Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ALLROAD C5 2.7T 2004] tiptronic - drgania na postoju

Układ napędowy i skrzynie biegów
soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

[ALLROAD C5 2.7T 2004] tiptronic - drgania na postoju

Post autor: soolek » 09 gru 2010, 10:55

Cześć,

zaczęły mnie ostatnio niepokoić drgania, kiedy auto jest na postoju a położenie skrzyni w pozycji D lub S lub R. Przy przełączeniu na pozycje N drgania ustepują, wolne obroty stoją dokładnie na 680 obr/min (sprawdzone VAG-COMem). Podczas drgań natomiast obroty falują w zakresie 640-680obr/min.
Sprawdzałem czy są jakieś błędy w sterowniku silniką bądź skrzyni, niczego nie było.
Dodam, że podczas jazdy skrzynia sprawuje się wyśmienicie, płynnie zmienia przełożenia, żadnego szarpania.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czego to może być objaw?

Pozdrawiam,
soolek

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 09 gru 2010, 13:52

benzyna i lpg tak samo ??

soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soolek » 09 gru 2010, 15:07

alukard pisze:benzyna i lpg tak samo ??
Tak, bez różnicy czy benzyna czy LPG

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 09 gru 2010, 16:35

soolek, obym Cię nie wprowadzał w błąd, ale tutaj to może być coś po stronie silnika, niekoniecznie skrzyni...

Zakładam, że ogólnie serwisujesz skrupulatnie i mówimy już o rozgrzanym silniku. Skoro nie paliwo (choć dziwne że tak się dzieje i na benz i LPG), może świece (zapłon ogólnie) masz dobre? Na VAGu wszystko z diagnostyką silnika OK?

Jeżeli zaczniesz popuszczać delikatnie hamulce dalej drży? i później pozwolisz się samochodowi toczyć, to też tak falują obroty?

soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soolek » 09 gru 2010, 16:59

M0NEER pisze:soolek, obym Cię nie wprowadzał w błąd, ale tutaj to może być coś po stronie silnika, niekoniecznie skrzyni...

Zakładam, że ogólnie serwisujesz skrupulatnie i mówimy już o rozgrzanym silniku. Skoro nie paliwo (choć dziwne że tak się dzieje i na benz i LPG), może świece (zapłon ogólnie) masz dobre? Na VAGu wszystko z diagnostyką silnika OK?

Jeżeli zaczniesz popuszczać delikatnie hamulce dalej drży? i później pozwolisz się samochodowi toczyć, to też tak falują obroty?
Zwróce dzisiaj jeszcze uwage czy po puszczenia hamulca będzie wciąż drżeć, ale nie kojarze aby coś takiego miało miejsce.
Jeśli chodzi o zapłon to niedawno wymieniłem wszystkie cewki w ramach akcji serwisowej, więc powinny być ok. Na VAGu nie mam żadnych błedów choć niepokoi mnie duże spalanie auta (miasto to 18-20l/100km spokojna jazda) i spore korekcje mieszanki widoczne w grupie 32, dochodzą one do 7%. Być może tutaj jest coś nie tak.
Ale dlaczego w tej sytuacji w pozycji N auto pracuje równo?

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 09 gru 2010, 19:30

soolek, mi to wygląda na niepoprawną pracę sond. Pomimo że nie ma błędów od nich trzeba sprawdzić czy pracują prawidłowo. Na jałowym jeszcze ok a pod obciążeniem już mieszanka nieprawidłowa i zaczynają się jaja.

soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soolek » 10 gru 2010, 00:28

Zweryfikowałem drgania po puszczeniu hamulca i SÂĄ, czyli chyba macie racje, że problem jest po stronie silnika.
Macie jakiś sposób aby VAG-COMem przetestować sondy lambda?

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 10 gru 2010, 10:40

ja tak tylko dodam, że u mnie tez tak drgało na D S i R a na N spokoj. Jak wymieniłem przegub wewnetrzny to teraz nie mam zadnego drgania spokój ;-) Moze i u Ciebie powoli sie wyrabia skoro komp nic nie pokazuje w silniku.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 10 gru 2010, 11:14

Rysiek91 pisze:ja tak tylko dodam, że u mnie tez tak drgało na D S i R a na N spokoj. Jak wymieniłem przegub wewnetrzny to teraz nie mam zadnego drgania spokój ;-) Moze i u Ciebie powoli sie wyrabia skoro komp nic nie pokazuje w silniku.
Kolego, co ma przegub do gadania jak samochód drży podczas postoju w trybie R i D?


soolek, jeżeli masz trochę cierplitości i nie chcesz za dużo kasy wywalać to zatankuj benzynę 98 tak z 30-40L i jeździj tylko na benzynie.

Jeszcze zasugerowałbym czyszczenie wtrysków, ale skoro to samo się dzieje na benz. i LPG to raczej nie wrtyski...

A jeszcze jedno: możesz opisać jak silne są te drgania? Czy drgania są na tyle silne, że samochód się trzęsie? Jeżeli w pozycji N delikatnie nogą podniesiesz obr. do tych 860-900 to też są drgania?

soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soolek » 10 gru 2010, 12:06

Drgania nie są silne ale dobrze wyczuwalne, jest wyraźna różnica pomiędzy N a pozostałymi pozycjami na skrzyni, trudno mi je do czegokolwiek porównać.

arekr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 19 mar 2008, 23:01
Lokalizacja: Ciechanowiec

Post autor: arekr » 12 gru 2010, 01:58

Hej. Ja na twoim miejscu sprawdziłbym z innej beczki. Zajedź do jakiegoś kumatego mechaniora i sprawdźcie na kanale, czy oby któraś z poduszek zawieszenia silnika lub skrzyni biegów nie jest uszkodzona i pod obiążeniem nie tłumi drgań...
Arek R.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 12 gru 2010, 03:29

soolek pisze:Przy przełączeniu na pozycje N drgania ustepują, wolne obroty stoją dokładnie na 680 obr/min (sprawdzone VAG-COMem). Podczas drgań natomiast obroty falują w zakresie 640-680obr/min.
arekr, jaki tu związek mają poduszki silnika lub skrzyni?? To falowania obrotów powodują drgania, więc szukamy przyczyny falowania...

klaudiusz1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 gru 2010, 20:27
Lokalizacja: lodz

Post autor: klaudiusz1977 » 12 gru 2010, 12:47

A Moze to sprzeglo ? Co myslicie ja mam podobne objawy napisalem osobny temat ale jeszcze nikt mi nie odpisal auto mi drzy na postoju w trybie d s lub r na neutralu nic sie nie dzieje dlatego pomyslalem ze albo to jest konczace sie sprzeglo albo ktorys z elementow napedowych moze cos na polosi daj cynk czy ci pomogly moje sugestje czy to slepy trop

Rysiek91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie

Post autor: Rysiek91 » 13 gru 2010, 10:58

Kolego MONEER nie wiem co ma przegub do gadania ale u mnie tak było. Wymieniałem przegub wewnetrzny kilka dni temu. Na D S i R drgania ze czuc na fotelu i czuc jak deska rozdzielcza sie trzesie a po wymianie cisza tylko slychac silniczek. I nic nie trzesie. Nie wiem co on tam ma czy nie ma ale u mnie to pomogło. Nie mowie, że u kolegi soolek jest to przyczyną 100% ale moze byc. :-P Tak z niczego raczej te drgania nie ustąpiły zreszta dragania miałem na tyle mocne ze jak wsiadlem do samochodu po wymianie przegubu to odrazu czułem ze jest cisza i nic nie trzesie podczas postoju na D.

soolek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 18 sty 2010, 16:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: soolek » 13 gru 2010, 12:10

Rysiek91 pisze:Kolego MONEER nie wiem co ma przegub do gadania ale u mnie tak było. Wymieniałem przegub wewnetrzny kilka dni temu. Na D S i R drgania ze czuc na fotelu i czuc jak deska rozdzielcza sie trzesie a po wymianie cisza tylko slychac silniczek. I nic nie trzesie. Nie wiem co on tam ma czy nie ma ale u mnie to pomogło. Nie mowie, że u kolegi soolek jest to przyczyną 100% ale moze byc. :-P Tak z niczego raczej te drgania nie ustąpiły zreszta dragania miałem na tyle mocne ze jak wsiadlem do samochodu po wymianie przegubu to odrazu czułem ze jest cisza i nic nie trzesie podczas postoju na D.
Rysiek91, a w jaki sposób wpadłeś na pomysł (lub Twój mechanior) aby wymienić ten przegub? Były jeszcze jakieś inne objawy?
U mnie tak jak u Ciebie czuje drgania na fotelu i desce również.

Byłem w sobotę u swojego mechanika, co prawda przy innej okazji - wymiana EGT i powiedziałem mu o Twojej historii z przegubem. Powątpiewał aby w moim przypadku był to przegub, choć nie było czasu aby to zweryfikować.

Powiem Wam coś jeszcze, wczoraj zrobiłem trase 200km i zauważyłem, że po długiej jeździe drgania są dużo mniejsze, a właściwie niewyczuwalne, może to jest jakiś trop. Bo na co dzień robię po mieście po ok 10-20km max za jednym razem. Niby silnik zdąży się rozgrzać ale może inne rzeczy nie (jakie?)

Pozdrawiam,
soolek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja