Wtam kolegow .
Otoz w poniedzialek jade na wymiane dwumasu i kompletnego sprzegla . Wsadzam LUK .
Objawy sa takie jak TU .
a6-c...ans-vt22719.htm
Moim plusem jest to iz mechanik zgodzil sie abym mu sie poplatal po garazu podczas roboty i bede mial okazje mu pomoc a co za tym idzie pozagladac tu i owdzie .
Moje pytania brzmia :
Na co podczas tej wymiany zwrocic uwage , czy sa jakies szczegolne srodki bezpieczenstwa aby wykonac te robote dobrze i aby nic nie spaprac ? Zwlaszcza ze bedzie to kosztowalo mala fortunke ...
Co zazwyczaj powinno sie jeszcze wymienic oprocz rzeczy dolaczonych w komplecie ?
Jak sprawdzic stan przegubow wewnetrznych i czy przy okazji warto wymienic olej w skrzyni czy lepiej tego nie tykac ?
Wiem ze mechanik powinien wiedziec co z czym i co do czego ale , chcialbym byc pewien ze wszystko zostanie wymienione i ze zeraz nie bedzie trzeba tego rozbierac ponownie , wiec jesli ktos ma doswiadczenie w tego typu naprawach to bardzo prosze o podpowiedzi .
Dzieki .
[ Dodano: 2010-12-09, 00:33 ]
A tutaj dolaczam dosc ciekawy opis wymiany dwumasu na jednomas
http://www.zssplus.pl/www_prasa/32.htm
[A6 C5 AVF] sprzeglo i dwumas
[A6 C5 AVF] sprzeglo i dwumas
Mialo sie Pare aut i znowu Audi
Dwumasowe koło zamachowe (DKZ) - Diagnostyka uszkodzeń
Znalazłem stronę, na której opisana jest diagnostyka uszkodzenia DKZ , a także filmik dotyczący budowy i działania DKZ:
Opis diagnostyki
Film [/quote]
Opis diagnostyki
Film [/quote]
Ok . Sprawa zalatwiona .
Zrezygnowalem z uslugi mechanika poniewaz podniusl cene w ostatniej chwili i zrobilem to sam z kumplem mechanikiem w garazu bez podnosnika i kanalu ale bylo ok . ogarnelismy sprawe w jakies 6h roboty .
Wymieniony uszczelniacz walu ( chyba to tak sie nazywa ) kolo dwumasowe i caly komplet sprzegla LUK .
Dziwne bo nowe kolo mialo luz poosiowy / obrotowy okolo 5mm ale dzwonilem do przedstawicieli
LUK - a i powiedziano mi ze do AVF tak ma byc . Luz moze byc do 17° czyli okolo pieciu zebow na kole i kilka milimetrow masy moga sie bujac wobec siebie .
Moze sie komus przyda bo ja sie zaraz przestraszylem i PANIKA
ze nowy dwumas do bani .
Ustapila polowa drgan , dziwny grzechot w skrzyni jak twierdzili niektorzy mechanicy , ustabilizowaly sie obroty i lampka w kabinie juz nie migocze na jalowym .
Sprzeglo bierze zaraz przy podlodze gdzies w 1/3 skoku pedalu biegi wchodza ciut lzej i jest git .
[ Dodano: 2010-12-19, 16:02 ]
panowie jeszcze pytanko do znawcow , czy docisk powinien byc ustawiany podczas montazu na jakies znaki wzgledem kola zamachowego czy tylko zakladamy tak jak pasuje i po sprawie , jest to dla mnie wazna informacja gdyz jak zakladalismy docisk to nikt tam na nic nie zwracal uwagi i wciaz drzy silnik i czuje to na kierownicy i dzwigni zmiany biegow .
podpowiedzcie mi prosze
Zrezygnowalem z uslugi mechanika poniewaz podniusl cene w ostatniej chwili i zrobilem to sam z kumplem mechanikiem w garazu bez podnosnika i kanalu ale bylo ok . ogarnelismy sprawe w jakies 6h roboty .
Wymieniony uszczelniacz walu ( chyba to tak sie nazywa ) kolo dwumasowe i caly komplet sprzegla LUK .
Dziwne bo nowe kolo mialo luz poosiowy / obrotowy okolo 5mm ale dzwonilem do przedstawicieli
LUK - a i powiedziano mi ze do AVF tak ma byc . Luz moze byc do 17° czyli okolo pieciu zebow na kole i kilka milimetrow masy moga sie bujac wobec siebie .
Moze sie komus przyda bo ja sie zaraz przestraszylem i PANIKA

Ustapila polowa drgan , dziwny grzechot w skrzyni jak twierdzili niektorzy mechanicy , ustabilizowaly sie obroty i lampka w kabinie juz nie migocze na jalowym .
Sprzeglo bierze zaraz przy podlodze gdzies w 1/3 skoku pedalu biegi wchodza ciut lzej i jest git .
[ Dodano: 2010-12-19, 16:02 ]
panowie jeszcze pytanko do znawcow , czy docisk powinien byc ustawiany podczas montazu na jakies znaki wzgledem kola zamachowego czy tylko zakladamy tak jak pasuje i po sprawie , jest to dla mnie wazna informacja gdyz jak zakladalismy docisk to nikt tam na nic nie zwracal uwagi i wciaz drzy silnik i czuje to na kierownicy i dzwigni zmiany biegow .
podpowiedzcie mi prosze
Mialo sie Pare aut i znowu Audi