[A6 C6] Ciśnienie w oponie 205/60R16
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
[A6 C6] Ciśnienie w oponie 205/60R16
Cześć.
Wczoraj załozyłem powyzszy rozmiar zimowych opon.
Kazałem napompowac zgodnie z zaleceniem producenta samochodu czyli min obciażenie przód 2,5 tył 2,2.
Po przejażdżce odczuwam każdą nierównośc,dziure na karoserii w przedniej części auta. Ewidentne objawy za wysokiego ciśnienia w ogumieniu na przedniej osi. Upuściłem do 2,4 jest ciut lepiej(bardziej komfortowo). Jednakże jeszcze to nie to co na tyle.
Czy śmiało obniżyc cisnienie do 2,2 na przodzie?
Czy nie wpłynie to na obnizenie bezpieczenstwa oraz nadmiernego zuzycia opony?
Wczoraj załozyłem powyzszy rozmiar zimowych opon.
Kazałem napompowac zgodnie z zaleceniem producenta samochodu czyli min obciażenie przód 2,5 tył 2,2.
Po przejażdżce odczuwam każdą nierównośc,dziure na karoserii w przedniej części auta. Ewidentne objawy za wysokiego ciśnienia w ogumieniu na przedniej osi. Upuściłem do 2,4 jest ciut lepiej(bardziej komfortowo). Jednakże jeszcze to nie to co na tyle.
Czy śmiało obniżyc cisnienie do 2,2 na przodzie?
Czy nie wpłynie to na obnizenie bezpieczenstwa oraz nadmiernego zuzycia opony?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
Podobny objaw miałem, tyle że mam 225 michały alpiny . Komfort na 18 stkach niskoprofilowych był wyższy niż na wyższych profilem zimówkach napompowanych wg zdrowego rozsądku - na klapce nie mam opisu ciśnień szesnastek to napompowałem je tak jak Ty . Na przodzie obniżyłem do 2,2 , na tyle do 2,1 . Jeżdżę sam , bez obciążenia i można powiedzieć , że jest teraz dobrze, ale i tak nie jak na letnich 18stkach. Ale jakie efekty będą uboczne ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
panowie,
bedzie jak Tomas napisal.
za malo cisnienia z przodu.. zniszczycie opone z zewnatrz (odrwotnie, kiedy za duzo cisnienia- srodek)
dziwni mnie haslo: producent nie podaje. jak nic, pamietam, ze na pewno na nalepce przy baku jest info nt M+S R16
ja sie trzymam zawsze tych wskazowek, zima R16, latem R17. i powiem, ze przechulalem juz na letnich 30k km i opona jest ladnie, rowno zuzyta..
bedzie jak Tomas napisal.
za malo cisnienia z przodu.. zniszczycie opone z zewnatrz (odrwotnie, kiedy za duzo cisnienia- srodek)
dziwni mnie haslo: producent nie podaje. jak nic, pamietam, ze na pewno na nalepce przy baku jest info nt M+S R16

ja sie trzymam zawsze tych wskazowek, zima R16, latem R17. i powiem, ze przechulalem juz na letnich 30k km i opona jest ladnie, rowno zuzyta..

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
- Lokalizacja: Trójmiasto
Mała poprawka . Od 17 stek w górę . Pama -Oczywiście z tym stwierdzeniem żartowałem .grzegorz75 pisze:Ja jestem usprawiedliwiony bo u mnie producent zaleca od opon w rozmiarze od 18stek w górę . O 16stkach nic nie zaleca![]()
Nic to , trzeba dopompować , bo faktycznie ciut za mało tego wiatru w kółkach , nic się nie stało bo ze 200 kilometrów zrobiłem może i to w mieście , głównie przy opadach białego szajsu z nieba. Ale tak czy siak o 16stkach nic nie ma :
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE
Czyli dopompować tyle co na wlepie i zniszczyc zawieche? Przecież jak było 2,5 z przodu to aż drzwi sie trzesły na dziurach,muldach śniegu.
Przy 2,4 z przodu jest w miare komfortowo i tak chyba zostawie. 0,1 chyba nie wpłynie na szybsze zużycie opony lub na pogorszenie bezpieczeństwa?
Pytam bo kiedyś bylem na szkoleniu kierowców zawodowych gdzie poruszano temat cisnienia w oponach. Według statystyk w 80% wypadkach,kolizjach auta miały za niskie cisnienie w oponach.
Przy 2,4 z przodu jest w miare komfortowo i tak chyba zostawie. 0,1 chyba nie wpłynie na szybsze zużycie opony lub na pogorszenie bezpieczeństwa?
Pytam bo kiedyś bylem na szkoleniu kierowców zawodowych gdzie poruszano temat cisnienia w oponach. Według statystyk w 80% wypadkach,kolizjach auta miały za niskie cisnienie w oponach.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi
Jest O1 1,9tdi
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Niskie ciśnienie to większy komfort i lepsza trakcja w kopnym śniegu.. reszta to oczywiście zużycie opony , dłuższa droga hamowania , większy aquaplaning , wieksze opory toczenia , podwyszony hałas i spalanie , "uciekanie"opony z obręczy w zakrętach , oraz zdecydowanie gorsza ochrona felgi w kontakcie z dziurami w jezdni i krawężnikami..
... aczkolwiek nie uważam aby różnica w SPAM 0.1 na minusie do zalecanego miała aż tak wielkie odzwierciedlenie dla powyższych dolegliwości..
____________
Pozdrawiam
... aczkolwiek nie uważam aby różnica w SPAM 0.1 na minusie do zalecanego miała aż tak wielkie odzwierciedlenie dla powyższych dolegliwości..

____________
Pozdrawiam
- Masta
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 352
- Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDUD 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
- Kontakt:
co to znaczy Von i Bis ?Dirty pisze:http://a6-wiki.de/index.p...he_Daten#Reifen
Jest - Volvo C70 II 2.5T
- progressowy
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 175
- Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
- Lokalizacja: POMORSKIE