Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5 TDi]dziwne zachowanie zegara

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

[A6 C5 2.5 TDi]dziwne zachowanie zegara

Post autor: gregor26 » 14 wrz 2008, 13:44

Hejka zapytam was o moze smieszna zecz ale dla mnie to jest zagadka?Jak juz sie rozgrzeje silnik na maksa i jade sobie spokojnie powiedzmy 100-110 to wskaznik temperatury wody raz mam na 90stopni a raz na 80 stopni,czy to jest normalne zjawisko bo mi sie zawsze wydawalo ze temperatura robocza powinna sie trzymac jedna 90 stopni


To moze ktos mi powie jakpowinien sie zachowywac wskaznik o temperatury chlodzenia

Ps-Pozdrawiam

Nazywaj prawidłowo tematy :!:
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 17:11 przez gregor26, łącznie zmieniany 1 raz.
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

Kosa

Post autor: Kosa » 14 wrz 2008, 17:14

Nieweilkie wahania temperatury są jak najbardziej prawidłowe. Przecież jadąc silnik sie nagrzewa przez co temperatura rośnie w momencie otwarcia sie termostatu silnik dostaje chłodnego płynu i temperatura maleje stąd te wahania. Z reguły nikt na to nie zwraca uwagi, a i te różnice sa kompensowane przez stabilizator napięcia w liczniku.

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 14 wrz 2008, 20:26

g62 padł turpem , zapinaj VAG'a a wtedy jasność nastanie :)
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 14 wrz 2008, 20:29

wlasnie zapinalem Vaga i nie pokazuje bledow
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 14 wrz 2008, 20:50

robilem vagiem testy wskaznikow i wszystko jest jak w najlepszym pozadku
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 14 wrz 2008, 22:56

kosa777 pisze:Nieweilkie wahania temperatury są jak najbardziej prawidłowe. Przecież jadąc silnik sie nagrzewa przez co temperatura rośnie w momencie otwarcia sie termostatu silnik dostaje chłodnego płynu i temperatura maleje stąd te wahania. Z reguły nikt na to nie zwraca uwagi, a i te różnice sa kompensowane przez stabilizator napięcia w liczniku.
Ale nie w TDI <ok>

Gregor wygląda na to, że możesz zacząć od sprawdzenia czujnika G62 (czujnik temperatury wody). Bo druga możliwość to termostat, ale raczej nie. Te czujniki mają wadę fabryczną, która nadal występuje, a więc VW/Audi nic sobie z tego nie robi. Korodują po prostu piny i to wszystko. Te nowe G62 mają piny pozłacane, po to aby właśnie nie korodowały, jak ich pierwowzory. Ale technologia ich spawania/lutowania/montażu jest na tyle niedoskonała, że korodują one właśnie w miejscach styku (widać to w miejscu wychodzenia z plastikowej obudowy - należy b. dokładnie się przyjżeć, bo jest to max. 1 mm lub mniej rdzy, a reszta pinu jest pięknie złota). Zanim zabierzesz się do wymiany (można to zrobić samemu, a jak chcesz to mogę ci pomóc on-line oczywiście. Choć w październiku będę w domu - Kołobrzegu - na urlopie to mógłbyś do mnie podjechać (tylko 30 km)) oczywiście najpierw sprawdź. G62 jest zielony (zazwyczaj, ale może być też niebieski dwu lub czteropinowy - zależy od modelu silnika), a znajdziesz go "idąc" wzdłuż przewodu gumowego od zbiornika wyrównawczego G12 (płyn chłodniczy). Jest podłączony wtyczką od góry. Tylko odepnij ją (nie wyciągaj tylko czujnika, jak chcesz być suchy) i oglądaj wnętrze, a najlepie zrób zjęcie w trybie makro cyfrówką i powiększ sobie na monitorze. Jek chcesz to możemy działać dalej, ale zacznij od tego. Co do VAG-a to wyjdzie tobie to w logach dynamicznych i to wtedy, kiedy będzie się "to działo". Czasami jednak nic nie pokazuje ;-)
pozdr.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 09:40 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 15 wrz 2008, 01:11

ja bym chcetnie z twojej porady skorzystal bo mam ten sam problem i myslalem ze nowy termostat jest do dupy ;-)
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 15 wrz 2008, 01:16

nowy ale tylko ORI firmy BTT
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 15 wrz 2008, 01:24

mam nowy ale nie pamietam jaki a sam czesci przywozilem mechanikowi i powiedzial ze lepszego juz bym nie znalazl :mrgreen:
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
gustav
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 07 lut 2008, 10:04
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: gustav » 15 wrz 2008, 01:28

na miejscu był ? jak tak to whaler , sam mam taki narazie nie narzekam , w niektorcyh modelach vw wsadzali to na 1 montarz :)
Diagnostyka TDI i nie tylko - Moja pasja :)

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 17 wrz 2008, 18:05

byl na miejscu ale i tak nie mam pojecia czy do konca on byl od reki czy ktos na biegu go przywozil :?: :?:
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
paw1972
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 182
Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol

Post autor: paw1972 » 17 wrz 2008, 19:31

100 % pewności, że kupisz właściwy i ori to trzeba pojechać do ASO i niech sami sprawdzą. Dostaniesz taki jaki powinien być, a cena jest naprawdę nie duża i gra nie warta świeczki aby kombinować.
2.5 TDI AYM 2002

gregor26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
Lokalizacja: Bergen,szczecin

Post autor: gregor26 » 17 wrz 2008, 21:13

sluchajcie wymienilem termostat i narazie sie zagrzal i nie spada temperaturka trzyma 90 stopni ale mechanik zauwazyl ze cos sie za szybko kreci wentylator,powiedzial ze moze byc do wymiany Visko czyli to uzadzonko ktore reguluje wentylatorem,mozna to latwo sprawdzic

-Wlaczyc silnik
-otworzyc maske
-i sprubowac zatrzymac wentylator powinien sie z latwoscia zatrzymac jak sie kreci szybko i nie ma mozliwosci go zatrzymac to jest do wymiany,tagrze nie zawsze wina jest po stronie termostatu i czujnikow

pozdro

[ Dodano: 2008-09-18, 16:12 ]
100%suksesu nawy termostad zalatwil cala sprawe teraz nawet lepiej grzeje bo do temperatury 86,4stopnia a wczesniej jeszcze jak nie mialem wachan wskaznikiem to pokazywalo na kompie tylko 81stopni,tagrze zamykam temat

Pozdrawiam
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga