[A6,C5 1,8tAWT] szarpanie
[A6,C5 1,8tAWT] szarpanie
Witam kolegów!
Dzisiaj, zaraz po dynamicznym ruszaniu pod górke stało mi się coś z silnikiem.
Zapaliła się lampka check engine i mruga, silnik ma jakby mniej mocy i czuć wyraźne szarpanie nawet wewnątrz auta.
Co to może być?
Dodam, że auto ma lpg
pzdr
Dzisiaj, zaraz po dynamicznym ruszaniu pod górke stało mi się coś z silnikiem.
Zapaliła się lampka check engine i mruga, silnik ma jakby mniej mocy i czuć wyraźne szarpanie nawet wewnątrz auta.
Co to może być?
Dodam, że auto ma lpg
pzdr
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
koledzy jeśli typujecie że to cewka to mam małe pytanko. Czy jeśli u mnie podczas jazdy na 5 biegu z obrotami ok 2 tys po delikatnym popuszczeniu gazu czuć drgania budy to może też to być cewka?? Jeśli dodam gazu lub go całkiem puszcze nic nie drga tylko właśnie przy bardzo delikatnym wcisnieciu. Poza tym przedziałem obr. nic sie nie dzieje. Vag cisza.
Zauważyłem jeszcze że po długiej jezdzie te drgania są silniejsze.
Sorki za pytanie ale nie chciałem tworzyć nowego temetu.
Zauważyłem jeszcze że po długiej jezdzie te drgania są silniejsze.
Sorki za pytanie ale nie chciałem tworzyć nowego temetu.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
Od czego kolego proponujesz zacząć? Niby patrzylem na poduszki po silnikiem i szkrzynią ale nie widać żeby były jakieś zalane olejem lub żeby były rozwalone. Fakt że zbytnio na tym się nie znam ale nic dziwnego nie zauważyłem. Kurcze gdzieś ktoś wspominał o kole dwumasowym i boje się że to może to. Mam nadzieję że nie.
witaj,
co do tego szarpania - trudno cos powiedziec na 100% - czasem zaworek DV potrafi dawac podobne efekty - choc w tym przypadku nie jestem przekonany.
a co do dwumasy - to najczesciej objawia sie to drzeniem pedalu sprzegla na wolnych obrotach - przy polozeniu/lekkim docisnieciu pedalu, no i charakterystyczne jest stukniecie w silniku przy jego gaszeniu, nie mniej jednak w poczatkowej fazie kiedy sprezyny w dwumasie 'siadaja' pojawia sie lekki luz w ukladzie przeniesienia napedu bez tych objawow, ktore opisalem, rownie dobrze moga to jednakze byc przeguby wewnetrzne albo cos od ukladu zaplonowego (cewka, swieca)
niestety te objawy pasuja do wielu rzeczy...
pozdrawiam
co do tego szarpania - trudno cos powiedziec na 100% - czasem zaworek DV potrafi dawac podobne efekty - choc w tym przypadku nie jestem przekonany.
a co do dwumasy - to najczesciej objawia sie to drzeniem pedalu sprzegla na wolnych obrotach - przy polozeniu/lekkim docisnieciu pedalu, no i charakterystyczne jest stukniecie w silniku przy jego gaszeniu, nie mniej jednak w poczatkowej fazie kiedy sprezyny w dwumasie 'siadaja' pojawia sie lekki luz w ukladzie przeniesienia napedu bez tych objawow, ktore opisalem, rownie dobrze moga to jednakze byc przeguby wewnetrzne albo cos od ukladu zaplonowego (cewka, swieca)
niestety te objawy pasuja do wielu rzeczy...
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
dv raczej powinno byc OK bo działa na podcisnienie czyli otwiera sie, no i sprawdzałem doładowanie zegarem boost i jest OK. przy gaszeniu nie ma stuków ani pedał sprzęgłą nie drży także mam nadzieję że to nie dwumas. kurcze może to być dobra sugestja z tymi przegubami. Tylko jak je sprawdzić. Dokręcone są na bank chyba że w srodku mają jakieś luzy.
czesc,
co do przegubow to wydaje mi sie ze najprosciej bedzie podniesc autko na lewarku i ruszajac kolem lewo prawo na biegu zobaczyc czy nie ma za duzego luzu w ukladzie przeniesienia napedu - nie sprawdzisz w ten sposob luzu tylko na przegubach lecz luz sumaryczny ale to da ci odpowiedz czy winny szarpaniu jest luz czy to nie to...
pozdrawiam
co do przegubow to wydaje mi sie ze najprosciej bedzie podniesc autko na lewarku i ruszajac kolem lewo prawo na biegu zobaczyc czy nie ma za duzego luzu w ukladzie przeniesienia napedu - nie sprawdzisz w ten sposob luzu tylko na przegubach lecz luz sumaryczny ale to da ci odpowiedz czy winny szarpaniu jest luz czy to nie to...
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 82
- Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna
- Kontakt:
prawde mowiac nie dobieralem sie jeszcze do moich przegubow wiec na 100% nie odpowiem ale taka sytuacja wydaje mi sie niemozliwa - jak na to co sobie wyobrazam - jak wygladaja nasze przeguby wewnetrzne, pozatym taka sytuacja skutkowala by mega wibracjami calej polosi napedowej i przy predkosciach powyzej 40km/h byloby to nie do zniesienia wg mnie...
zobacz na te luzy choc mnie osobiscie wydaje sie ze to nie to jest przyczyna Twoich problemow...
pozdrowienia
zobacz na te luzy choc mnie osobiscie wydaje sie ze to nie to jest przyczyna Twoich problemow...
pozdrowienia
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii 
