Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 1.8T) Problem z turbiną

Silniki benzynowe
wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 24 lis 2010, 17:47

vipkwiecien ja mam zamontowany wskaźnik Analogowy na silniczku krokowym (dokładniejszy) i wpiąłem się trójnikiem w przewód (fi 4mm) pomiędzy: kolektorem ssącym, a zaworem DV od turbiny.
tarq wiem, że nie będzie takiego samego efektu jak w tdi (jeżdzę codziennie golfem 3 TDI 90KM zawirusowanym na 115KM ) ale a6 ma 180KM seryjnie i czuć, że nie idzie tak jak powinna. Golf przy niej to rakieta. Kolega ma taka sama A6 tylko z napędem na jedną oś i seryjnym silnikiem APU 150 KM i też się zbiera o niebo lepiej od mojej....
Zauważyłem że na drugim i 3 biegu turbina ładuje tylko 0.6 bara przy pełnym bucie, a na 4 daje już 0.9. Czy to prawidłowo?

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 25 lis 2010, 22:53

turbo sprawdza się od 1.5000 obr pełny but, powinno ładować ok 25000 najwyższa wartość i później opadać,,,,

0.6 bara to mało, tyle to ładuje moje 1.8 T 150Km seria dokładnie 0.56, a ty zdaje się masz turbo k03s a nie zwykłe k03, tak więc ok 0.8-9 bar powinno być zawsze

ciężki temat, katalizator zapchany ?

wyjedz zimnym autem,po chwili pojedz ale nie ostro do ok 4000 obrotów, tak kilka razy się rozpędź zahamuj otwórz maskę po ciemku i zobacz czy turbo nie świeci na czerwono, jak świeci to już wiemy co Ci dolega :-)

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 26 lis 2010, 13:04

O to chodzi że turbo ładuje 0.9 bara, ale dopiero po ok 15 sekundach osiąga te 0.9 . Już raz przejechałem się wieczorem ostrzej na trasie i faktycznie gorąca strona turbo świeciła na czerwono. Poza tym na 4 biegu z butem w podłodze auto wkręca sie tylko do ok 5300 obr i dalej nie chce iść... na 2 i 3 dociągne do 6 tys bez problemu. Oznaczenie turbiny to K03.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 26 lis 2010, 13:46

wycinaj kata kolego i po kłopocie :) wstaw sobie kwasiaka dokształcanego 3` albo niech wyprują flaki z kata i wstawia pusta puszkę <ok>

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 26 lis 2010, 14:29

tarq zrobiłem tak jak pisałeś: zimny silnik i parę razy nie ostro do 4 tys obrotów temperatura płynu nie osiągnęła 70 stopni, podnoszę maskę, a turbina nawet w południe widać że czerwona... Czyli kat do wywalenia...? Czytałem na forum, że do tego silnika nie można za bardzo strumienic wstawiać. Czyli wywalić bebechy z katalizatora albo rurkę wstawić.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 26 lis 2010, 15:50

ja mam dokształcanego kwasiaka 3` cale czyli w kształcie katalizatora z łamaniami itp aż do plecionki :) za plecionka mam dalej wyjście na 2.5` ale tego już nie musisz robić ;-)

ale możesz też wyciąć bebechy i wspawać pusta obudowę kata, dobra rada zrób to najszybciej jak się da bo zabijesz turbinę :-/

ja miałem to samo po kupnie auta, 2 dni po już robiłem kwasa i auto jak po małym chipie zaczęło chodzić :D


taki kwas 3` to okolo 400-500zl w tym z 200zl dostaniesz za stary katalizator
wybebeszenie twojego kata to nie więcej jak 80zl całość

ja robiłem kwas z dalszym wydechem bo auto będę modził ok 250koni także ja musiałem :-)

jak pomogłem to fajnie, pozdrawiam

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 26 lis 2010, 18:14

Znalazłem na allegro coś takiego:
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 89842.html
http://moto.allegro.pl/katalizator-zami ... 63143.html
i zastanawiam się co wybrać rurkę czy strumienicę, bo jeżeli po wstawieniu strumienicy nie będzie żadnego większego efektu to wystarczy zwykła rurka.

tarq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 17 gru 2009, 19:12
Lokalizacja: ostrów wlkp

Post autor: tarq » 26 lis 2010, 18:17

http://moto.allegro.pl/1-8t-audi-a4-vw- ... 80520.html


ja mam coś takiego, załóż kwasiaka to Ci nigdy nie zgnije :)

Produkt ze stali nierdzewnej (kwasoodpornej) o średnicy wew. 2,5" lub 2,75" spawane TIG'iem (elektrodą nietopliwą w osłonie argonu!) przez co spawy są dokładne, estetyczne i mocne !!!
Towar z dożywotnią gwarancją - to nie 'rurka zamiast kata za stówkę', która doszczętnie skoroduje po roku i nie da żadnych pozytywnych efektów po montażu

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 26 lis 2010, 18:31

rura za 110zł - prymitywne i proste rozwiazanie - lepiej dołożyc 20zł i miec cos co przypomina katalizator (nie bedziesz miec kłopotów na stacji kontroli pojazdów z przegladem - diagnosta zobaczy rure zamiast kata i juz dowidzenia) poza tym przy późniejszej sprzedaży auta chamy nie bądą ci truć ze kat wyciety na handel idt.
Rura z kwarówki - rozwiazanie widac przygotowane pod tuning mechaniczny silnika. Kwasówka raczej dożywotnia:)
Co to tej atrapki kata czy zwykłej rury nie przerdzewieje szybko - to nie tłumik koncowy gdzie zbiera sie wilgosc i woda. Tu jest wysoka temp wiec nie przerdzewieje tak łatwo
A i radze sprawdzić czy nie ma 2 sond lambda - tu wstawienie przelotki narobi bałaganu w ECU
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 26 lis 2010, 18:59

Sprawdzałem nie mam 2 sondy lambda. więc jednak lepiej wziąć imitację katalizatora, albo stary rozciąć i wywalić środek i zaspawać...

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 26 lis 2010, 20:14

jak rozetniesz wywalisz srodek i zespawasz to małe są szanse ze bedzie to idealnie sie sprawowac;)
blacha tam nie jest zbyt gruba przez co sie cieżko spawa a i uspawać to trzeba szczelnie:)
spróbować możesz bo niczym nie ryzykujesz. chyba że masz możliwość sprzedania kata na recykling to ci dadza za niego 100-150zł to akurat bedziesz miec na zamiennik.
A swoją drogą ciekaw jestem czy wyciecie nawet sprawnego kata i wstawienia przelotki cos poprawi dynamike samochodu
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 26 lis 2010, 20:50

A wybić środek... w jednym aucie wybiłem środek łomem i obeszło się bez cięcia i spawania.

Awatar użytkownika
vipkwiecien
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 260
Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
Lokalizacja: radom

Post autor: vipkwiecien » 26 lis 2010, 21:54

mozesz sprowbowac o ile bedzie sie dało bo chyba przelot nie idzie w linii prostej. Znajomy to kiedys zrobił tak ze przewiecil kilka razy na wylot katalozarot wiertłem takim 30cm do betonu :D:D nawiercił dziur u przelot był
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 27 lis 2010, 07:17

Panowie pozwólcie że dołączę się di tematu. Dziś z ciekawości sam sprawdziłem sobie po ciemku czy turbina czerwienieje i po przejechaniu 2 km dająć oboroty tak do 3,5 tys kilka razy jak podniosłem maskę to widać było rozgrzaną do czerwoności część turbiny. I wydaje mi się że kat będzie to wywalenia. Kupię chyba tą puszkę w kształcie kata i wstawie.
Zauważyłem jeszcze że czasami po dłuższej jeździe jak daję obroty powyżej 3 tys to silnik strasznie buczy czego nie ma jak jest zimny. To wina kata??

A ma ktoś może już zamontowany taki zamiennik? Strasznie głośno to chodzi??
I czy ciężko jest samemu idkręcić kata z kanału??

pozdrawiam

wojtus1984
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: wojtus1984 » 27 lis 2010, 11:36

studentpollub, masz na pewno zabity katalizator tak jak u mnie. Co do buczenia to niestety musisz najpierw wymienić katalizator i wtedy posłuchać (możliwe że masz uszkodzony zawór DV, u mnie była pęknięta gumowa membrana i jak dałem gazu i ścisnąłem przewód gumowy przed przepustnicą to było słychać głośne buczenie przy turbinie). Też posiadam kanał ale nie próbowałem go odkręcić, wole jechać do znajomego mechanika, chociaż jak tobie się uda samemu wymienić to sam spróbuje :-P . Ten pomysł z wiertłem do betonu jest na prawdę dobry... Fakt w poprzednim katalizatorze nie było żadnego kąta i operacja wybicia poszła jak po maśle. Słyszałem że jeszcze sam wkład można sprzedać tylko się nie orientuje za ile i gdzie, ale 100zł to minimum za starego dają.

[ Dodano: 2010-11-27, 12:31 ]
Rozmawiałem z osoba, która miała podobny problem z zatkanym katalizatorem i po wybiciu środka ze starego kata auto odżyło i zaczęło palić mniej, jednak występuje buczenie w okolicach 3000-3500 obr. czyli w twoim przypadku studentpollub, to będzie związane z katalizatorem...

[ Dodano: 2010-12-06, 14:14 ]
Dzisiaj samodzielnie wymieniłem katalizator na ten zamiennik z strumienicą i w końcu auto odżyło...Niestety nie mam możliwości, żeby dokładnie przetestować czy wszystko gra ze względu na warunki panujące na drodze, ale poprawa jest znaczna i odczuwalna( auto ładnie się wkręca na obrotu już od 2,7 tys. ) Chciałbym podziękować dla tarq, który pomógł w ustaleniu usterki, oby więcej było takich osób na tym forum :mrgreen:

[ Dodano: 2011-02-04, 00:45 ]
Zdążyłem już dobrze przetestować autko na drodze i dręczy mnie jeden fakt. Przed wywaleniem katalizatora auto słabo się wkręcało i miało muła. Po wstawieniu strumienicy auto odżyło i ładnie się teraz wkręca na obroty, jednak wskaźnik doładowania wskazuje max. tylko 0.7-0.75 bara przy ok 2700 obr. i po przekroczeniu 3000 obr. raptownie spada na 0.6 ( przed wstawieniem strumienicy turbina utrzymywała ciśnienie 0.9 bara od 2500 do 5000, a dopiero potem spadała na 0.6 bara).Wszystkie testy były robione na 4 biegu od ok.1500 obr z gazem wciśniętym do końca w podłogę na prostej, równej drodze. Ktoś miał już coś podobnego z ciśnieniem doładowania po zamianie zabitego katalizatora na strumienicę? Podkreślam, że nic innego nie było robione, tylko zamiana kata(nawet zostały stare uszczelki). ÂŚrednie spalanie po tej operacji spadło z 12 l na 9.5 l/100km

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga