Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Chiptuning - chwalę się :)!!!

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

[A6 C5] Chiptuning - chwalę się :)!!!

Post autor: MłodyWilk » 28 lis 2010, 19:02

No , no seria chyba wszystkich miło zaskoczyła a w szczególności mnie.
Widać, że do AUDI pakują silniczki z najwyższej półki :)

Ja od początku kupna auta czułem że w porównaniu z B5 którego wcześniej miałem z tym samym silnikiem(AFN) mimo iż A6 jest cięższa to silniczek ni jak ma się do tego z B5. Ciągnął od samego dołu a przyspieszenia to nawet nie było co porównywać...
No i wyszło szydło z worka

Na początku było podejrzenie przez tunera, że ta spora nadwyżka w serii wzięła się niefabrycznych wtrysków(216), ale jak się okazało, silniczek w 100% seria w tym także wtryski.
Po prostu mówiąc krótko trafiła się perełka
Przebieg 234kkm, sprawdzany z VW i tuner również potwierdził, że nikt przy przebiegu nie majstrował.

Miałem nadzieję, że skoro w serii tak bogato to i po zabiegu będzie zacnie...
Niestety wyszło standardowo jak na AFN-a na fabrycznych gratach po chipie przystało - 140KM, choć po tym co zobaczyłem w serii marzyło mi się te 150KM :)

Gdybym miał fabryczne 110KM w serii to taki zabieg byłby mocno odczuwalny a tak zrobiło się poprostu lepiej, ale bez szału.
Silniczek jeszcze bardziej budzi się do życia od 2tyś obr no i przed zabiegiem jakoś szybko kończył się powyżej 3 tyś i nie było sensu go dalej ciągnąć tylko wrzucić kolejny bieg i nadrabiać wysokim momentem.
Teraz czuć, że po przekroczeniu 3 tyś obr dalej bardzo mocno przyspiesza aż do samego końca.
Także trochę drogo wyszło te kilka koników więcej, ale ogólnie jestem zadowolony i nic mi więcej nie potrzeba do dynamicznego poruszania się.
Polecam wszystkim taki zabieg a w szczególności z silniki AFN/AVG bo tam naprawdę nie ma się co bać - silnik odporny a tym samym podatny na wszelkiego rodzaju modyfikacje :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 28 lis 2010, 20:35

MłodyWilk, U mnie w serii wyszło jak w podpisie. Program robiłem przy przeszło 250kkm (chyba realne z tego co mi wiadomo).

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 28 lis 2010, 21:03

No to mocowo w seri mieliśmy podobnie, tylko u mnie ten moment był większy i dosyć nisko - max moment przy niecałych 1900 obr.

Najlepiej jakbyś wrzucił jakiś wykresik to by się lukneło co tam teraz u Ciebie drzemie :)

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 28 lis 2010, 22:05

Bardzo podobnie jak u Ciebie, tylko z dołu nie chciałem dużego przyrostu momentu, żeby dwumas nie cierpiał <ok>

Awatar użytkownika
Kri$
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 05 cze 2010, 11:31
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Kri$ » 28 lis 2010, 22:24

MłodyWilk, ladnie wyszlo :) Mirek zna się na rzeczy :)

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 28 lis 2010, 22:45

No mi dołu nie ruszał wogóle bo i tak miałem w serii za wysoki moment co zresztą czuć po sprzęgle - dwumasa z serią sobie już kiepsko radziła :)

To ile kucy u Ciebie wyszło po zabiegu? Jaki masz moment i przy ilu obrotach?

Dziwne jest to, że jak przyjedzie na program AFN któy ma np w seri 112KM i drugi AFN co w seri ma 123KM to efekt końcowy i tak kończy się na 140KM.
Dla przykłądu - mój braciszek w seri miał 109KM a po programie 139KM :)
I tego właśnie nie rozumiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Splawik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 105
Rejestracja: 02 sie 2009, 09:38
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Splawik » 02 gru 2010, 21:40

MłodyWilk pisze:To ile kucy u Ciebie wyszło po zabiegu? Jaki masz moment i przy ilu obrotach?
140KM i 314NM przy 2500rpm

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 06 gru 2010, 19:09

No to można powiedzieć - identyko jak u mnie :)

Pytanie tylko co jest barierą tych 140 kucy dla tych AVG???
Tuner coś wspominał, że na więcej nie pozwoli sterownik(sterowanie) pompy wtryskowej - specyfczny dla A6.

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 06 gru 2010, 23:56

MłodyWilk pisze:No to można powiedzieć - identyko jak u mnie :)

Pytanie tylko co jest barierą tych 140 kucy dla tych AVG???
Tuner coś wspominał, że na więcej nie pozwoli sterownik(sterowanie) pompy wtryskowej - specyfczny dla A6.
da sie wycisnac 150 PS z seryjnego AVG [to juz granica wydajnosci ukladu wtryskowego] + trzeba troszke mocniej dmuchnac na wyzszych obrotach [wieksze sprezarka]
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

MłodyWilk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 18 gru 2009, 23:05
Lokalizacja: Polkowice

Post autor: MłodyWilk » 10 gru 2010, 14:55

Wiem, że zmieniając sprężarkę i wtryski to można pod 160-170 KM celować.

Mi chodzi o wszystkie seryne graty tak jak u mnie czy Splawik-a.
Bo piszesz, że 150KM wyciśnie się przy większej sprężarce.

Czyli rozumiem, że przy seryjnych gratach podczas softu moc ogrnicza przede wszystkim turbo, bo seryjne wtryski i pompa mają jeszcze trochę zapasu?

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 11 gru 2010, 17:45

turbo i wtryski ...
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja