[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2010, 14:45
- Lokalizacja: Opole
[A6 C5 2.5 TDI] Termostat a czujnik temperatury??objawy
Witam serdecznie..
Temat wałkowany w wielu postach..ale mi chodzi troszkę o co innego..
Koledzy naprowadźcie mnie ....czy dobrze to sobie tłumacze..
1. Gdy nie możemy osiągnąć temperatury cieczy chłodzącej (oczywiście prawidłowej 90 stopni) wina leży po stronie
termostatu ?
2. Z kolei jeśli takową temperaturę po pewnym czasie np.5-8 km osiągamy ale z niewiadomych przyczyn nam "faluje"
np. z 90 stopni spada na 60 poczym rośnie i tak w koło,wina lezy po stronie czujnika temperatury cieczy ?
PS.Własnie pojawił mi się taki przypadek osiągam 90 stopni po 6-7 km potem spada do 60 stopni ale to w innych psotach juz było oczywście poruszane..nie o to chodzi..
Dziekuje z góry za info.
Pozdrawiam
Temat wałkowany w wielu postach..ale mi chodzi troszkę o co innego..
Koledzy naprowadźcie mnie ....czy dobrze to sobie tłumacze..
1. Gdy nie możemy osiągnąć temperatury cieczy chłodzącej (oczywiście prawidłowej 90 stopni) wina leży po stronie
termostatu ?
2. Z kolei jeśli takową temperaturę po pewnym czasie np.5-8 km osiągamy ale z niewiadomych przyczyn nam "faluje"
np. z 90 stopni spada na 60 poczym rośnie i tak w koło,wina lezy po stronie czujnika temperatury cieczy ?
PS.Własnie pojawił mi się taki przypadek osiągam 90 stopni po 6-7 km potem spada do 60 stopni ale to w innych psotach juz było oczywście poruszane..nie o to chodzi..
Dziekuje z góry za info.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Witam
To co opisałeś w swoim pości mniej więcej tak wygląda.
Kwestia co ruszyć do wymiany termostat czy czujnik jest oczywista. Tzn .: wymiana czujnika jest bardzo banalnie prosta no i zalecana profilaktycznie , wiec musisz go wymienić, kupując najlepiej w ASO orginał za ok 90pln. Powinno pomóc.
Pozdrawiam
To co opisałeś w swoim pości mniej więcej tak wygląda.
Kwestia co ruszyć do wymiany termostat czy czujnik jest oczywista. Tzn .: wymiana czujnika jest bardzo banalnie prosta no i zalecana profilaktycznie , wiec musisz go wymienić, kupując najlepiej w ASO orginał za ok 90pln. Powinno pomóc.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 02 sie 2010, 14:45
- Lokalizacja: Opole
Witam!
U mnie jest podobny problem, tzn. falują wskazania temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu kilku km temperatura wzrasta do 90 st. choć "po drodze" potrafi wzrosnąć do 70 st. C i opaść poniżej 60st. i następnie znowu następuje wzrost. Jeżeli już osiągnie 90 st. to trzyma ten poziom przez jakiś czas. Zdarza się, że po przejechaniu następnych, kilku dobrych km temp spada do poziomu jak przy zimnym silniku . Po zatrzymaniu auta i zagaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (samochód nie uruchamiany) temperatura dalej na poziomie poniżej 60 st. C. Po paru minutach i ponownym włączeniu stacyjki widoczny jest powolny wzrost temp. Po wyłączeniu i natychmiastowym włączeniu stacyjki temperatura od razu idzie do 90 st. C. Czy przyczyną jest czujnik temperatury płynu chłodzącego? Dodam, że termostat został wymieniony.
[ Dodano: 2010-09-23, 14:02 ]
silnik 1,9 TDI 110 KM
U mnie jest podobny problem, tzn. falują wskazania temperatury płynu chłodzącego. Po przejechaniu kilku km temperatura wzrasta do 90 st. choć "po drodze" potrafi wzrosnąć do 70 st. C i opaść poniżej 60st. i następnie znowu następuje wzrost. Jeżeli już osiągnie 90 st. to trzyma ten poziom przez jakiś czas. Zdarza się, że po przejechaniu następnych, kilku dobrych km temp spada do poziomu jak przy zimnym silniku . Po zatrzymaniu auta i zagaszeniu silnika i ponownym przekręceniu kluczyka do pozycji zapłon (samochód nie uruchamiany) temperatura dalej na poziomie poniżej 60 st. C. Po paru minutach i ponownym włączeniu stacyjki widoczny jest powolny wzrost temp. Po wyłączeniu i natychmiastowym włączeniu stacyjki temperatura od razu idzie do 90 st. C. Czy przyczyną jest czujnik temperatury płynu chłodzącego? Dodam, że termostat został wymieniony.
[ Dodano: 2010-09-23, 14:02 ]
silnik 1,9 TDI 110 KM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 144
- Rejestracja: 22 paź 2009, 16:10
- Lokalizacja: Lubin dolnośląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 43
- Rejestracja: 20 gru 2009, 18:08
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Cześć.
Przyłączę sie do tematu. Mam takie pytanie, czy czujnik temp G2 G62 ma coś wspólnego z ciężkim odpalaniem samochodu? Im jest zimniej na dworze to gorzej.
Dzisiaj rano podpiąłem auto pod vag-a i tak:
temp silnika -8,
temp paliwa -6,
temp oleju -9.
A temperatura na 17 instruments kanał 03 wynosiła
+ 30 stopni.
Pomóżcie.
[ Dodano: 2010-12-18, 14:12 ]
Dodam teraz ze po nagrzaniu silnika temp są wyrównane, ta z g2 była 41 stopni i z g62 tez 41.
Przyłączę sie do tematu. Mam takie pytanie, czy czujnik temp G2 G62 ma coś wspólnego z ciężkim odpalaniem samochodu? Im jest zimniej na dworze to gorzej.
Dzisiaj rano podpiąłem auto pod vag-a i tak:
temp silnika -8,
temp paliwa -6,
temp oleju -9.
A temperatura na 17 instruments kanał 03 wynosiła
+ 30 stopni.
Pomóżcie.
[ Dodano: 2010-12-18, 14:12 ]
Dodam teraz ze po nagrzaniu silnika temp są wyrównane, ta z g2 była 41 stopni i z g62 tez 41.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:33
- Lokalizacja: Łódź