Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI] Wymiana rozrządu!

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 11 gru 2010, 13:01

Ja również kazałem wymienić termostat mimo ze był w 100% sprawny (w ASO coś ok. stówki) ;-) oczywiście przy wymianie rozrządu. W tedy nie wymieniłem elementów które napędzają alternator, wspomaganie, klimę i wentylator (wyglądało na OK) z tąd niepotrzebne koszta za ponowną wizytę u mechanika po roku czasu czyli 850pln w tym 650pln za cześci (rolki, zestaw naprawczy napinacza i 2 paski). Wniosek z tego taki: Jak sie płaci za usługę (w naszym przypadku demontaż przodu+wymiana) warto zrobić wszystko za jednym zamachem tak jak kolega misiula i spokój św. na 100tyś km ;-)
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

gogsu1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gogsu1 » 11 gru 2010, 18:49

U mnie czasami trzyma temp czasami nie i nie wiem czy to czujnik czy termostat auto w warsztacie powiedzieli że zaczną od termostatu mówicie że da sie go wymienić bez rozbierania rozrządu tak?

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 12 gru 2010, 06:20

gogsu1 pisze:nie wiem czy to czujnik czy termostat auto w warsztacie powiedzieli że zaczną od termostatu
nie lepiej zacząć o łatwo dostępnych elementów = czujnika ? (np. za pomocą VAG-a) bez sensu podejście do tematu w tym "warsztacie" :-P
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

gogsu1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 03 wrz 2010, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gogsu1 » 12 gru 2010, 18:35

Też mi się tak wydaje jutro do nich podjadę

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 13 gru 2010, 22:29

Jutro prowadze po poludniu do mechanika na wymiane rozrzadu i naprawe alternatora. Do rozrządu kupiłem juz... Pasek, pasek, napinacz, 2 rolki, pompe wody, termostat, pasek alternatora i pasek klimy. Podpowiedzcie co jeszcze musze kupic zeby bylo zrobione konkretnie wszystko. Tylko fachowo zebym wiedział co powiedziec w sklepie :-P Z góry dzieki

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 13 gru 2010, 22:44

Rysiek91 pisze:Podpowiedzcie co jeszcze musze kupic zeby bylo zrobione konkretnie wszystko. Tylko fachowo zebym wiedział co powiedziec w sklepie :-P Z góry dzieki
ja myślę że na 1 stronie kolega bardzo dobrze przedstawił co należy wymienić ( co wymienił):
misiula pisze:rozrząd główny:
zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki
ramię napinacza
napinacz paska wielorowkowego
pompa wody z uszczelką

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
pasek wielorowkowy
rolka odwracająca
rolka odwracająca
rolka odwracająca
pasek wielorowkowy
rolka napinająca
tłumik paska wielorowkowego

termostat:
regulator układu chłodzenia
oring do termostatu
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 13 gru 2010, 23:05

ok dzieki. A paski wielorowkowe to są dwa? i ta rolka napinająca i napinacz paska wielorowkowego to to samo? Czy dwa razy napisane nie potrzebnie?

szymon100s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 sie 2009, 18:46
Lokalizacja: Gostyń/Wielkopolska

Post autor: szymon100s » 13 lut 2011, 19:36

witam co koledzy mowicie na ten zestaw??:
http://allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-kp ... 33033.html

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 13 lut 2011, 20:12

szymon100s pisze:witam co koledzy mowicie na ten zestaw??:
http://allegro.pl/rozrzad-2-5-tdi-v6-kp ... 33033.html
Jak dla mnie paski Conti sa OK. Co do reszty to nie wiadomo, kto jest producentem, więc nic właściwie nie mozna powiedzieć <zalamka>
Części samochodowe online - Motostacja pl

blazejek997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 14:41
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: blazejek997 » 23 maja 2011, 15:14

Witam!!!Mam pytanie czy do Audi A6 C5 2000Rok 2.5TDI 150Km przy wymianie rozrządu koniecznie trzeba wymienic napinacze hydrauliczne czy jest możliwosc ich pozostawienia???Bo ponoć mało kto to wymienia przy kazdej wymianie rozrzadu :)

Darek 2.5tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 251
Rejestracja: 06 mar 2008, 15:30
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa/Kutno

Post autor: Darek 2.5tdi » 23 maja 2011, 15:32

Kolego koniecznie to nawet rozrządu wymienić nie musisz.
Ale dla własnego bezpieczeństwa lepiej go wymienić (rozrząd i oczywiście napinacz) i tak masz już samochód rozgrzebany.

blazejek997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 14:41
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: blazejek997 » 23 maja 2011, 16:22

Darek a czemu twerdzisz ze rozgrzebany???

Multifonika A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 342
Rejestracja: 03 gru 2010, 16:08
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Multifonika A6 » 23 maja 2011, 16:49

Bo ponoć mało kto to wymienia przy kazdej wymianie rozrzadu :)
No właśnie- a potem OOO BOÂŻE- CO SIę STAÂŁO???
Wymieniając komplet gratów jaki jest przewidziany do tej operacji masz spokój na kolejne 100- 120 tkm. A tak to ciągłe koszmary- wytrzyma ta rolka czy nie? a może pompa? nie no napinacz był dobry! <stres>
pzdr.

blazejek997
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 23 maja 2011, 14:41
Lokalizacja: Giżycko

Post autor: blazejek997 » 23 maja 2011, 17:04

to co myslisz zeby razem do rozrzadu napinacz hydruliczny wymienic??????

Dorianek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 kwie 2011, 16:57
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: Dorianek » 23 maja 2011, 17:09

Jak masz kase to wymieniaj wszystko po kolei, nie zaszkodzi a pomoże :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga