Mają się zgadzać wymiary, położenie plusa i pojemność, tak?
[A6 C6] Jaki akumulator ? 3,2 FSI
-
arekjask
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Nie musi być konkretnej firmy. Akumulator (pojemność, rozmiar) dobiera się do samochodu. Wybierasz markę auta, model, rocznik, silnik itd. i dostajesz modele akumulatorów danej firmy, które pasują do twojego auta. W dobrym sklepie z akumulatorami sprzedawca powinien mieć katalog i dobrać odpowiedni akumulator (pojemność i rozmiar) do twojego auta.bjsusel pisze:Nie musi być konkretnej firmy typu Bosch, Varta, itp.?
Mają się zgadzać wymiary, położenie plusa i pojemność, tak?
Możesz kupić akumulator o trochę większej pojemności niż ori (oczywiście nie można przesadzać z tą większą pojemnością) i o większym prądzie rozruchowym - zawsze to pewniejsze odpalanie zimą.
Polecam oczywiście akumulatory bezobsługowe.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
Też nie dowierzałem serwisowi - powiedzieli, ze jak kupię sam to po kilku miesiącach aku będzie się nadawał do śmieci i i tak wrócę do nich.
A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.
Po wymianie będzie trzeba kasować jakieś błędy?
A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.
Po wymianie będzie trzeba kasować jakieś błędy?
-
arekjask
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 469
- Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Wrocław
Może to właśnie z powodu konieczności zakodowania czegoś.bjsusel pisze:Też nie dowierzałem serwisowi - powiedzieli, ze jak kupię sam to po kilku miesiącach aku będzie się nadawał do śmieci i i tak wrócę do nich.
Tu ci nie pomogę - mam C5 i tu nie ma takiego problemu. Słyszałem tylko, że w C6 trzeba po wymianie akumulatora zakodować coś w VAG-u, tylko za chiny ludowe nie wiem, po co.bjsusel pisze:A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.
Po wymianie będzie trzeba kasować jakieś błędy?
Jeżeli możesz, to wstrzymaj się z zakupem akumulatora i pogrzeb jeszcze na forum. Zajrzyj do działu o VAG-owaniu, może tam coś znajdziesz o kodowaniu akumulatora.
Kogel-mogel FB 
Fora to jest biwak.
Fora to jest biwak.
-
beyca
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 167
- Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
- Imię: Radosław
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
moze o to:bjsusel pisze:A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.
[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
[Battery Coding Assistant]
Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).
Enter the new Battery Serial Number (10 digits).
Select the new Battery Vendor.
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]
Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.
witam u mnie też padł akumulator był od nowości wiec po prawie 6 latach mógł odmówić posłuszeństwa - mam pytanko - oryginalnie siedzi tam 95Ah ale będę dokładał webasto na dniach i zastanawiam się czy mogę włożyć o trochę większej pojemność np: 110Ah. Do pracy jeżdę codziennie ok 40 min i ok godziny wracam - czy taki czas wystarcza na doładowanie akumulatora przy korzystaniu z webasto?
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
t_rex_, Sprawdż czy w 3.2 z webasto był także 95Ah , jeżeli tak , to wsadzaj to co fabrykowała aplikowała bedzie to najlepsze rozwiązanie.
Niektórzy wyznają teorie ze mozna dawać "większy" aku bo alternator ma rezerwy i napewno go doładuje..
Jak dlamnie jest to błąd ponieważ , rezerwy alternatora mają na celu dawać odpowiednio większe napiecie ładowania przy maxymalnym obciążeniu akumulatora.
Negatywny wpływ na aku i alternator.
Proponuje Varte o przewidzianych parametrach - ani mniej ani więcej..
Niektórzy wyznają teorie ze mozna dawać "większy" aku bo alternator ma rezerwy i napewno go doładuje..
Jak dlamnie jest to błąd ponieważ , rezerwy alternatora mają na celu dawać odpowiednio większe napiecie ładowania przy maxymalnym obciążeniu akumulatora.
Negatywny wpływ na aku i alternator.
Proponuje Varte o przewidzianych parametrach - ani mniej ani więcej..
zastanawiające jest to że wczoraj wywlekłem ten akumulator celem wymiany (z czego zrezygnowałem gdyż wystraszyło mnie to kodowanie) - kumpel profilaktycznie podłączył go do ładowania i tak się z 8h ładował i później jeszcze kolejne kilka godzin w czasie wczorajszego powrotu do domu
O dziwo dziś rano wchodząc do samochodu widzę 100%
i bądź tu mądry... - nadmieniam że przed wyjęciem po 0,5h od zgaszenia silnika była 1 kreska i przecież takiego mrozu jak dziś w nocy jeszcze tej zimy nie było więc liczyłem się że go wcale nie odpalę
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
pan42, troche tak i troche nie..
Owszem przy paru urządzeniach elektrycznych pobór prądu jest większy , ale niema prawa rozładować to akumulatora podczas jazdy przy pełnosprawnym układzie ładowania !
Od czuwania nad tym wszystkim jest miedzy innymi alternator i regulator napiecia.
Takie rzeczy to mogły się dziać w pierwszych fiatach 126p które posiadały niewydolną prądnice , dla której każdy pobór był zabójczy.. :mrgreen:
W tym wypadku tzw nidoładowanie aku jest spowodowane , samym czasem ładowania na zbyt krótkich odcinkach , a nie poborem pradu na nich właśnie..
Owszem przy paru urządzeniach elektrycznych pobór prądu jest większy , ale niema prawa rozładować to akumulatora podczas jazdy przy pełnosprawnym układzie ładowania !
Od czuwania nad tym wszystkim jest miedzy innymi alternator i regulator napiecia.
Takie rzeczy to mogły się dziać w pierwszych fiatach 126p które posiadały niewydolną prądnice , dla której każdy pobór był zabójczy.. :mrgreen:
W tym wypadku tzw nidoładowanie aku jest spowodowane , samym czasem ładowania na zbyt krótkich odcinkach , a nie poborem pradu na nich właśnie..
- pan42
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 817
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Jeżeli masz pewne dane, że alternator przy 900 obrotach silnika /np. stanie na światłach lub w korku/ wytwarza prąd pokrywający jego pobór i jeszcze starcza na ładownie to masz racje - ja w to wątpię :mrgreen:Fascynat pisze:W tym wypadku tzw nidoładowanie aku jest spowodowane , samym czasem ładowania na zbyt krótkich odcinkach , a nie poborem pradu na nich właśnie..
Było przez 8 lat A6 C6, 8 lat A6 C7 teraz Q5
- Fascynat
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 299
- Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8 125KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
pan42
Prawidłowy prąd ładowania powinnien być taki sam przy 900 obrotach na minute jak i przy 3000tys..
Spadki pod obciążeniem występują , ale przy wpełnisprawnej instalacji są minimalne i nie mają prawa rozładować aku
!
Jeżeli masz wątpliwości bardzo łatwo sprawdzisz to miernikiem..
_______
Pozdrawiam
Prawidłowy prąd ładowania powinnien być taki sam przy 900 obrotach na minute jak i przy 3000tys..
Spadki pod obciążeniem występują , ale przy wpełnisprawnej instalacji są minimalne i nie mają prawa rozładować aku
Jeżeli masz wątpliwości bardzo łatwo sprawdzisz to miernikiem..
_______
Pozdrawiam









