[ALLROAD C5 2.7T 2004] tiptronic - drgania na postoju
[ALLROAD C5 2.7T 2004] tiptronic - drgania na postoju
Cześć,
zaczęły mnie ostatnio niepokoić drgania, kiedy auto jest na postoju a położenie skrzyni w pozycji D lub S lub R. Przy przełączeniu na pozycje N drgania ustepują, wolne obroty stoją dokładnie na 680 obr/min (sprawdzone VAG-COMem). Podczas drgań natomiast obroty falują w zakresie 640-680obr/min.
Sprawdzałem czy są jakieś błędy w sterowniku silniką bądź skrzyni, niczego nie było.
Dodam, że podczas jazdy skrzynia sprawuje się wyśmienicie, płynnie zmienia przełożenia, żadnego szarpania.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czego to może być objaw?
Pozdrawiam,
soolek
zaczęły mnie ostatnio niepokoić drgania, kiedy auto jest na postoju a położenie skrzyni w pozycji D lub S lub R. Przy przełączeniu na pozycje N drgania ustepują, wolne obroty stoją dokładnie na 680 obr/min (sprawdzone VAG-COMem). Podczas drgań natomiast obroty falują w zakresie 640-680obr/min.
Sprawdzałem czy są jakieś błędy w sterowniku silniką bądź skrzyni, niczego nie było.
Dodam, że podczas jazdy skrzynia sprawuje się wyśmienicie, płynnie zmienia przełożenia, żadnego szarpania.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim? Czego to może być objaw?
Pozdrawiam,
soolek
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
soolek, obym Cię nie wprowadzał w błąd, ale tutaj to może być coś po stronie silnika, niekoniecznie skrzyni...
Zakładam, że ogólnie serwisujesz skrupulatnie i mówimy już o rozgrzanym silniku. Skoro nie paliwo (choć dziwne że tak się dzieje i na benz i LPG), może świece (zapłon ogólnie) masz dobre? Na VAGu wszystko z diagnostyką silnika OK?
Jeżeli zaczniesz popuszczać delikatnie hamulce dalej drży? i później pozwolisz się samochodowi toczyć, to też tak falują obroty?
Zakładam, że ogólnie serwisujesz skrupulatnie i mówimy już o rozgrzanym silniku. Skoro nie paliwo (choć dziwne że tak się dzieje i na benz i LPG), może świece (zapłon ogólnie) masz dobre? Na VAGu wszystko z diagnostyką silnika OK?
Jeżeli zaczniesz popuszczać delikatnie hamulce dalej drży? i później pozwolisz się samochodowi toczyć, to też tak falują obroty?
Zwróce dzisiaj jeszcze uwage czy po puszczenia hamulca będzie wciąż drżeć, ale nie kojarze aby coś takiego miało miejsce.M0NEER pisze:soolek, obym Cię nie wprowadzał w błąd, ale tutaj to może być coś po stronie silnika, niekoniecznie skrzyni...
Zakładam, że ogólnie serwisujesz skrupulatnie i mówimy już o rozgrzanym silniku. Skoro nie paliwo (choć dziwne że tak się dzieje i na benz i LPG), może świece (zapłon ogólnie) masz dobre? Na VAGu wszystko z diagnostyką silnika OK?
Jeżeli zaczniesz popuszczać delikatnie hamulce dalej drży? i później pozwolisz się samochodowi toczyć, to też tak falują obroty?
Jeśli chodzi o zapłon to niedawno wymieniłem wszystkie cewki w ramach akcji serwisowej, więc powinny być ok. Na VAGu nie mam żadnych błedów choć niepokoi mnie duże spalanie auta (miasto to 18-20l/100km spokojna jazda) i spore korekcje mieszanki widoczne w grupie 32, dochodzą one do 7%. Być może tutaj jest coś nie tak.
Ale dlaczego w tej sytuacji w pozycji N auto pracuje równo?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
Kolego, co ma przegub do gadania jak samochód drży podczas postoju w trybie R i D?Rysiek91 pisze:ja tak tylko dodam, że u mnie tez tak drgało na D S i R a na N spokoj. Jak wymieniłem przegub wewnetrzny to teraz nie mam zadnego drgania spokójMoze i u Ciebie powoli sie wyrabia skoro komp nic nie pokazuje w silniku.
soolek, jeżeli masz trochę cierplitości i nie chcesz za dużo kasy wywalać to zatankuj benzynę 98 tak z 30-40L i jeździj tylko na benzynie.
Jeszcze zasugerowałbym czyszczenie wtrysków, ale skoro to samo się dzieje na benz. i LPG to raczej nie wrtyski...
A jeszcze jedno: możesz opisać jak silne są te drgania? Czy drgania są na tyle silne, że samochód się trzęsie? Jeżeli w pozycji N delikatnie nogą podniesiesz obr. do tych 860-900 to też są drgania?
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
arekr, jaki tu związek mają poduszki silnika lub skrzyni?? To falowania obrotów powodują drgania, więc szukamy przyczyny falowania...soolek pisze:Przy przełączeniu na pozycje N drgania ustepują, wolne obroty stoją dokładnie na 680 obr/min (sprawdzone VAG-COMem). Podczas drgań natomiast obroty falują w zakresie 640-680obr/min.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 gru 2010, 20:27
- Lokalizacja: lodz
A Moze to sprzeglo ? Co myslicie ja mam podobne objawy napisalem osobny temat ale jeszcze nikt mi nie odpisal auto mi drzy na postoju w trybie d s lub r na neutralu nic sie nie dzieje dlatego pomyslalem ze albo to jest konczace sie sprzeglo albo ktorys z elementow napedowych moze cos na polosi daj cynk czy ci pomogly moje sugestje czy to slepy trop
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 25 paź 2010, 23:22
- Lokalizacja: Siedlce/Mazowieckie
Kolego MONEER nie wiem co ma przegub do gadania ale u mnie tak było. Wymieniałem przegub wewnetrzny kilka dni temu. Na D S i R drgania ze czuc na fotelu i czuc jak deska rozdzielcza sie trzesie a po wymianie cisza tylko slychac silniczek. I nic nie trzesie. Nie wiem co on tam ma czy nie ma ale u mnie to pomogło. Nie mowie, że u kolegi soolek jest to przyczyną 100% ale moze byc. :-P Tak z niczego raczej te drgania nie ustąpiły zreszta dragania miałem na tyle mocne ze jak wsiadlem do samochodu po wymianie przegubu to odrazu czułem ze jest cisza i nic nie trzesie podczas postoju na D.
Rysiek91, a w jaki sposób wpadłeś na pomysł (lub Twój mechanior) aby wymienić ten przegub? Były jeszcze jakieś inne objawy?Rysiek91 pisze:Kolego MONEER nie wiem co ma przegub do gadania ale u mnie tak było. Wymieniałem przegub wewnetrzny kilka dni temu. Na D S i R drgania ze czuc na fotelu i czuc jak deska rozdzielcza sie trzesie a po wymianie cisza tylko slychac silniczek. I nic nie trzesie. Nie wiem co on tam ma czy nie ma ale u mnie to pomogło. Nie mowie, że u kolegi soolek jest to przyczyną 100% ale moze byc. :-P Tak z niczego raczej te drgania nie ustąpiły zreszta dragania miałem na tyle mocne ze jak wsiadlem do samochodu po wymianie przegubu to odrazu czułem ze jest cisza i nic nie trzesie podczas postoju na D.
U mnie tak jak u Ciebie czuje drgania na fotelu i desce również.
Byłem w sobotę u swojego mechanika, co prawda przy innej okazji - wymiana EGT i powiedziałem mu o Twojej historii z przegubem. Powątpiewał aby w moim przypadku był to przegub, choć nie było czasu aby to zweryfikować.
Powiem Wam coś jeszcze, wczoraj zrobiłem trase 200km i zauważyłem, że po długiej jeździe drgania są dużo mniejsze, a właściwie niewyczuwalne, może to jest jakiś trop. Bo na co dzień robię po mieście po ok 10-20km max za jednym razem. Niby silnik zdąży się rozgrzać ale może inne rzeczy nie (jakie?)
Pozdrawiam,
soolek