Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AFB 2,5, A6 150 KM] Nie odpala.. Blad ster wtryskiwaczy

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

[AFB 2,5, A6 150 KM] Nie odpala.. Blad ster wtryskiwaczy

Post autor: WSGarage » 06 gru 2010, 21:07

Witam!

Jakis tydzien temu, po przejechaniu okolo 20km, jak juz sie silnik w pelni nagrzal - troche poszalalem swoja A6.. Jedynka do konca, dwojka do konca i trzask.. Cos strzelilo, auto zgaslo i przestalo od tamtego momentu odpalac. Paliwa byla prawie polowa, rozrzad nie strzelil.. Zaczela mrugac ikonka podgrzewania swiec zarowych. Sprawdzilem bledy, wyskoczylo : 1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399 uszkodzenie.

Poczytalem troche i doszedlem do wniosku ze trzeba wymienic rezystor.. Ok, otwieram gore, okazuje sie iz rzeczywiscie nozka jezystora sie "odlutowala". Wstawilismy nowy, sprawdzilismy czy nigdzie nie zwiera i do auta zamontowac.. Gdy sterownik juz wyladowal na pompie, krecimy, krecimy i nic. No to przydaloby sie odpowietrzyc.. Powietrza praktycznie zero w ukladzie, ale cos dalej nie tak.. Na poczatku bylo tak : wszystko robilismy zgodnie z opisem na forum - odkrecilismy wtryski po lewej stronie, ropa sie saczyla, odkrecilismy wtryski po prawej i tryskalo tylko z dwoch, z jednego sie tylko saczylo.. Ponowilem procedure odpowietrzania i dalej nic - przestalo nawet tryskac z tych dwoch wtryskow, tylko sie saczylo.

Niewiem dokladnie jak bylo wczesniej, ale teraz jak nachylalem sie nad pompa, slyszalem takie cykanie ( cos z w stylu elektrycznej zapalniczki do kuchenki gazowej ). To cykanie uaktywnia sie jedynie podczas krecenia rozrusznikiem.

Dodam jeszcze tylko iz probowalem podlaczyc na krotko pompke z baku, jednak nie za bardzo bylo ja slychac ( auto stoi przy dosc ruchliwej ulicy, wiec moze to bylo powodem ). Pamietam jak kiedys odpowietrzalem uklad, bylo ja slychac wyraznie..

Po skasowaniu wczesniejszych bledow, teraz nic nie wyskakuje - wnioskuje, ze sterownik zostal dobrze poskladany, jednak moze jakies uszkodzenie mechaniczne? Moze pompka w baku siadla? Dlaczego jest takie slabe cisnienie na wtryskach?

Filtr paliwa byl wymieniany 3 miesiace temu - watpie aby byl zawalony jakims syfem - tankuje jedynie na BP, raz zalalem jakis syf z niewiadomo jakiego zrodla ( wiem, moj blad ) po tym auto nastepnego dnia nie chcialo odpalic, wzielismy go na linke i zagadal. Po tym fakcie mialem problemy z odpalaniem ( wczesniej rano - temp okolo 5 stopni na plusie - auto odpalalo po 3 sekundach, po zalaniu tego syfu trwalo to okolo 15 sekund kazdego ranka ).

Czy jest jakas nadzieja na to, ze pompa mechanicznie nie siadla? Mozna to jakos sprawdzic? Co jeszcze powinienem zrobic / sprawdzic? Moze nie odpowietrzylem jej do konca?

Niechce jezdzic po warsztatach, bo gdziekolwiek nie pojade - stwierdza uszkodzenie pompy - bo latwiej wymienic cala niz sprobowac cos naprawic...


Pozdrawiam Serdecznie i z gory dziekuje za pomoc.

ps. Wesolego Mikolaja ;] <mikołaj>

[ Dodano: 2010-12-07, 14:33 ]
Ok, auto odpalilo - przyczyna bylo ... slabe odpowietrzenie.
Dalej, brak turbo.. auto sie troche rozgrzalo, jazda testowa, turbo tylko do 3000, pozniej mul.. Rozgrzalo sie bardziej, gaz do dechy, turbo do 4000 obrotow na dwojce i dokladnie ta sama sytuacja co na poczatku postu.. Auto zgaslo i wywalilo takie bledy :

550 Regulacja początku wtrysku
różnica doregulowania - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
uszkodzenie - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
magistrala CAN brak sygnału - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
628 Kontrola parametrów nastawczych
zwarcie do plusa

Po ich wykasowaniu i po ponownym zakreceniu wyszlo tylko :

1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
magistrala CAN brak sygnału

Jakies sugestie?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 08 gru 2010, 19:50

kolego a mozesz zrobic standardowe logi statyczne i BSy i je pokazać??? będzie można coś wiecej powiedziec

[ Dodano: 2010-12-08, 19:53 ]
wyglada ze jest zly kat wtrysku - 004 BS niezbedne

reszta logow tu opisana:
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 52&start=0

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 gru 2010, 01:18

ma_pok - trudno bedzie logowac na wylaczonym silniku - a z tego co kolega zeznaje nie mozna go uruchomic.

Ciekawy jestem jak to sie zakonczy - niestety nie czuje sie na silach aby pomoc, to jednak osobiscie wszystkie dzialania koncentrowalbym na tym 'trzasku', 'chrupnieciu' - nie wiem jak dokladnie zrozumiec slowa 'cos strzelilo', ktory slyszales za pierwszym razem. Teoretycznie, gdybysmy nie wiedzieli nic o okolicznosciach zdarzenia, a jedynie zerkneli na bledy w sterowniku silnika, to bylby to klasyczny przypadek zgonu vp44 starszej generacji.

jac_ek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 49
Rejestracja: 19 wrz 2009, 14:48
Lokalizacja: Toruń

Re: [AFB 2,5, A6 150 KM] Nie odpala.. Blad ster wtryskiwaczy

Post autor: jac_ek » 09 gru 2010, 19:23

WSGarage pisze:

Ok, auto odpalilo - przyczyna bylo ... slabe odpowietrzenie.
Dalej, brak turbo.. auto sie troche rozgrzalo, jazda testowa, turbo tylko do 3000, pozniej mul.. Rozgrzalo sie bardziej, gaz do dechy, turbo do 4000 obrotow na dwojce i dokladnie ta sama sytuacja co na poczatku postu.. Auto zgaslo i wywalilo takie bledy :

550 Regulacja początku wtrysku
różnica doregulowania - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
uszkodzenie - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
magistrala CAN brak sygnału - BÂŁÂĄD SPORADYCZNY
628 Kontrola parametrów nastawczych
zwarcie do plusa

Po ich wykasowaniu i po ponownym zakreceniu wyszlo tylko :

1318 Sterownik pompy wtryskowej-J399
magistrala CAN brak sygnału

Jakies sugestie?

Pozdrawiam

dokladnie jest to samo co naprawiales, tlok przestawiacza wtrysku jest zatarty w obodowie i pompa nie moze wyprzedzic wtrysku, dlatego byl mul. Tranzystorek ktory zalozyles tez tego nie wytrzymal tak jak fabryczny, chociaz zakladaja mocniejsze. wniosek vp44 do wymiany.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 gru 2010, 09:54

Dziekuje serdecznie za odpowiedzi. Rozumiem, ze wymiana samego sterownika nic nie da?

Zastanawiam sie jak to teraz zrobic, np kupic sterownik + swoja stara pompe i oddac to do regeneracji? Dzwonilem do jednego goscia i stwierdzil ze w moim sterowniku padl procesor czy cos w tym stylu po naprawie...

Czy moze kupic juz regenerowana pompe z gwarancja?
Szukac uzywki "nowszej" generacji?

Pozdrawiam Serdecznie

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 10 gru 2010, 11:37

WSGarage pisze:Dziekuje serdecznie za odpowiedzi. Rozumiem, ze wymiana samego sterownika nic nie da?
nie da sie jednoznacznie odpowiedziec (bez zlogowania, ktorego obecnie nie da sie wykonac). Statystycznie jac_ek podal najbardziej prawdopodobny przypadek - zatarty tloczek 'przestawiacza kata' (blad 550), ktory w konsekwencji 'psuje' sterownik (mozna miec watpliwosci czy stalo by sie to az tak szybko, jak u Ciebie)
WSGarage pisze: Zastanawiam sie jak to teraz zrobic, np kupic sterownik + swoja stara pompe i oddac to do regeneracji? Dzwonilem do jednego goscia i stwierdzil ze w moim sterowniku padl procesor czy cos w tym stylu po naprawie...

Czy moze kupic juz regenerowana pompe z gwarancja?
Szukac uzywki "nowszej" generacji?
obecnie masz niesprawna pompe (czy jedynie, nie wiem - co z tym 'trzaskiem' ??), opcje jakie masz w kolejnosci od najdrozszej:
1 kupno nowej w boschu (100% pewne)
2 regeneracja swojej w serwisie boscha (100% pewne)
3 kupno regenerowanej z allegro (podobno 80% zakladow stosuje czesci z 'ryżu')
4 regeneracja w tanszym zakladzie (nie serwisie boscha) (jak wyzej)
5 kupno uzywanej, sprawdzonej (to moze byc utopia) - z tym samym numerem katalogowym co Twoja
6 naprawa sterownika (ale pewnie skonczy sie dokladnie jak poprzednio)

chyba najbardziej optymalna wydaje sie opcja 2, ale z opcja 3 tez jezdza (nawet na forum) i jeszcze nikt nie placze (albo sie nie przyznaje). Opcja 5 jest interesujaca (przy zalozeniu ze zostanie wyciagnieta np z jezdzacego 'anglika', ktorego mozna zlogowac i sprawdzic podstawowe rzeczy) -> ta opcja ma jedna wade, wszystkie takie pompy czeka dokladnie taki sam los jak Twojej, wiec jest to tylko 'odroczenie' (bez dokladnego wyznaczania terminu -> czyli doslownie 'w kazdej chwili' mozesz znalezc sie w punkcie wyjscia). Niestety uzywanej, lecz poprawionej (nowszej generacji, pozbawionej wad elektroniki) nie da sie zastosowac.

daj znac jak sie sprawa rozwija

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 gru 2010, 16:17

tx-didi,

Czy uwazasz, ze bosch przyjmie moja pompe do regeneracji po tym co zrobilem ( wstawienie innego opornika ) ? Jezeli tak to raczej z tego bym skorzystal. Bo nie usmiecha mi sie zakup nowej pompy... Rozumiem ze bosch daje przy regeneracji jakas gwarancje?

Rozumiem, ze nie ma zadnej opcji naprawy pompy bez wyciagania jej z auta?
W sumie juz sobie na audice miejsce zrobilem w warsztacie, ale ponowne rozpinanie rozrzadu mnie przeraza ;/

Pozdrawiam i Dziekuje.
Jak tylko cos sie urodzi - dam znac.

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 10 gru 2010, 22:00

oli80, Mimo tego ze sa poucinane przewody od tych dwoch czujniczkow?
Jezeli tak to bardzo mnie podniosles ta informacja na duchu!
Chociaz dzwonilem do jednej z firm na allegro i mowili mi ze bosch przesyla do nich takie pompy, kasuja ich 800zl i oni to naprawiaja ( nie wymieniaja sterownikow )..

Czy mozesz polecic jakis oddzial boscha, gdzie moglbym ze spokojnym sumieniem oddac swoja pompe?

Otwory w pompie? Rozumiem ze mam uzyc jakiegos konkretnego bolca aby ja zblokowac?

Pozdrawiam Serdecznie i dziekuje za tak wazne dla mnie informacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga