarpywaniem.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 19 gru 2010, 11:13

ok dzis zrobie taki eksperyment jak ty mowisz. Wczoraj sprawdzalem na postoju tzn na parkingu po trasie wylaczylem na chwile pompe paliwa ale nic sie nie dzialo tzn bylo wszystko tak samo jak z wlaczona. Sprawdze dzis ten myk z bezpiecznikiem (jak znajde kawalek drogi odsniezonej do tego ) i podziele sie wrazeniami.
POzdrawiam

[ Dodano: 2010-12-24, 22:45 ]
Witam , zrobilem ten test o ktorym wspominales kolego pare reazy jednak nie zauwazylem jakiejs roznicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja