Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6,C5 1,8tAWT] szarpanie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
grochol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:56
Lokalizacja: kraków

[A6,C5 1,8tAWT] szarpanie

Post autor: grochol » 18 lip 2010, 17:58

Witam kolegów!

Dzisiaj, zaraz po dynamicznym ruszaniu pod górke stało mi się coś z silnikiem.

Zapaliła się lampka check engine i mruga, silnik ma jakby mniej mocy i czuć wyraźne szarpanie nawet wewnątrz auta.

Co to może być?

Dodam, że auto ma lpg
pzdr

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 18 lip 2010, 22:51

grochol pisze:Zapaliła się lampka check engine i mruga, silnik ma jakby mniej mocy i czuć wyraźne szarpanie nawet wewnątrz auta.
Wygląda na niepalący cylinder - nie wiem jak to jest u Ciebie, masz tam cewki na każdej świecy?

grochol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 25 sty 2010, 19:56
Lokalizacja: kraków

Post autor: grochol » 19 lip 2010, 10:43

Na początku wymieniłem świece, ale nic to nie dało.
Auto już u Mechanika, wstępna diagnoza "nie chodzą wszystkie cylindry"
Powodów może być wiele, wieczorem mam wiedzieć co jest nie tak


Nie mam pojęcia czy mam cewki na każdej świecy :roll:
pzdr

Awatar użytkownika
levi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 15 wrz 2010, 09:50
Lokalizacja: =3City=

Post autor: levi » 27 paź 2010, 22:54

musisz wymienić cewkę bo Ci padła

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 28 paź 2010, 10:01

koledzy jeśli typujecie że to cewka to mam małe pytanko. Czy jeśli u mnie podczas jazdy na 5 biegu z obrotami ok 2 tys po delikatnym popuszczeniu gazu czuć drgania budy to może też to być cewka?? Jeśli dodam gazu lub go całkiem puszcze nic nie drga tylko właśnie przy bardzo delikatnym wcisnieciu. Poza tym przedziałem obr. nic sie nie dzieje. Vag cisza.
Zauważyłem jeszcze że po długiej jezdzie te drgania są silniejsze.

Sorki za pytanie ale nie chciałem tworzyć nowego temetu. ;-)

Awatar użytkownika
levi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 15 wrz 2010, 09:50
Lokalizacja: =3City=

Post autor: levi » 24 lis 2010, 00:03

To raczej nie będzie usterka cewki,przyczyny należy szukać gdzie indziej.

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 24 lis 2010, 10:18

Od czego kolego proponujesz zacząć? Niby patrzylem na poduszki po silnikiem i szkrzynią ale nie widać żeby były jakieś zalane olejem lub żeby były rozwalone. Fakt że zbytnio na tym się nie znam ale nic dziwnego nie zauważyłem. Kurcze gdzieś ktoś wspominał o kole dwumasowym i boje się że to może to. Mam nadzieję że nie.

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 24 lis 2010, 11:46

witaj,
co do tego szarpania - trudno cos powiedziec na 100% - czasem zaworek DV potrafi dawac podobne efekty - choc w tym przypadku nie jestem przekonany.
a co do dwumasy - to najczesciej objawia sie to drzeniem pedalu sprzegla na wolnych obrotach - przy polozeniu/lekkim docisnieciu pedalu, no i charakterystyczne jest stukniecie w silniku przy jego gaszeniu, nie mniej jednak w poczatkowej fazie kiedy sprezyny w dwumasie 'siadaja' pojawia sie lekki luz w ukladzie przeniesienia napedu bez tych objawow, ktore opisalem, rownie dobrze moga to jednakze byc przeguby wewnetrzne albo cos od ukladu zaplonowego (cewka, swieca)
niestety te objawy pasuja do wielu rzeczy...
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 25 lis 2010, 09:17

dv raczej powinno byc OK bo działa na podcisnienie czyli otwiera sie, no i sprawdzałem doładowanie zegarem boost i jest OK. przy gaszeniu nie ma stuków ani pedał sprzęgłą nie drży także mam nadzieję że to nie dwumas. kurcze może to być dobra sugestja z tymi przegubami. Tylko jak je sprawdzić. Dokręcone są na bank chyba że w srodku mają jakieś luzy.

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 25 lis 2010, 09:49

czesc,
co do przegubow to wydaje mi sie ze najprosciej bedzie podniesc autko na lewarku i ruszajac kolem lewo prawo na biegu zobaczyc czy nie ma za duzego luzu w ukladzie przeniesienia napedu - nie sprawdzisz w ten sposob luzu tylko na przegubach lecz luz sumaryczny ale to da ci odpowiedz czy winny szarpaniu jest luz czy to nie to...
pozdrawiam
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 25 lis 2010, 10:15

OK. sprawdze to na dniach podczas wymiany kół na zimowe bo jeszcze jakoś nie zmianiałem a pierwszy śnieg sypnął ;-)
A czy nie może być np tak że przegub jest przykręcony nie idealnie w osi obrotu i wtedy powstaje tak ''bicie'' na boki?

Awatar użytkownika
Kpietak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 48
Rejestracja: 11 lis 2009, 23:53
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Kpietak » 25 lis 2010, 13:18

prawde mowiac nie dobieralem sie jeszcze do moich przegubow wiec na 100% nie odpowiem ale taka sytuacja wydaje mi sie niemozliwa - jak na to co sobie wyobrazam - jak wygladaja nasze przeguby wewnetrzne, pozatym taka sytuacja skutkowala by mega wibracjami calej polosi napedowej i przy predkosciach powyzej 40km/h byloby to nie do zniesienia wg mnie...
zobacz na te luzy choc mnie osobiscie wydaje sie ze to nie to jest przyczyna Twoich problemow...
pozdrowienia
Opinia autora jest ważna w dniu dzisiejszym i nie może być użyta przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym następnym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany opinii ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja