Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Proszę o doradzenie w sprawie A6 2.8benz V6 V5,sil.4B,C5 98r

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Riddick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2010, 17:17
Lokalizacja: Opole

Proszę o doradzenie w sprawie A6 2.8benz V6 V5,sil.4B,C5 98r

Post autor: Riddick » 06 gru 2010, 20:13

Witam serdecznie drogich użytkowników strony klubu A6, chciałbym prosić o radę i doradzenie w zakresie tuningu mechanicznego.

Posiadane auto to oczywiście A6 2.8 V6 V5 benzyna 193KM Ver. Avant, typ. 4B rok produkcji 1998, oryginalnie montowane ksenony.

Obrazek

Chciałbym się dowiedzieć od Panów, być może również Pań obeznanych z tematem tuningu z zakresu wydajności auta.

Interesowało mnie podwyższenie osiągów auta (zresetowanie komputera do ustawień fabrycznych nie salonowych, zmianę układu wydechowego, jeżeli chodzi o filtry to zostawiam te, które są zamontowane).


Chciałbym w aucie zamontować tempomat oraz urządzenie podłączone do silnika i komputera w celu nastawiania grzania auta (nie pamiętam dokładnie nazwy tego urządzenia) np. mam do pracy na godzinę 7 rano i chciałbym nastawić to urządzenie by załączyło silnik oraz zagrzało mi auto w środku za pomocą klimatyzacji np. do temp. 20*C.

Prosiłbym o wypowiedź użytkowników, którzy znają się na temacie, a Ci którzy nie wiedzą co i jak zrobić prosiłbym o wyłączenie się z tego tematu.

Jeżeli znacie dobrych mechaników, którzy mogliby się tego podjąć to prosiłbym o namiary, jestem z woj. Opolskiego, ale nie ma problemy, by podjechać np. do Wrocławia czy Krakowa/Katowic ew. ÂŁodzi.

Z góry dziękuję za udzieloną pomoc.
Ostatnio zmieniony 07 gru 2010, 11:43 przez Riddick, łącznie zmieniany 1 raz.

spawn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 60
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:42
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: spawn » 06 gru 2010, 23:28

Jeśli chodzi o tuning twojego silnika to przede wszystkim zajął bym się układem wydechowym (wywalenie kata, inne tłumiki) wymianą filtra na stożek. Z chip tuningu raczej nie wyciągniesz za wiele no chyba że masz gruby portfel to wstaw sobie turbo :P. Co do ogrzewania to nazywa się to Webasto, koszt używanego od 1500-3000 zł (nowe 4000-6000), raczej nie będzie problemu z montażem. Tempomat też raczej bez problemowy, będzie ci potrzebna łopatka tempomatu (cena w aso chyba 100 zł ) i aktywacja Wagiem . Ale jak poszukasz na forum to znajdziesz wszelkie potrzebne informacje jak to zrobicc.
Pozdrawiam.

Riddick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 05 gru 2010, 17:17
Lokalizacja: Opole

Post autor: Riddick » 07 gru 2010, 02:15

Jeżeli chodzi o katalizatory to nie mogę ich wywalić, z tego względu, że jeżdżę dużo po Niemczech i muszę wjeżdżać do dużych miast np. Berlin gdzie w tym mieście masz ograniczenia wydzielanych spalin w centrum euro4 a jak zlekwiduję katalizatory to mam euro2 może euro1;/ więc po Niemczech nie pojeżdżę sobię na tyle ile bym chciał pierwsza lepsza kontrola i leżę..

A jeżeli chodzi o ożywienie silnika to mam pytanie, a konto tego chipa, interesuje mnie zresetowanie ustawień do fabrycznych[zwiększenie mocy o 15-25% KM]* (wiem, że jest to możliwe, ponieważ salon (Audi, BMW, Mercedesa itp) instaluje swoje dane do komputera by auto "dłużej służyło" to jest koszt zaledwie 200zł, z drugiej strony medalu teraz jeżeli chodzi o wpinanie innego chip-a do komputera podniosę moc o zaledwie więcej niż 30%, reasumując wydatek na chip-a to opłacalniej jest zresetować go do ustawień fabrycznych a za oszczędzoną kasę porobić inne ulepszenia(oczywiście zostawiając katalizatory (mam ich aż 2).

Dzięki za wypowiedź a konto mojego postu/tematu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja