[A6 C5 1.8T) Problem z turbiną
[A6 C5 1.8T) Problem z turbiną
Witam, jestem od niedawna w posiadaniu Audi A6 C5 1.8T, ponieważ nie jestem jeszcze za bardzo w temacie jeśli chodzi o mechaniczne problemy tego autka. Do rzeczy, zrobiłem swoim autkiem około 1500km, wczoraj wybrałem się w trasę Olsztyn-Warszawa-Olsztyn. Normalnie turbina zaskakuje przy 2000 obrotów przy mocniejszym wcisnieciu gazu. Ale po około 100km jazdy turbina przestała zasakiwać. W warszawie spędziłem około 3h (samochód w tym czasie stał) i w trakcie powrotu była ta sama sytuacja,, około 100km turbina ciągnęła jak z nut, a potem nagle przestała działać. Będę bardzo wdzięczny jeśli ktoś bedzie mi w stanie powiedzieć jaka może być przyczyna zanim udam się do serwisu. Z góry dziękuję za pomoc, aha jeśli będą potrzebne jeszcze jakieś informacje to postaram się to jakoś opisac. Pozdrawiam kornas.
Audi A6 Avant 1.8T 213KM/298Nm
Właśnie brak jakichkolwiek odgłosów poprostu turbina nie zaskakuje i ciągnie jak zwykłe 1.8. Po krótkim postoju znowu zaczyna chodzić i po paru kilometrach znowu nic...Gala pisze:A coś dokładniej odnosnie awarii :-P bo narazie to wiem tyle,że turbo Ci nie ciągnie :-P jakies odgłosy? wibracje? co z nią robileś na postoju?

Audi A6 Avant 1.8T 213KM/298Nm
witam ja ma podobny problem jak kolega pojawilo sie to wczoraj odpalilem auto przejechalem sie po miescie turbina nie ciagnela po dojechani do domu zaowazylem wysze obroty niewiel no ale wysze gdy auto zgasilem i odpalilem bylo wszystko ok dodam ze ma pekniety kolektor wydechowy czy ktos mial podobny problem 

pawel
ja mam podobnie, ale nikt nawet na spocie nie wie o co tam chodzi i jak ma byc prawidłowo, bo VAG nic nie pokazuje, choc jak mi kolega sprawdzał. to powiedział ze słabo ciśnienie doładowuje.. jak jechalismy, i chyba bede musiał sie jednak wybrac do jakiegos speca od turbawek, zeby mi to ciśnienie posprawdzał.
Dodam ze jak odpale autko i jak jest zimne to powyżej ok 1800-2000 obrotów to słysze taki świst przy dodawaniu gazu jakby turbo chodziło, ale juz po przejechaniu kilku km, efekt ten zanika, i autko jedzie jak jedzie... a czy jest mułowate to nie wiem, bo tak od początku jest... ale sie z tym musze rozprawic ...jak cos bede wiedzial to dam znac:)pozdrawiam
Dodam ze jak odpale autko i jak jest zimne to powyżej ok 1800-2000 obrotów to słysze taki świst przy dodawaniu gazu jakby turbo chodziło, ale juz po przejechaniu kilku km, efekt ten zanika, i autko jedzie jak jedzie... a czy jest mułowate to nie wiem, bo tak od początku jest... ale sie z tym musze rozprawic ...jak cos bede wiedzial to dam znac:)pozdrawiam
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
Koledzy też mam problem z Tubinka - z tego co wiem to silnik od 2tys obr powinien wyraźnie przyspieszac podczas jazy - u mnie dopiero zaczyna przyspieszac o 3 tys. VAG błędów nie pokazuje. CZym to może byc spowodowane? Czy może podregulować na cięgle od klapy w turbinie tak aby była bardziej przymknięta? Podczas miejskiej jazdy autko ma muła do 3 tys obr a potem juz ładnie sie zbiera
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 28 paź 2010, 13:57
- Lokalizacja: Podlaskie
To i ja się podepnę do tematu. Mam podobny problem, bo auto ma muła i słabo czuć działanie turbiny (powinna się załączać od 2 tys, a u mnie nawet powyżej 3 tys nie ma wyraźnego efektu wciskania w fotel). Mam zamontowany wskaźnik doładowania i przy bucie w podłodze pokazuje 0.9 ( czyli prawidłowo ). Na drugim i trzecim biegu żwawiej się wkręca na obroty, a na 4 i 5 to już muł jak bez turbo. Co to może być? Rozwiązał ktoś u siebie ten problem...?
- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
u mnie jakos sam problem sie rozwiazał i od momentu zakupu auta jak by sie silnik odmulił:)
co było nie tak - niewiem. Ale teraz w miare jest OK.
A powiedz jeszcze pod co sie podpinałeś ze wskażnikiem doładowania? czy to wskażnik cyfrowy czy analogowy z rurka poprowadzoną gdzieś do dolotu ?
co było nie tak - niewiem. Ale teraz w miare jest OK.
A powiedz jeszcze pod co sie podpinałeś ze wskażnikiem doładowania? czy to wskażnik cyfrowy czy analogowy z rurka poprowadzoną gdzieś do dolotu ?
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny
Panowie seryjne 1.8T nie am efektu wbicia w fotel, udajcie się na program, dostaniecie z 70Nm około 30-35 koni i wtedy naprawdę to jest zupełnie inne auto, sam jeżdżę jeszcze seria 1.8T 150KM a znajomy ma po sofcie na 186KM to jest przepaść mój w porównaniu do niego to nie jedzie wcale.
seria nie jest mułem ale nie ma tez tego urywania łba za przeproszeniem, seria sobie po prostu dynamicznie jedzie
seria wstaje ładnie ok 2700 powinna mieć wtedy 210NM i dopiero wtedy jedzie ładnie, przy 2000 to diesle mogą jechać dużym momentem ale nie benzyna, no chyba ze pomodzona benzyna...
tak więc wszystko jest ok
seria nie jest mułem ale nie ma tez tego urywania łba za przeproszeniem, seria sobie po prostu dynamicznie jedzie

seria wstaje ładnie ok 2700 powinna mieć wtedy 210NM i dopiero wtedy jedzie ładnie, przy 2000 to diesle mogą jechać dużym momentem ale nie benzyna, no chyba ze pomodzona benzyna...
tak więc wszystko jest ok

- vipkwiecien
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 260
- Rejestracja: 22 sty 2010, 20:14
- Lokalizacja: radom
dokładnie tak, 150MK po modzie nawet na 180KM i 270Nm bedzie zdecydowanie bardziej żwawe i bardziej elastyczne niż seria 180KM(230Nm) bo bedzie miec wiekszy moment obrotowy. Dla mnie obecnie prioryterem jest zakup 4 zimówek 16' a potem zbieranie kasiorki na virusika (700zł w czestochowie http://allegro.pl/show_item.php?item=1310053673)
Z tego co sie dowiadywałem u kilku osob zajmujacych sie tą dzialalnościa przy zdrowym silniku max bezpieczny przyrost mocy to +40KM +70NM dla quattro (sprzegło bedzie tu najsłabszym elementem)
Z tego co sie dowiadywałem u kilku osob zajmujacych sie tą dzialalnościa przy zdrowym silniku max bezpieczny przyrost mocy to +40KM +70NM dla quattro (sprzegło bedzie tu najsłabszym elementem)
prędkość była dobra tylko zakręt za ciasny