[A6 C6] Tiptronik wymiana oleju.
Wrażenia po wizycie u Sopy
Wizyta dotyczyła wymiany oleju i softu w skrzyni.Dodam ,że wcześniej nic się nie działo,nie było szarpania itd itp ale po przegrzebaniu forum i niezgodnie z zaleceniami ASO(Wrocław i Poznań) zdecydowałem się na zmianę.Efekt nieprawdopodobny!!!!!nie to samo auto,skrzynia pracuje ciszej,szybciej zmienia biegi,auto pali litr mniej (chyba z powodu obniżenia obrotów zmiany biegu)Zachęcam wszystkich do zmiany jak mają dylemat,polecam Sopa serwis.
Jesli co znam goscia ktory robi wymiane oleju w skrzyni za okolo 600zl. Co dziwne ma on dostep do fabrycznych czesci, oleji itd VW. Tak jak wiecie oryginalny olej jakim zalana jest skrzynia jest koloru zielonkowatego, a j ten ATE kupowany w ASO jest koloru slomkowatego. Gostek ten wlewa olej zielonkowaty do skrzyni!!!!!Wiem ze to oryginal gdyz: kiedys popsula sie znajomemu skrzynia w T5 automat. Zaprowadzil on ja do naprawy i okazalo sie ze do wymiany sa jakies tarczki itd w serwisie tego nie mozna bylo dostac( nie wystepowalo jako czesc zamienna) ale gosc ten ma jakies uklady w niemczech ze przyslali do niego brakujace czesci. Ten znajomy byl w momencie odbioru przesylki z niemiec. Oleje tez ma z tego samego zrodla z niemiec. Skrzynia w T5 chodiz juz 2 rok i nic sie znia nie dzieje.
A propos softu do skrzyni i motoru. Generalnie nie kazdy soft skrzyni dziala prawidlowo z kazdym motorem. Ale w obrebie jednego roku modelowego wypuszczane softy sa ze soba w pelni kompatybilne. Wyjatek - softy do silnikow TDIe (taki oszczedny A6, cos jak BlueMotion VW) dzialaja prawidlowo tylko z dedykowanymi im programami skrzyn.
Zasadniczo zasada jest taka: don't touch the running system - jesli jakies bledy sa faktycznie spowodowane usterkami software - oczywiscie - robic upgrade. W przeciwnym wypadku lepiej nie tykac - sa znane przypadki klopotow z upgradem sw w sterownikach TT i to w autach na gwarancji - serwis w takiej sytuacji po prostu wymienia sterownik.
Co do wymiany oleju - faktycznie instrukcja serwisowa firmy ZF mowi o wymianie oleju co ok 120kkm, co ma miec wplyw na trwalosc skrzyni. ASO twierdzi ze sie nie wymienia - coz, kieruja sie po prostu zaleceniami z ELSA. Ja wymienilem u Teodora Myszkowskiego (cena 650PLN). Skrzynia chodzi jak chodzila (nie zauwazylem ZADNEJ roznicy), ale przynajmniej ma lepszy olej.
Zasadniczo zasada jest taka: don't touch the running system - jesli jakies bledy sa faktycznie spowodowane usterkami software - oczywiscie - robic upgrade. W przeciwnym wypadku lepiej nie tykac - sa znane przypadki klopotow z upgradem sw w sterownikach TT i to w autach na gwarancji - serwis w takiej sytuacji po prostu wymienia sterownik.
Co do wymiany oleju - faktycznie instrukcja serwisowa firmy ZF mowi o wymianie oleju co ok 120kkm, co ma miec wplyw na trwalosc skrzyni. ASO twierdzi ze sie nie wymienia - coz, kieruja sie po prostu zaleceniami z ELSA. Ja wymienilem u Teodora Myszkowskiego (cena 650PLN). Skrzynia chodzi jak chodzila (nie zauwazylem ZADNEJ roznicy), ale przynajmniej ma lepszy olej.
krytycznym parametrem jest wersja HW. Poszczegolne wersje HW maja ten sam program bootloadera, wiec softy pisane pod nie sa w pelni wymienne, co nie znaczy, ze beda pracowac prawidlowo. DObrym przykladem jest skrzynia DSG z Golfa V GTi i Tourana. Skrzynie maja inne numery i inny SW, ale moga miec identyczne sterowniki. Mozna wladowac soft z GTi do tourana z dieslem i miec funkcje launch-control. Tylko, ze taka funkcje musi miec tez ster. motoru. Mimo kompatybilnosci HW i SW w skrzyni taka kombinacja bedzie srednio dzialac, wlasnie ze wzgledu na inne moduly.
Koledzy ogromna prośba do osób, które robiły zmianę softu.
Chodzi o sprawdzenie jego wersji. Jak sprawdzić VAGiem wersje softu w skrzyni? Ewentualnie czy możecie sprawdzić kabelkiem czy u was wchodząc w skrzynie biegów i dalej w identyfikację rozszerzoną macie jakieś liczby w polach "programowanie flash" Jeśli tak to jakie są to liczby.
Po za tym chętnie dowiedziałbym się na czym dokładnie polegają różnice w pracy skrzyni. Wiem, że kilka osób to robiło i ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń.
A i jeszcze jedno. Czy ktoś kto ma autko z rocznika modelowego 2005 po aktualizacji softu ma dostępne bloki pomiarowe 73-76 w skrzyni biegów.
Matys, a jak tam u Ciebie po resecie adaptacji. Zapisało Ci już nowe adaptacje? Jakieś zmiany w pracy skrzyni?
Chodzi o sprawdzenie jego wersji. Jak sprawdzić VAGiem wersje softu w skrzyni? Ewentualnie czy możecie sprawdzić kabelkiem czy u was wchodząc w skrzynie biegów i dalej w identyfikację rozszerzoną macie jakieś liczby w polach "programowanie flash" Jeśli tak to jakie są to liczby.
Po za tym chętnie dowiedziałbym się na czym dokładnie polegają różnice w pracy skrzyni. Wiem, że kilka osób to robiło i ciekaw jestem Waszych spostrzeżeń.
A i jeszcze jedno. Czy ktoś kto ma autko z rocznika modelowego 2005 po aktualizacji softu ma dostępne bloki pomiarowe 73-76 w skrzyni biegów.
Matys, a jak tam u Ciebie po resecie adaptacji. Zapisało Ci już nowe adaptacje? Jakieś zmiany w pracy skrzyni?
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Moja historia związana z wymianą oleju i softu 
aso-audi-krotoski-cichy-poznan-przezmie ... htm#246259

aso-audi-krotoski-cichy-poznan-przezmie ... htm#246259
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip
Witam.
Ja właśnie dostałem informacje od kolegi który pracuje w castrolu, że dla ZF-a właśnie oni robią olej.
Ma mi po numerze skrzyni ustalić jaki dokładnie.
Co wy na to
Ja właśnie dostałem informacje od kolegi który pracuje w castrolu, że dla ZF-a właśnie oni robią olej.
Ma mi po numerze skrzyni ustalić jaki dokładnie.
Co wy na to

Mody:
- tempomat
- lusterko fotochrom
- łopatki w kierownicy
- naklejka klubowa na klapie
- tunel MMI od 4E, (już bez tych wytarć)
- polski soft w MMI
- ori hak holowniczy
- światła dzienne i postojówki w technologi LED
- tempomat
- lusterko fotochrom
- łopatki w kierownicy
- naklejka klubowa na klapie

- tunel MMI od 4E, (już bez tych wytarć)
- polski soft w MMI
- ori hak holowniczy
- światła dzienne i postojówki w technologi LED
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Nie ma w oficjalnym obrocie oleju Castrola, który pasował by do naszych skrzynek. No może Transmax Z ma coś wspólnego, ale raczej wątpię.
Th0r
Szukaj, a znajdziesz :
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267,60.htm
Jeżeli nie będziesz miał ochoty na oglądanie auta od spodu, to powiem ci że masz 6HP19A
Th0r
Szukaj, a znajdziesz :
https://a6klub.pl/all-tiptronic-zf-zbior-wiedzy-wymiana-filtra-i-oleju-atf-vt10267,60.htm
Jeżeli nie będziesz miał ochoty na oglądanie auta od spodu, to powiem ci że masz 6HP19A

Właśnie dziś go od spodu oglądałem. i ze skrzyni wyczytałem że jest 6HP19, bez A.
A bez najmniejszej wątpliwości mam quattro, więc .... sam nie wiem co myśleć...
A bez najmniejszej wątpliwości mam quattro, więc .... sam nie wiem co myśleć...
Mody:
- tempomat
- lusterko fotochrom
- łopatki w kierownicy
- naklejka klubowa na klapie
- tunel MMI od 4E, (już bez tych wytarć)
- polski soft w MMI
- ori hak holowniczy
- światła dzienne i postojówki w technologi LED
- tempomat
- lusterko fotochrom
- łopatki w kierownicy
- naklejka klubowa na klapie

- tunel MMI od 4E, (już bez tych wytarć)
- polski soft w MMI
- ori hak holowniczy
- światła dzienne i postojówki w technologi LED
To, że na tabliczce nie ma A, to nie oznacza, że to nie jest 6HP19A. Podaj dokładne dane auta, szczególnie oznaczenie silnika i skrzyni z wklejki w książce serwisowej.
Podejrzewam, że to będzie coś dla Ciebie:
http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19
po lewej u góry wybierz 3.0 TDI quattro
Podejrzewam, że to będzie coś dla Ciebie:
http://webcat-services.zf.com/index.asp?SPR=19
po lewej u góry wybierz 3.0 TDI quattro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
pantek
A po co ja podałem linka :!: :?:
Masz jak byk napisane na stronie:
"Link do strony gdzie możemy potwierdzić typ swojej skrzyni, samo 6HP19 na tabliczce znamionowej to nie wszystko
...http://www.tsgparts.net/i...age_id=a6_trans"
A po co ja podałem linka :!: :?:
Masz jak byk napisane na stronie:
"Link do strony gdzie możemy potwierdzić typ swojej skrzyni, samo 6HP19 na tabliczce znamionowej to nie wszystko

...http://www.tsgparts.net/i...age_id=a6_trans"
Ostatnio zmieniony 16 gru 2010, 07:01 przez MaTyS, łącznie zmieniany 1 raz.