Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6.C5.2,5TDI ] Odpalanie na mrozie

Silniki wysokoprężne
quest87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 28 cze 2008, 16:59
Lokalizacja: siedlce

Post autor: quest87 » 15 gru 2010, 13:56

kolego tx-didi ja rozumiem to w ten sposób:

zawsze mi się wydawało ze zimny olej o wiekszej gęstości nie ma takiego samego współczynnika płynięcia co olej rozgrzany który praktycznie przypomina swoja konsystencja czarna wodę :D wiec stad ten argument.

kolego co do drugiego argumentu to chcesz powiedziec ze w silniku który pracuje na biegu jałowym wystepuja takie same siły, takie same reakcje chemiczne jak pod obciązynym silnikiem ?? troche sie z toba nie zgodze to tak jak byś poszedł na silke machnał sztanga 20kgX30 a potem zaczał cisnać 120kg ?? wszystko sie rozgrzewa równomiernie pod zmiennym obciązeniem.

A jak znowu nie mam racji,(chociaz troszeczke ;p) to nie wiem po co wogóle powstał ten temat...
Jezeli wszystko jest tak jak mówisz czyli:
ze zimny olej dociera i smaruje wszsytko tak jak trzeba
i ze rozgrzanie silnika na postoju jest równe z rogrzniem silnika obciązonego to próbuje taka opcje:
A odpalamy
B czekamy 30 minut
C i ogien az po czerwona kreske na obrotmierzu...


sorry ale ja tak twoja wypowiedz rozumiem :D

może poczekajmy aż wypowie się ktoś kto bardziej orientuje się w tej kwestii :)

pozdrawiam...

sidewind76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 24 wrz 2010, 09:42
Imię: Seweryn
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: sidewind76 » 15 gru 2010, 14:17

Ja tez jestem zdania że silnik powinien nabrać chwilkę temperatury chodzi o to aby zaczął płynąc olej pod odpowiednim ciśnieniem czyli po nocy niech pochodzi bez obciążenia kilka minutek i dopiero potem spokojna jazda do czasu aż nie nabierze temp pracy potem potem można pałować ale należy pamiętać aby po takiej jeździe dać chwilę turbinie na wychłodzenie czyli po zatrzymaniu nie gasić silnika tylko aby pochodził przynajmniej minutę bez obciążenia

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 15 gru 2010, 14:52

na zimnym silniku(zaraz po odpaleniu) jest prawie dwa razy wiekszcie cisnienie oleju niz na ciepłym wiec olej odrazu wpływa tam gdzie ma wpłynac. No chyba ze mamy zalanego jakiegos lotosa mineralnego to i pompa moze nie dac rady. Dobre oleje i płyny to podstawa w zime.

Zimny olej nie ma takiego samego wspolczynika co ciepły ale jak to ujał kolega w płynieciu ale pomaga mu pompa. Takie jest moje zdanie. A wogole to kazdy niech robi jak chce... Znam goscia ktory miał od nowosci chrylsera 2,5crd, pamietam kiedys w gorach przy -15 mrozu jeszcze silnik dobrze nie odpalił a ten juz do tyłu jechał i zrobił nim 220tys i nic tam do motoru nie dotykał. Wiec akurat to chyba nie ma roznicy czy odrazu ruszymy czy bedziemy czekac. Oby nie gniesc go powyzej tych maks 2,5tys obr. i bedzie dobrze. Nie ma nad czym juz polenizowac. Dobre syntetyczne oleje i nic silnikowi nie bedzie. Pozdro ;-)

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 17:06

nie ma co sie tu duzo zastanawiac ,niech kazdy sobie robi jak chce <ok>
ja akurat robie tak jak nakazal producent(wszyscy producenci sa zgodni :lol: )
zaraz po odpaleniu delikatnie ruszam i jade
(kiedys nie mialem tej wiedzy wiec zawsze grzalem auto :-/ )

[ Dodano: 2010-12-15, 17:14 ]
rozgrzewanie silnika na biegu jalowym skraca jego zywotnosc ;-)
http://www.auto-swiat.pl/1-nie-grzej-na-postoju

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 17:43

chodzi tutaj bardziej o kolejność czynności podczas porannego podejścia do auta niż sam proces nagrzewania silnika na postoju, ja to przynajmniej tak rozumiem.
Ja nie wiem ile trzeba by było kwitnąć w tym aucie na postoju żeby złapał te 60st powiedzmy przy -10st :-/ Przynajmniej ja stosuje tą minute po odpaleniu i przed zgaszeniem... czy ta minuta to nagrzewanie silnika przy -10st ? :roll: NIGDY nie przekraczam 2tyś zanim nie osiągnę pełnych 90st. Więc totalnie nie ma dla mnie sensu kwitnięcie 10min w aucie o 05:30 rano <rotfl>
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 17:46 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 17:46

eldo,
poczytaj jeszcze raz ;-)
tu masz troche wiecej <ok>
http://www.motofakty.pl/artykul/nie_roz ... stoju.html
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 17:49 przez mariusz888, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 17:48

mariusz888 pisze:poczytaj jeszcze raz
ale co mam poczytać ? tego linka z AÂŚ ? po co, ja nigdy nie stosuje sie do bredni w czasopismach :-P

przykład :

..."oraz to czy nasze paliwo jest specjalnie przystosowane do niskich temperatur (markowe stacje paliw w odpowiednim czasie wprowadzają do sprzedaży tzw. zimowy olej napędowy)."

rok temu zatankowałem Verwe, samochód stał 2 dni pod wiatą na -15st i ZAMARZÂŁA ta super markowa ropa do tego stopnia że trzeba było lawetą do ciepłego garazu transportować.

..."Aż 74 proc. osób twierdzi, że na rozgrzanie silnika samochodu zimą potrzeba ponad 2 minuty"...

to zapraszam do wglądu logowania statycznego przy -10st przez 2min, ile wzrośnie temperatura :-| BREDNIE !!
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 17:57 przez eldo, łącznie zmieniany 1 raz.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 17:57

eldo pisze:
mariusz888 pisze:poczytaj jeszcze raz
ale co mam poczytać ? tego linka z AÂŚ ? po co, ja nigdy nie stosuje sie do bredni w czasopismach :-P
to oswiec nas do czego sie stosujesz bo jeszcze nigdzie nie wyczytalem ze silnik musi sobie popykac przed jazda (nawet producenci pisza bzdury???) <ok>

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 18:02

mariusz888 pisze:to oswiec nas do czego sie stosujesz bo jeszcze nigdzie nie wyczytalem ze silnik musi sobie popykac przed jazda (nawet producenci pisza bzdury???)
ale powiedz mi... jeżeli Ci teraz napisze ze rano ide na parking i wylewam wiadro wrzątku na maske i silnik odpala jak w lecie zrobisz to ? wkleisz tą wypowiedz na innym forum w postaci linka ? bo dla mnie była by ona tyle warta co te 2 wyżej.. :-P

Dla mnie nie ma różnicy czy jest +30st czy -10st, odpalam i po minucie ruszam, staje i po minucie gasze silnik... czy dla Ciebie musiałem to gdzieś wyczytać żeby zastosować ?

zrób eksperyment, podepnij VAg-a i obserwuj przyrost temperatury przez 2min przy -10st za oknem... zobaczysz ile jest warty artykuł z Twojego linka :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 18:12

dalej nie podales mi zrodla twojej wiedzy <ok>
ja ci podalem ,inst.odslugi kazdego auta :mrgreen:
chce abys obalil ten zapis w instrukcji obslugi auta jakimis dowodami,autor tematu wlasnie chce sie tego dowiedziec <ok>
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 18:20 przez mariusz888, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 18:16

mariusz888 pisze:dalej nie podales mi zrodla twojej wiedzy
bo to ściśle tajne info, i ukaże sie dopiero na łamach AÂŚ w 2020r, a ja stosuje je w ramach testu specjalnie dla tego magazynu <ok>

Człowieku, to wolny kraj... jedni odpalają na pych, jedni grzeją do 90st jedni odpalają po minucie jedni po 10minutach a inni PLAKIEM. Ja sobie uj...bałem minute bo lubie 60sek i nie lamentuje w dziale silniki wysokoprężne na wytarte wałki rozrządu i wylatana hydraulike <rotfl> <beczy>
Ostatnio zmieniony 15 gru 2010, 18:31 przez eldo, łącznie zmieniany 5 razy.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 18:19

eldo pisze:
mariusz888 pisze:dalej nie podales mi zrodla twojej wiedzy
bo to ściśle tajne info, i ukaże sie dopiero na łamach AÂŚ w 2020r, a ja stosuje je w ramach testu specjalnie dla tego magazynu <ok>
czyli nie pomogles autorowi tematu :-(

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 18:24

mariusz888 pisze:czyli nie pomogles autorowi tematu
a z kąd ta pewność ? Przynajmniej zapodałem konkretem a Ty instrukcją obsługi i linkami bez grama sensu :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 15 gru 2010, 18:35

eldo,
to ze czekasz 60 sekund to git <ok> (czyli nie czekasz )
autor sie chce dowiedziec czy po odpaleniu ma czekac az silnik sie lekko zagrzeje(powiedzmy 5-10min.) czy tez od razu ruszac <ok>

[ Dodano: 2010-12-15, 18:38 ]
eldo pisze:Przynajmniej zapodałem konkretem a Ty instrukcją obsługi i linkami bez grama sensu
super porownanie zapodales, jestes wielki :przytul:
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Rocznik: 1993
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 15 gru 2010, 18:39

pytanie: jaki autor ma zalany olej ? dla czego pytam...

DLA TEGO (klik)

Ja mam pełny syntetyk i wg. mojego toku myślenia 60sek wystarczy ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja