Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C4 2.5tdi 140 AEL]

Silniki wysokoprężne
drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

[Audi A6 C4 2.5tdi 140 AEL]

Post autor: drajwer » 01 gru 2010, 12:06

Witam kolegów.
Szukałem takich objawów ale żaden nie pasuje mi do mojego. A mianowicie mam swoja niunie 1.5 roku czyli to jest moja druga zima. Tamtej zimy zaczeły mi sie problemy z odpalaniem w minusowe temperatury a mianowicie tak do -15 odpalałem bez problemu 3 lub 4 obroty silnika i zaskakiwał jak przychodziło -17 zaczynały się problemy a mianowicie nie mogłem odpalić bo padał akumulator i myślalem ze to przez niego ale jak odpalałem na kable to musiałem kręcić z 10 do 15 sekund zanim zaskoczył powiem jeszcze ze przez te 10-15 sekund silnik łapał ale dopiero po tych 15 sekundach zaskakiwał i chwile nie równo pracował ok2 sekund i póżniej wszystko ok. Po zimie sprawdziłem świece na pięć jedna tylko grzała,wymieniłem wiem ze za póżno i zrobiło sie cieplej i wszystko ok. Na ta zimę kupiłem nowy akumulator Varta blue dynamic 72ah 780 uderzenie. Swiece sprawdziłem wszystkie grzeją paliwo sie nie cofa pęcherzyków tez nie ma w węrzyku podpinałem pod kompa i tez wszystko ok. i przyszła dzisiejsza noc o 7.00 wychodze na termometrze -18 stopni grzeje świece 2 razy i co i kręce silnik próbuje zaskoczyć ale udaje mu sie dopiero po 10 sekundach czyli to samo co w tamtym roku. W skrócie do -15 odpala bardzo dobrze poniżej zaczynają sie właśnie takie problemy.
Pomocy i z góry przepraszam jak coś źle napisałem <piwo>

Dawid2542
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 614
Rejestracja: 02 sie 2010, 12:15
Imię: Robert
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rydułtowy (Śląskie)
Kontakt:

Post autor: Dawid2542 » 01 gru 2010, 12:31

może paliwo kiepskie mam to samo w AAT tylko ze mam świece kiepskie i aku no i czasami bendix szwankuje, powymieniam i zobacze jak będzie u mnie

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 01 gru 2010, 12:34

Paliwo ok już sprawdzałem w różnych cpn i tak samo :-(

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 01 gru 2010, 13:39

drajwer ja mam taka sama sytuacje jak u Ciebie. Zalałem dzisiaj lepszego paliwa i zobaczę co jutro rano z tego będzie.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 01 gru 2010, 14:30

Tydzień temu przy zakupie akumulatora miałem sprawdzany rozrusznik ładowanie i wszystko ok a z tym kontem wtrysku to nie jestem pewien czy to może być to bo do jednak do -15 odpala bez problemu jeżeli były to kąt wtrysku to chyb miałbym problemy już z odpalaniem przy -5 i niżej. Ale dzieki sprawdze to

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 01 gru 2010, 15:29

drajwer jak to sprawdzisz to daj znać co i jak <ok>
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 01 gru 2010, 15:50

Ok dam znać ale coś mi sie wydaje że to nie to bo jak by było to, to już przy małym mrozie miałbym problemy z odpaleniem tak jak u innych którzy opisywali swoje dolegliwości i właśnie u nich tak też było pierwszy mały mróz i mieli problemy.

Jeszcze sprawdze filtr bo roktemu zmieniałem zimą no i sprawdze czy dochodzi wogóle napięcie do świec bo tego nie jestem pewien ale raczej tak bo jeżeli by mi świece nie grzały to bym wogóle nie odpalił

[ Dodano: 2010-12-01, 18:07 ]
właśnie nagrałem filmik jak mi moja audiczka odpala jeżeli ktoś się zna i mógłby rzucić okiem na ten filmik może tak ktoś z kolegów postawi diagnozę byłbym wdzięczny tylko nie wiem czy tu można dodawać do postów filmiki tak więc mogę przesłać na e-maila :-(

Miaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Miaga » 03 gru 2010, 08:10

mam to samo kolego -10 pali od strzała a od -15 tez musze pokręcić,daj znać co i jak jak się z tym uporasz

drajwer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 cze 2009, 15:09
Lokalizacja: TERESPOL

Post autor: drajwer » 03 gru 2010, 08:19

Ok ale jak narazie nie mam czasu żeby coś robić dopiero będe się brał za to po świętach narazie postanowiłem kupić preparat do czyszczenia wtrysków może to coś pomoże :-D

Miaga
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 16 paź 2010, 22:22
Lokalizacja: Szczecinek

Post autor: Miaga » 03 gru 2010, 08:30

ok,moze mi sie uda wcześniej to tez dam znac

[ Dodano: 2010-12-06, 20:44 ]
Takie moje spostrzezenie jak na razie po tym jak założyłem osłony pod silnik,ze rozrusznik jakoś szybciej zaczął kręcić i jak na razie super odpala,moze woda na niego leciała i dla tego wolniej obkręcał wałem,ale wyjdzie w praniu,teraz chociaz wiem ze wina lezy raczej po stronie rozrusznika

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 15 gru 2010, 16:02

Witam! Dzisiaj byłem u znajomego mechanika sprawdzać świece. Wszystkie są sprawne. Ale nie dochodzi prąd do nich. Wróciłem do domu i trochę poczytałem na forum o przekaźniku od świec żarowych i bezpieczniku. Więc wziąłem się za sprawdzanie. Zacząłem od bezpiecznika świec żarowych, bezpiecznik jest sprawny, więc chyba został tylko przekaźnik od świec żarowych oznaczony nr 202. Więc kupiłem na szrocie używany. jutro rano zobaczę czy coś się poprawiło.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 15 gru 2010, 19:43

ciekawe kiedy sprawdzaliście czy dochodzi prad do świec ???? na ciepłym lub słabo letnim silniku ???? jeśli tak to za chiny ludowe świece nie bedą grzać.

w c4 swiece grzeją jak silnik wystygnie poniżej 4 czy 8 stopni celcjusza i wtedy sie dopiero załaczają - czyli po dłuższym postoju na mrozie ( przynajmniej ze 4 godz) lub cała noc

Lechu napisał największa prawde w tym całym temacie a wy snujecie dalej swoje przewidywania.

Sprawdził ktoś z was kąt wtrysku w gr 000 bs ???
drugorzędnie dawkę paliwa ???

Moj ael też tak palił jak te wasze po 15razach kręcenia wałem póki mu nie ustawiłem kąta wtrysku - po tym to nawet przy - 23 - 2 obroty wałem i silnik się budzi.
Łan tu sri TDI :mrgreen:

szczygiel189
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 14 kwie 2010, 16:51
Lokalizacja: Radzyń Podlaski

Post autor: szczygiel189 » 15 gru 2010, 20:23

W sumie i masz racje. Właśnie na słabo letnim silniku. Mówiłem mu że jak jest juz troche rozgrzany to nie grzeje świec. A on na to że w mierniku powinno nawet z 1-2 sekundy coś pokazać że jest jakieś napięcie przy przekręceniu stacyjki. Zobaczę jutro z rana czy ten przekaźnik coś dał.
Było:
Audi 80 B3 1.8S 90PS B+G

Jest:
Audi A6 C4 2.5TDI 140PS

leonulim

Post autor: leonulim » 15 gru 2010, 21:40

Zmień mechanika jak ci tak gada , bo on ci usterki nie usunie :-P

Jak bedziesz miał cieply silnik to wtedy zdejmij kable z czujnika temp. wody , powinien sie pokazać prąd na świecach tak bynajmej jest w V6 myśle że w tych jest to samo.

Moja przy -20 robi 2 obroty i zapala , cieszy mnie to bo to 1 zima :mrgreen:

Za to mam też V6 i w garażu przy tej temp zapala jak twoja czyli hehla i hehla wkońcu zapali , nie naprawiam tego bo chcę ją sprzedać a kasy brak :cry:

Oddam tanio niech ktoś se grzebie ;-)

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 15 gru 2010, 21:55

leonulim pisze:Jak bedziesz miał cieply silnik to wtedy zdejmij kable z czujnika temp. wody , powinien sie pokazać prąd na świecach tak bynajmej jest w V6 myśle że w tych jest to samo.


zapomniałem dodać tego - w 5 cylindrach teź tak jest i tak sie dzieje jak piszesz- g62 -czujnik
Pozatym wszystkim uzytkownikom którzy mają dizla polecam kupić kabelek do diagnostyki - -polecam viaken 'a - z krakowa koszt poniżej stówki a 2 razy podepniesz pod auto - i już ci sie zwraca jego koszt ( przynajmnije u mnie za diagnoze biorą 50zł)
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga