[A6 C5 2.5 TDi]dziwne zachowanie zegara
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
[A6 C5 2.5 TDi]dziwne zachowanie zegara
Hejka zapytam was o moze smieszna zecz ale dla mnie to jest zagadka?Jak juz sie rozgrzeje silnik na maksa i jade sobie spokojnie powiedzmy 100-110 to wskaznik temperatury wody raz mam na 90stopni a raz na 80 stopni,czy to jest normalne zjawisko bo mi sie zawsze wydawalo ze temperatura robocza powinna sie trzymac jedna 90 stopni
To moze ktos mi powie jakpowinien sie zachowywac wskaznik o temperatury chlodzenia
Ps-Pozdrawiam
Nazywaj prawidłowo tematy :!:
To moze ktos mi powie jakpowinien sie zachowywac wskaznik o temperatury chlodzenia
Ps-Pozdrawiam
Nazywaj prawidłowo tematy :!:
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2008, 17:11 przez gregor26, łącznie zmieniany 1 raz.
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......
Nieweilkie wahania temperatury są jak najbardziej prawidłowe. Przecież jadąc silnik sie nagrzewa przez co temperatura rośnie w momencie otwarcia sie termostatu silnik dostaje chłodnego płynu i temperatura maleje stąd te wahania. Z reguły nikt na to nie zwraca uwagi, a i te różnice sa kompensowane przez stabilizator napięcia w liczniku.
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Ale nie w TDIkosa777 pisze:Nieweilkie wahania temperatury są jak najbardziej prawidłowe. Przecież jadąc silnik sie nagrzewa przez co temperatura rośnie w momencie otwarcia sie termostatu silnik dostaje chłodnego płynu i temperatura maleje stąd te wahania. Z reguły nikt na to nie zwraca uwagi, a i te różnice sa kompensowane przez stabilizator napięcia w liczniku.
Gregor wygląda na to, że możesz zacząć od sprawdzenia czujnika G62 (czujnik temperatury wody). Bo druga możliwość to termostat, ale raczej nie. Te czujniki mają wadę fabryczną, która nadal występuje, a więc VW/Audi nic sobie z tego nie robi. Korodują po prostu piny i to wszystko. Te nowe G62 mają piny pozłacane, po to aby właśnie nie korodowały, jak ich pierwowzory. Ale technologia ich spawania/lutowania/montażu jest na tyle niedoskonała, że korodują one właśnie w miejscach styku (widać to w miejscu wychodzenia z plastikowej obudowy - należy b. dokładnie się przyjżeć, bo jest to max. 1 mm lub mniej rdzy, a reszta pinu jest pięknie złota). Zanim zabierzesz się do wymiany (można to zrobić samemu, a jak chcesz to mogę ci pomóc on-line oczywiście. Choć w październiku będę w domu - Kołobrzegu - na urlopie to mógłbyś do mnie podjechać (tylko 30 km)) oczywiście najpierw sprawdź. G62 jest zielony (zazwyczaj, ale może być też niebieski dwu lub czteropinowy - zależy od modelu silnika), a znajdziesz go "idąc" wzdłuż przewodu gumowego od zbiornika wyrównawczego G12 (płyn chłodniczy). Jest podłączony wtyczką od góry. Tylko odepnij ją (nie wyciągaj tylko czujnika, jak chcesz być suchy) i oglądaj wnętrze, a najlepie zrób zjęcie w trybie makro cyfrówką i powiększ sobie na monitorze. Jek chcesz to możemy działać dalej, ale zacznij od tego. Co do VAG-a to wyjdzie tobie to w logach dynamicznych i to wtedy, kiedy będzie się "to działo". Czasami jednak nic nie pokazuje
pozdr.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2008, 09:40 przez paw1972, łącznie zmieniany 1 raz.
2.5 TDI AYM 2002
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 205
- Rejestracja: 04 maja 2008, 15:42
- Lokalizacja: Bergen,szczecin
sluchajcie wymienilem termostat i narazie sie zagrzal i nie spada temperaturka trzyma 90 stopni ale mechanik zauwazyl ze cos sie za szybko kreci wentylator,powiedzial ze moze byc do wymiany Visko czyli to uzadzonko ktore reguluje wentylatorem,mozna to latwo sprawdzic
-Wlaczyc silnik
-otworzyc maske
-i sprubowac zatrzymac wentylator powinien sie z latwoscia zatrzymac jak sie kreci szybko i nie ma mozliwosci go zatrzymac to jest do wymiany,tagrze nie zawsze wina jest po stronie termostatu i czujnikow
pozdro
[ Dodano: 2008-09-18, 16:12 ]
100%suksesu nawy termostad zalatwil cala sprawe teraz nawet lepiej grzeje bo do temperatury 86,4stopnia a wczesniej jeszcze jak nie mialem wachan wskaznikiem to pokazywalo na kompie tylko 81stopni,tagrze zamykam temat
Pozdrawiam
-Wlaczyc silnik
-otworzyc maske
-i sprubowac zatrzymac wentylator powinien sie z latwoscia zatrzymac jak sie kreci szybko i nie ma mozliwosci go zatrzymac to jest do wymiany,tagrze nie zawsze wina jest po stronie termostatu i czujnikow
pozdro
[ Dodano: 2008-09-18, 16:12 ]
100%suksesu nawy termostad zalatwil cala sprawe teraz nawet lepiej grzeje bo do temperatury 86,4stopnia a wczesniej jeszcze jak nie mialem wachan wskaznikiem to pokazywalo na kompie tylko 81stopni,tagrze zamykam temat
Pozdrawiam
duzo zrobione i juz prawie nie ma co robic......