Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4] Nagle padło ładowanie!! Czego to przyczyna?!

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

[A6 C5 2.4] Nagle padło ładowanie!! Czego to przyczyna?!

Post autor: djmatys » 03 gru 2010, 18:33

Witam.
Jadę spokojnie autostradą, zjeżdżam na miasto, stoję na światłach i patrzę a tu pali się kontrolka ładowania. Nie wiem czy nie zapaliła się wcześniej. Jade szybko w stronę domu, na autostradzie gdy jechałem z prędkością ok 80km/h ładowanie było... myślę sobie wszystko ok, zjeżdżam z A4 w stronę domu i aku padło 2km przed celem, silnik zgasł i bania...

Odpaliłem na kable, naładowałem troche i dojechałem do domu. Teraz nie ma w ogóle ładowania jak silnik pracuje, gdy jedzie się szybciej to raz wyłącza się na 10s, i zapala znowu, raz na dłużej ładuje i znowu nic... Ogólnie w czasie jazdy 90% nie ładuje, 10% ładuje...

Czego to może być wina?!?

Dodam jeszcze, że żeby wyjechać spod domu na A4 musiałem dość kawałek drogi przejechać w na prawdę głębokim śniegu... może to śnieg zawalił alternator i "zalał się" ? (nie mam osłony pod silnikiem)

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 03 gru 2010, 18:37

raczej skończyły się szczotki a alternatorze alb nawet bieżnia, przede wszystkim wziąłbym miernik i sprawdził czy faktycznie nie ma ładowania czy tylko elektronika świruje

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 gru 2010, 18:58

Sprawdziłem przed chwilą - na zapalonym silniku zaledwie 9.4V na akumulatorze....

W tym alternatorze jest regulator wraz ze szczotkami ? ÂŁatwy do tego dostęp ?

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 03 gru 2010, 19:33

może niech wypowie sie ktoś kto ma C5, w C4 jest razem ze szczotkami, wymiana prosta - parę śrubek i po krzyku

/edit
sprawdziłem w katalogu: regulator razem ze szczotkami jest, zależnie od alternatora Valeo (zamiennik 52zł) albo Bosch (oryginał 200zł, zamiennik 54zł)

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 03 gru 2010, 19:45

to super! wielkie dzięki!

Wymieniałem już nie raz w innych autach, szczególnie w VW i tam jest regulator wraz ze "szczotko-trzymaczem", 2 śrubki i po sprawie. Jutro więc jak nie odtaje do rana to wymieniam regulator i po sprawie :)

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 03 gru 2010, 23:32

w 2.8 niestety tez :-/
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

Raf4rb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 147
Rejestracja: 30 lis 2009, 22:34
Imię: Rafał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2017
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TFSI 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Hrubieszów

Post autor: Raf4rb » 03 gru 2010, 23:48

W 2,4 też siedzi w tym samym miejscu, więc dostęp po zwaleniu przodu.

DJabeł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 02 kwie 2009, 17:50
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DJabeł » 04 gru 2010, 00:35

Jak juz zrzucisz przód to wymien sobie szczotki w rozruszniku odrazu <ok> koszt mały a bedzie pewne
Audi a6 c5 2000r 2.5TDI 180KM - post451237.html#p451237

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 04 gru 2010, 07:29

przód zrzucałem w ubiegły weekend ;/ no to fajnie...

Dzisiaj rano odpaliłem, ładowanie było <ok> ...pochodzilł 1 minutę i znowu padło. Zgasiłem, odpaliłem i znowu ładował przez 1min i znowu kontrolka...

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 04 gru 2010, 11:26

djmatys pisze:przód zrzucałem w ubiegły weekend
Popatrz na wtyczki i przewody, może coś ucierpiało w czasie tej operacji.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 05 gru 2010, 00:55

Winowajca znaleziony :) Foto poniżej :)
Zrzucanie przodu zajęło mi 45minut, kolejne pół godziny na wyciągnięcie alternatora... bo ktoś coś pokombinował z mocowaniem go do bloku... no ale mam go na stole. Jak widać ze szczotek niewiele zostało...

Obrazek

Po lewej nowy, po prawej stary...

Jutro składam wszystko do kupy i powinno hulać :)

Aha - powiedzcie mi - czy miejsce na wirniku alternatora gdzie przychodzą szczotki powinno mieć rowki?? Czy ja mam po prostu tak to wytarte już...

Awatar użytkownika
4r3k
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 26 maja 2010, 21:41
Lokalizacja: Smołdziński Las

Post autor: 4r3k » 05 gru 2010, 08:31

djmatys pisze: Aha - powiedzcie mi - czy miejsce na wirniku alternatora gdzie przychodzą szczotki powinno mieć rowki?? Czy ja mam po prostu tak to wytarte już...
"bieżnia" - powinna mieć rowki, z tym że nie za duże, bo u mnie na przykład, okazało się że bieżnia jest już zjechana i kruszyła szczotki, alternator oddałem do regeneracji to wymienili znowu szczotki i dali nową bieżnię

Awatar użytkownika
Sejacz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 177
Rejestracja: 25 lip 2010, 23:01
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Sejacz » 05 gru 2010, 10:08

carlos pisze:i do tego benzyniaka 2.4

bo w 2.5 TDI to trzeba sciagac caly przod do rozrzadu, inaczej nie dojdzie
no dokladnie, ja juz 2 razy w tym roku robilem regulator, masakra, czlowiek wiecej sie narozbiera auta aby dostac sie do alternatora :-/
Obrazek

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 05 gru 2010, 19:06

Sejacz pisze:czlowiek wiecej sie narozbiera auta aby dostac sie do alternatora :-/

...to jest normalnie chore! Podstawowe rzeczy jak regulator napięcia, termostat, szczotki rozrusznika... to powinno być lepiej dostępne, a nie żeby potem pół auta rozbierać! :-/

No cóż... pacjent żyje już i ma się dobrze :) Dzięki wszystkim za pomoc!

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 06 gru 2010, 21:13

to mnie pocieszyłeś teraz... :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga