Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Ciśnienie w oponie 205/60R16

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

[A6 C6] Ciśnienie w oponie 205/60R16

Post autor: progressowy » 12 gru 2010, 17:01

Cześć.
Wczoraj załozyłem powyzszy rozmiar zimowych opon.
Kazałem napompowac zgodnie z zaleceniem producenta samochodu czyli min obciażenie przód 2,5 tył 2,2.
Po przejażdżce odczuwam każdą nierównośc,dziure na karoserii w przedniej części auta. Ewidentne objawy za wysokiego ciśnienia w ogumieniu na przedniej osi. Upuściłem do 2,4 jest ciut lepiej(bardziej komfortowo). Jednakże jeszcze to nie to co na tyle.
Czy śmiało obniżyc cisnienie do 2,2 na przodzie?
Czy nie wpłynie to na obnizenie bezpieczenstwa oraz nadmiernego zuzycia opony?
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

grzegorz75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzegorz75 » 12 gru 2010, 19:20

Podobny objaw miałem, tyle że mam 225 michały alpiny . Komfort na 18 stkach niskoprofilowych był wyższy niż na wyższych profilem zimówkach napompowanych wg zdrowego rozsądku - na klapce nie mam opisu ciśnień szesnastek to napompowałem je tak jak Ty . Na przodzie obniżyłem do 2,2 , na tyle do 2,1 . Jeżdżę sam , bez obciążenia i można powiedzieć , że jest teraz dobrze, ale i tak nie jak na letnich 18stkach. Ale jakie efekty będą uboczne ?

Tomas

Post autor: Tomas » 12 gru 2010, 19:41

grzegorz75 pisze:Ale jakie efekty będą uboczne ?
przy za niskim cisnieniu bedzie cielo zewnętrzną i wewnętrzną strony opony :-/
tak zalatwilem swoje 16* z przodu mialem 2.2 a z tylu 2.0 -przod scielo :-| jednak musi byc tak jak zaleca producent ;-)

grzegorz75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzegorz75 » 12 gru 2010, 19:50

Z drugiej zaś strony , nie wydaje mi się , żeby to było [2.2 i 2.1] aż tak małe ciśnienie , tym bardziej , że temperatury raczej niskie .

Ja jestem usprawiedliwiony bo u mnie producent zaleca od opon w rozmiarze od 18stek w górę . O 16stkach nic nie zaleca <rotfl>

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 13 gru 2010, 11:02

panowie,

bedzie jak Tomas napisal.

za malo cisnienia z przodu.. zniszczycie opone z zewnatrz (odrwotnie, kiedy za duzo cisnienia- srodek)

dziwni mnie haslo: producent nie podaje. jak nic, pamietam, ze na pewno na nalepce przy baku jest info nt M+S R16 :))

ja sie trzymam zawsze tych wskazowek, zima R16, latem R17. i powiem, ze przechulalem juz na letnich 30k km i opona jest ladnie, rowno zuzyta..:))

grzegorz75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 10 wrz 2010, 08:20
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: grzegorz75 » 13 gru 2010, 12:15

grzegorz75 pisze:Ja jestem usprawiedliwiony bo u mnie producent zaleca od opon w rozmiarze od 18stek w górę . O 16stkach nic nie zaleca <rotfl>
Mała poprawka . Od 17 stek w górę . Pama -Oczywiście z tym stwierdzeniem żartowałem .

Nic to , trzeba dopompować , bo faktycznie ciut za mało tego wiatru w kółkach , nic się nie stało bo ze 200 kilometrów zrobiłem może i to w mieście , głównie przy opadach białego szajsu z nieba. Ale tak czy siak o 16stkach nic nie ma :

Obrazek

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 13 gru 2010, 13:11

nie jestem pewien, ale wydaje mi sie, ze na 99% u mnie w naklejce stoi R16!!!

<ok>
wieczorem sprawdze:)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1265
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 13 gru 2010, 13:24

Dirty,

masz racje

2.7 i 3.0 przeciez to widac od razu :mrgreen: roznice :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 13 gru 2010, 18:39

Czyli dopompować tyle co na wlepie i zniszczyc zawieche? Przecież jak było 2,5 z przodu to aż drzwi sie trzesły na dziurach,muldach śniegu.
Przy 2,4 z przodu jest w miare komfortowo i tak chyba zostawie. 0,1 chyba nie wpłynie na szybsze zużycie opony lub na pogorszenie bezpieczeństwa?
Pytam bo kiedyś bylem na szkoleniu kierowców zawodowych gdzie poruszano temat cisnienia w oponach. Według statystyk w 80% wypadkach,kolizjach auta miały za niskie cisnienie w oponach.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 13 gru 2010, 19:42

Niskie ciśnienie to większy komfort i lepsza trakcja w kopnym śniegu.. reszta to oczywiście zużycie opony , dłuższa droga hamowania , większy aquaplaning , wieksze opory toczenia , podwyszony hałas i spalanie , "uciekanie"opony z obręczy w zakrętach , oraz zdecydowanie gorsza ochrona felgi w kontakcie z dziurami w jezdni i krawężnikami..

... aczkolwiek nie uważam aby różnica w SPAM 0.1 na minusie do zalecanego miała aż tak wielkie odzwierciedlenie dla powyższych dolegliwości.. ;-)



____________
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 13 gru 2010, 22:01

co to znaczy Von i Bis ?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
rav1982
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 138
Rejestracja: 14 lip 2010, 14:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rav1982 » 13 gru 2010, 23:33

Poniżej naklejka z zalecanym ciśnieniem od 16-stek w górę.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
badi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 46
Rejestracja: 19 lip 2010, 00:14
Lokalizacja: London

Post autor: badi » 15 gru 2010, 00:44

Dodam od siebie ze w sobote zmienilem zimowki Falken-Ohtsu HS-439 205/60 R16 96H XL BSW, M+S marking i cisnienie przod 2.5 tyl 2.2 i wszystko gra nic nie trzesie

Awatar użytkownika
progressowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 09 lip 2010, 22:58
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: progressowy » 15 gru 2010, 17:30

Po mieście nie trzesło na 2,6. Ale na bocznych drogach,muldach,dziurach było za twardo.
Mam teraz 2,4 przod i 2,2 tył jest dobrze. Widocznie kompresor z manomerem szwankował u wulkanizatorów i nabili cut za duzo.
Było c5 i c6 z motorami 2.4.
Jest O1 1,9tdi

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 09 gru 2011, 14:43

Mam pytanko bo czeka mnie podróż 800km w jedną strone i potem spowrotem, na oponach zimowych 205/60 R16 i sie zastanawiam ile mu wiatru nabić.
Będzie nas 4 osoby plus trochę bagażu (wyjazd na kilka dni)
po 2.5 przód i tył starczy ?
Jest - Volvo C70 II 2.5T

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga