[Audi A6 C4 2.5tdi 140 AEL]
[Audi A6 C4 2.5tdi 140 AEL]
Witam kolegów.
Szukałem takich objawów ale żaden nie pasuje mi do mojego. A mianowicie mam swoja niunie 1.5 roku czyli to jest moja druga zima. Tamtej zimy zaczeły mi sie problemy z odpalaniem w minusowe temperatury a mianowicie tak do -15 odpalałem bez problemu 3 lub 4 obroty silnika i zaskakiwał jak przychodziło -17 zaczynały się problemy a mianowicie nie mogłem odpalić bo padał akumulator i myślalem ze to przez niego ale jak odpalałem na kable to musiałem kręcić z 10 do 15 sekund zanim zaskoczył powiem jeszcze ze przez te 10-15 sekund silnik łapał ale dopiero po tych 15 sekundach zaskakiwał i chwile nie równo pracował ok2 sekund i póżniej wszystko ok. Po zimie sprawdziłem świece na pięć jedna tylko grzała,wymieniłem wiem ze za póżno i zrobiło sie cieplej i wszystko ok. Na ta zimę kupiłem nowy akumulator Varta blue dynamic 72ah 780 uderzenie. Swiece sprawdziłem wszystkie grzeją paliwo sie nie cofa pęcherzyków tez nie ma w węrzyku podpinałem pod kompa i tez wszystko ok. i przyszła dzisiejsza noc o 7.00 wychodze na termometrze -18 stopni grzeje świece 2 razy i co i kręce silnik próbuje zaskoczyć ale udaje mu sie dopiero po 10 sekundach czyli to samo co w tamtym roku. W skrócie do -15 odpala bardzo dobrze poniżej zaczynają sie właśnie takie problemy.
Pomocy i z góry przepraszam jak coś źle napisałem
Szukałem takich objawów ale żaden nie pasuje mi do mojego. A mianowicie mam swoja niunie 1.5 roku czyli to jest moja druga zima. Tamtej zimy zaczeły mi sie problemy z odpalaniem w minusowe temperatury a mianowicie tak do -15 odpalałem bez problemu 3 lub 4 obroty silnika i zaskakiwał jak przychodziło -17 zaczynały się problemy a mianowicie nie mogłem odpalić bo padał akumulator i myślalem ze to przez niego ale jak odpalałem na kable to musiałem kręcić z 10 do 15 sekund zanim zaskoczył powiem jeszcze ze przez te 10-15 sekund silnik łapał ale dopiero po tych 15 sekundach zaskakiwał i chwile nie równo pracował ok2 sekund i póżniej wszystko ok. Po zimie sprawdziłem świece na pięć jedna tylko grzała,wymieniłem wiem ze za póżno i zrobiło sie cieplej i wszystko ok. Na ta zimę kupiłem nowy akumulator Varta blue dynamic 72ah 780 uderzenie. Swiece sprawdziłem wszystkie grzeją paliwo sie nie cofa pęcherzyków tez nie ma w węrzyku podpinałem pod kompa i tez wszystko ok. i przyszła dzisiejsza noc o 7.00 wychodze na termometrze -18 stopni grzeje świece 2 razy i co i kręce silnik próbuje zaskoczyć ale udaje mu sie dopiero po 10 sekundach czyli to samo co w tamtym roku. W skrócie do -15 odpala bardzo dobrze poniżej zaczynają sie właśnie takie problemy.
Pomocy i z góry przepraszam jak coś źle napisałem
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Tydzień temu przy zakupie akumulatora miałem sprawdzany rozrusznik ładowanie i wszystko ok a z tym kontem wtrysku to nie jestem pewien czy to może być to bo do jednak do -15 odpala bez problemu jeżeli były to kąt wtrysku to chyb miałbym problemy już z odpalaniem przy -5 i niżej. Ale dzieki sprawdze to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Ok dam znać ale coś mi sie wydaje że to nie to bo jak by było to, to już przy małym mrozie miałbym problemy z odpaleniem tak jak u innych którzy opisywali swoje dolegliwości i właśnie u nich tak też było pierwszy mały mróz i mieli problemy.
Jeszcze sprawdze filtr bo roktemu zmieniałem zimą no i sprawdze czy dochodzi wogóle napięcie do świec bo tego nie jestem pewien ale raczej tak bo jeżeli by mi świece nie grzały to bym wogóle nie odpalił
[ Dodano: 2010-12-01, 18:07 ]
właśnie nagrałem filmik jak mi moja audiczka odpala jeżeli ktoś się zna i mógłby rzucić okiem na ten filmik może tak ktoś z kolegów postawi diagnozę byłbym wdzięczny tylko nie wiem czy tu można dodawać do postów filmiki tak więc mogę przesłać na e-maila
Jeszcze sprawdze filtr bo roktemu zmieniałem zimą no i sprawdze czy dochodzi wogóle napięcie do świec bo tego nie jestem pewien ale raczej tak bo jeżeli by mi świece nie grzały to bym wogóle nie odpalił
[ Dodano: 2010-12-01, 18:07 ]
właśnie nagrałem filmik jak mi moja audiczka odpala jeżeli ktoś się zna i mógłby rzucić okiem na ten filmik może tak ktoś z kolegów postawi diagnozę byłbym wdzięczny tylko nie wiem czy tu można dodawać do postów filmiki tak więc mogę przesłać na e-maila
ok,moze mi sie uda wcześniej to tez dam znac
[ Dodano: 2010-12-06, 20:44 ]
Takie moje spostrzezenie jak na razie po tym jak założyłem osłony pod silnik,ze rozrusznik jakoś szybciej zaczął kręcić i jak na razie super odpala,moze woda na niego leciała i dla tego wolniej obkręcał wałem,ale wyjdzie w praniu,teraz chociaz wiem ze wina lezy raczej po stronie rozrusznika
[ Dodano: 2010-12-06, 20:44 ]
Takie moje spostrzezenie jak na razie po tym jak założyłem osłony pod silnik,ze rozrusznik jakoś szybciej zaczął kręcić i jak na razie super odpala,moze woda na niego leciała i dla tego wolniej obkręcał wałem,ale wyjdzie w praniu,teraz chociaz wiem ze wina lezy raczej po stronie rozrusznika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
Witam! Dzisiaj byłem u znajomego mechanika sprawdzać świece. Wszystkie są sprawne. Ale nie dochodzi prąd do nich. Wróciłem do domu i trochę poczytałem na forum o przekaźniku od świec żarowych i bezpieczniku. Więc wziąłem się za sprawdzanie. Zacząłem od bezpiecznika świec żarowych, bezpiecznik jest sprawny, więc chyba został tylko przekaźnik od świec żarowych oznaczony nr 202. Więc kupiłem na szrocie używany. jutro rano zobaczę czy coś się poprawiło.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
ciekawe kiedy sprawdzaliście czy dochodzi prad do świec ?? na ciepłym lub słabo letnim silniku ?? jeśli tak to za chiny ludowe świece nie bedą grzać.
w c4 swiece grzeją jak silnik wystygnie poniżej 4 czy 8 stopni celcjusza i wtedy sie dopiero załaczają - czyli po dłuższym postoju na mrozie ( przynajmniej ze 4 godz) lub cała noc
Lechu napisał największa prawde w tym całym temacie a wy snujecie dalej swoje przewidywania.
Sprawdził ktoś z was kąt wtrysku w gr 000 bs ?
drugorzędnie dawkę paliwa ?
Moj ael też tak palił jak te wasze po 15razach kręcenia wałem póki mu nie ustawiłem kąta wtrysku - po tym to nawet przy - 23 - 2 obroty wałem i silnik się budzi.
w c4 swiece grzeją jak silnik wystygnie poniżej 4 czy 8 stopni celcjusza i wtedy sie dopiero załaczają - czyli po dłuższym postoju na mrozie ( przynajmniej ze 4 godz) lub cała noc
Lechu napisał największa prawde w tym całym temacie a wy snujecie dalej swoje przewidywania.
Sprawdził ktoś z was kąt wtrysku w gr 000 bs ?
drugorzędnie dawkę paliwa ?
Moj ael też tak palił jak te wasze po 15razach kręcenia wałem póki mu nie ustawiłem kąta wtrysku - po tym to nawet przy - 23 - 2 obroty wałem i silnik się budzi.
Łan tu sri TDI :mrgreen:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
- Lokalizacja: Radzyń Podlaski
W sumie i masz racje. Właśnie na słabo letnim silniku. Mówiłem mu że jak jest juz troche rozgrzany to nie grzeje świec. A on na to że w mierniku powinno nawet z 1-2 sekundy coś pokazać że jest jakieś napięcie przy przekręceniu stacyjki. Zobaczę jutro z rana czy ten przekaźnik coś dał.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G
Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS
Zmień mechanika jak ci tak gada , bo on ci usterki nie usunie :-P
Jak bedziesz miał cieply silnik to wtedy zdejmij kable z czujnika temp. wody , powinien sie pokazać prąd na świecach tak bynajmej jest w V6 myśle że w tych jest to samo.
Moja przy -20 robi 2 obroty i zapala , cieszy mnie to bo to 1 zima :mrgreen:
Za to mam też V6 i w garażu przy tej temp zapala jak twoja czyli hehla i hehla wkońcu zapali , nie naprawiam tego bo chcę ją sprzedać a kasy brak
Oddam tanio niech ktoś se grzebie
Jak bedziesz miał cieply silnik to wtedy zdejmij kable z czujnika temp. wody , powinien sie pokazać prąd na świecach tak bynajmej jest w V6 myśle że w tych jest to samo.
Moja przy -20 robi 2 obroty i zapala , cieszy mnie to bo to 1 zima :mrgreen:
Za to mam też V6 i w garażu przy tej temp zapala jak twoja czyli hehla i hehla wkońcu zapali , nie naprawiam tego bo chcę ją sprzedać a kasy brak
Oddam tanio niech ktoś se grzebie
- Dodek
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 466
- Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1992
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Mielec
- Kontakt:
leonulim pisze:Jak bedziesz miał cieply silnik to wtedy zdejmij kable z czujnika temp. wody , powinien sie pokazać prąd na świecach tak bynajmej jest w V6 myśle że w tych jest to samo.
zapomniałem dodać tego - w 5 cylindrach teź tak jest i tak sie dzieje jak piszesz- g62 -czujnik
Pozatym wszystkim uzytkownikom którzy mają dizla polecam kupić kabelek do diagnostyki - -polecam viaken 'a - z krakowa koszt poniżej stówki a 2 razy podepniesz pod auto - i już ci sie zwraca jego koszt ( przynajmnije u mnie za diagnoze biorą 50zł)
Łan tu sri TDI :mrgreen:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga