Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Jaki akumulator ? 3,2 FSI

Elektryka
bjsusel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 lis 2009, 10:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: bjsusel » 09 lis 2009, 11:53

Nie musi być konkretnej firmy typu Bosch, Varta, itp. ???
Mają się zgadzać wymiary, położenie plusa i pojemność, tak?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 09 lis 2009, 12:12

bjsusel pisze:Nie musi być konkretnej firmy typu Bosch, Varta, itp. ???
Mają się zgadzać wymiary, położenie plusa i pojemność, tak?
Nie musi być konkretnej firmy. Akumulator (pojemność, rozmiar) dobiera się do samochodu. Wybierasz markę auta, model, rocznik, silnik itd. i dostajesz modele akumulatorów danej firmy, które pasują do twojego auta. W dobrym sklepie z akumulatorami sprzedawca powinien mieć katalog i dobrać odpowiedni akumulator (pojemność i rozmiar) do twojego auta.
Możesz kupić akumulator o trochę większej pojemności niż ori (oczywiście nie można przesadzać z tą większą pojemnością) i o większym prądzie rozruchowym - zawsze to pewniejsze odpalanie zimą.
Polecam oczywiście akumulatory bezobsługowe.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

bjsusel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 lis 2009, 10:56
Lokalizacja: Wawa

Post autor: bjsusel » 09 lis 2009, 12:21

Też nie dowierzałem serwisowi - powiedzieli, ze jak kupię sam to po kilku miesiącach aku będzie się nadawał do śmieci i i tak wrócę do nich.

A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.

Po wymianie będzie trzeba kasować jakieś błędy?

arekjask
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 469
Rejestracja: 21 sie 2009, 22:31
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: arekjask » 09 lis 2009, 12:25

bjsusel pisze:Też nie dowierzałem serwisowi - powiedzieli, ze jak kupię sam to po kilku miesiącach aku będzie się nadawał do śmieci i i tak wrócę do nich.
Może to właśnie z powodu konieczności zakodowania czegoś.
bjsusel pisze:A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.

Po wymianie będzie trzeba kasować jakieś błędy?
Tu ci nie pomogę - mam C5 i tu nie ma takiego problemu. Słyszałem tylko, że w C6 trzeba po wymianie akumulatora zakodować coś w VAG-u, tylko za chiny ludowe nie wiem, po co.

Jeżeli możesz, to wstrzymaj się z zakupem akumulatora i pogrzeb jeszcze na forum. Zajrzyj do działu o VAG-owaniu, może tam coś znajdziesz o kodowaniu akumulatora.
Kogel-mogel FB :/
Fora to jest biwak. :)

beyca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 07 cze 2008, 09:38
Imię: Radosław
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: beyca » 15 gru 2009, 20:04

bjsusel pisze:A o co chodzi konkretnie z tym kodowaniem akumulatora?
Przecież nie komunikuje się on w żaden sposób z autem - podłącza się tylko + i -.
moze o to:

[Select]
[61 - Battery Regulation]
[Coding - 07]
[Battery Coding Assistant]

Enter the new Battery Part Number (10 or 11 digits).
Enter the new Battery Serial Number (10 digits).
Select the new Battery Vendor.
[OK]
[Do it!]
[Close Controller, Go Back - 06]

Your new Battery should now be coded and the Battery Control Module should be aware of the new Battery.

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 17 wrz 2010, 15:18

Kupiłem Vartę i nie zgadza mi się ilość znaków z tym co właśnie VAG sugeruje. Ktoś kodował może Varte? Wolałbym, żeby wszystko zagrało jak należy :)
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Pablo200
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 223
Rejestracja: 29 wrz 2009, 09:48
Lokalizacja: Śląski

Post autor: Pablo200 » 19 wrz 2010, 21:21

Wpisz tak
Kodowanie długie: 303030393135313035414B56413031343032323730323134
wszystko bedzie ok

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 20 wrz 2010, 18:39

A ma znaczenie jaki model Varty? Bo kupiłem o tych samych rozmiarach, nieco inny prąd rozruchowy niż oryginał. Dokładnie Vartę 110AH silver :)
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: t_rex_ » 29 lis 2010, 10:41

witam u mnie też padł akumulator był od nowości wiec po prawie 6 latach mógł odmówić posłuszeństwa - mam pytanko - oryginalnie siedzi tam 95Ah ale będę dokładał webasto na dniach i zastanawiam się czy mogę włożyć o trochę większej pojemność np: 110Ah. Do pracy jeżdę codziennie ok 40 min i ok godziny wracam - czy taki czas wystarcza na doładowanie akumulatora przy korzystaniu z webasto?

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 29 lis 2010, 20:31

t_rex_, Sprawdż czy w 3.2 z webasto był także 95Ah , jeżeli tak , to wsadzaj to co fabrykowała aplikowała bedzie to najlepsze rozwiązanie.

Niektórzy wyznają teorie ze mozna dawać "większy" aku bo alternator ma rezerwy i napewno go doładuje..

Jak dlamnie jest to błąd ponieważ , rezerwy alternatora mają na celu dawać odpowiednio większe napiecie ładowania przy maxymalnym obciążeniu akumulatora.

Negatywny wpływ na aku i alternator.

Proponuje Varte o przewidzianych parametrach - ani mniej ani więcej.. :-)

t_rex_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 33
Rejestracja: 08 lis 2009, 08:00
Lokalizacja: W-wa

Post autor: t_rex_ » 30 lis 2010, 08:21

zastanawiające jest to że wczoraj wywlekłem ten akumulator celem wymiany (z czego zrezygnowałem gdyż wystraszyło mnie to kodowanie) - kumpel profilaktycznie podłączył go do ładowania i tak się z 8h ładował i później jeszcze kolejne kilka godzin w czasie wczorajszego powrotu do domu :) O dziwo dziś rano wchodząc do samochodu widzę 100% :) i bądź tu mądry... - nadmieniam że przed wyjęciem po 0,5h od zgaszenia silnika była 1 kreska i przecież takiego mrozu jak dziś w nocy jeszcze tej zimy nie było więc liczyłem się że go wcale nie odpalę

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 30 lis 2010, 11:39

Akumulator trzeba co jakiś czas doładowywać, tym bardziej jak się jeździ na krótkich trasach lub w mieście. Ogrzewanko, muzyczka, wycieraczki i inne bajery biorą więcej prądu niż wytwarza alternator na wolnych obrotach, stojąc na światłach lub w korku.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 30 lis 2010, 14:15

pan42, troche tak i troche nie..
Owszem przy paru urządzeniach elektrycznych pobór prądu jest większy , ale niema prawa rozładować to akumulatora podczas jazdy przy pełnosprawnym układzie ładowania !
Od czuwania nad tym wszystkim jest miedzy innymi alternator i regulator napiecia.

Takie rzeczy to mogły się dziać w pierwszych fiatach 126p które posiadały niewydolną prądnice , dla której każdy pobór był zabójczy.. :mrgreen:

W tym wypadku tzw nidoładowanie aku jest spowodowane , samym czasem ładowania na zbyt krótkich odcinkach , a nie poborem pradu na nich właśnie..

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 30 lis 2010, 20:23

Fascynat pisze:W tym wypadku tzw nidoładowanie aku jest spowodowane , samym czasem ładowania na zbyt krótkich odcinkach , a nie poborem pradu na nich właśnie..
Jeżeli masz pewne dane, że alternator przy 900 obrotach silnika /np. stanie na światłach lub w korku/ wytwarza prąd pokrywający jego pobór i jeszcze starcza na ładownie to masz racje - ja w to wątpię :mrgreen:
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
Fascynat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 18 kwie 2010, 18:07
Imię: Piotr
Rocznik: 1992
Moje auto: 100 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8 125KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fascynat » 01 gru 2010, 00:00

pan42

Prawidłowy prąd ładowania powinnien być taki sam przy 900 obrotach na minute jak i przy 3000tys..
Spadki pod obciążeniem występują , ale przy wpełnisprawnej instalacji są minimalne i nie mają prawa rozładować aku !!!
Jeżeli masz wątpliwości bardzo łatwo sprawdzisz to miernikiem..


_______
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja