Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Po odpaleniu na zimnym[trrrrrrrrrrr]

Silniki benzynowe
NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

[A6 C5]Po odpaleniu na zimnym[trrrrrrrrrrr]

Post autor: NikoA4 » 19 lis 2010, 15:03

z rana po calej nocy postoju przy niskich tem,jak odpale auto to przez 2sek slychac trrrrrrrrrrrrrr[zawory]a jak postoi z 3dni to slychac troszeczke glosniej i 3sek.czy to normalne?a moze zmienic oliwe,ale na jaka?dodam ze latem tego nie bylo.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 lis 2010, 15:33

Ja też tak mam, olej zmieniony niedawno ( 2000km temu).
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 19 lis 2010, 19:05

To raczej nie zawory tylko napinacz zmiennych faz łąńcuszka rozrządu zanim się napompuje olejem to łańcuszek o obudowę głowicy trze. Brzmi strasznie ale taka prawde na 90%. Sprężyna wstępnego napięcia tam się wyrabia i musi napiąć się olejem. Ja tak jeżdżę już 2 lata. A napinacz wymienię jak będzie konkretnie zepsuty ponieważ koszt duży a nie nawidzę otwierać silnika w tym wypadku pokrywy zaworów jeżeli nie muszę. Wiecej info znajdziesz w temacie o napinaczu zmiennych faz rozrządu na forum. <ok>
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 lis 2010, 19:28

U mnie przy wymianie uszczelek pod pokrywkami mechanik powiedział, że ślizgi łańcucha są idealne i że wszystko jest ok, a z rana właśnie slychać takie trrr.
W lato tego nie słyszałem.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 19 lis 2010, 19:32

Dokladnie kolego . To nie zawory, a ślizgi nie napinają łańcucha tylko napinacz łąńcuch po ślizgach się slizga. Jak slizgi będą wytarte to tez bedzie terkotka ale jak łancuch rano bedzie wisiał to zaterkocze. Poczytaj na forum zobaczysz tam nawet filmy ludzie nagrywali. Wszsytko sie zgadza . po wymianie terkotka rano mija nawet przy -30 jej nie ma

Możliwe jest też że zawory zwrotne pod kolektorem ssacym trzeba sprwadzić. Też pomaga przeczyszczenie ich. Ale to wszystko i tak tyczy sie napinaczy
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 lis 2010, 17:14

Osobiście nie wiem czy to zawory, czy napinacz łańcuszka bo szczerze nie miałem okazji się zagłębiać w temat... ale jestem pewien, że to ma jakieś powiązanie z olejem -np. że spływa.
W swoim silniku to terkotanie miałem na jakieś 3 tyś. przed wymianą oleju. Wymieniłem ELF SXR na MOTUL Specific 5w30 i teraz auto może stać 6 dni, a przy odpaleniu tego dźwięku już nie ma.

Koledzy, jakie macie oleje zalane?

NikoA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 13 kwie 2010, 19:22
Lokalizacja: Slubice/Manchester

Post autor: NikoA4 » 20 lis 2010, 19:24

Kolego[fishmanr11]a jak wytłumaczysz to że latem lub przy wyższych tem problem nie występuje?ja myśle że jak by to był napinacz zmiennych faz łąńcuszka rozrządu to by nawet latem żęził.zastanawiam się nad zmianą oleju z 10w na 5w,kolega[MONEER]wymienił i pomogło.

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 20 lis 2010, 19:29

NikoA4, wymieniłem na (świeży) olej innej marki w tych samych parametrach.
Terkotanie było latem, wymiana w sierpniu.

Jaki masz olej zalany (marka + parametry)?

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 20 lis 2010, 22:40

Koledzy.. ja mam olej aktualnie przejściowo 10w/40 i jest masakra! Na zimnym terkota jak szalony :evil: a na ciepłym słychać jak ogólnie głośno chodzi silnik..

Sam zastanawiam się nad 5w/30 ale czy warto?? Teraz ubywa mi ok 0.5l / 1000km... nie wiadomo gdzie :P

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 21 lis 2010, 11:35

ja mam to samo co kolega djmatys z tym ze mi ubywa max 0.4 na 1000 km a olej z filterm mialem wymieniay tydzien temu - od dluzszego czasu jest castrol magnatec 10w/40

p.s. w lato rownierz nie bylo nic slychac

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 21 lis 2010, 15:13

djmatys i matelek zaraz przyjdzie zima, a Wy macie źle dobrane oleje do panujących warunków (radzę poczytać nt. parametrów i lepkości oleju).
10w40 to raczej półsyntetyki :!:

Do waszych silników radzę stosować full syntetyki 5w30.

Do mojego silnika olej Shell Ultra 5w30 kompletnie nie pasował bo się spalał. ELF SRX 5w30 był znacznie lepszy i nie ubywało go, ale polecam bardziej na wymiany co 10tyś.
Obecnie jestem b.zadowolony z Motul Specific 5w30, zobaczymy na ile km, ale docelowo na 15tyś...

Myślę że Castrol EDGE jest też godny uwagi, ale nie mam doświadczenia z nim.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 21 lis 2010, 18:45

kurcze to ja nie wiem - najpierw pytalem sie mechanika powiedzial ze taki olej jest ok , pozniej czytalem o olejach i z tego co pamietam to moj jest po srodku we wszystkim (lepkosc itp)
to uwazasz kolego monner e mam wymienic na ten motul?

Awatar użytkownika
benny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 15 sie 2010, 11:26
Lokalizacja: Świętokrzyskie/Szwajcaria

Post autor: benny » 21 lis 2010, 20:41

djmatys pisze: Teraz ubywa mi ok 0.5l / 1000km... nie wiadomo gdzie :P
Przy takim ubytku nie musisz zmieniać oleju bo na 15 tys km dolewasz ponad 7 litrów ??! :)

Wg mnie szybko potrzebujesz wymiany uszczelniaczy zaworów, albo głębszego szperania w silniku...
Ja mam zalany olej Castrol Srx 5W30 podobno ideał do tych silników, rano terkotanie ok 1 sek, i naprawde przy długim min 2 dniowym staniu, jak odstawiam auto wieczorem odpalam rano to nic nie słychać, ubytek oleju mam znikomy w sumie to po wymianie dało by radę przejechać do kolejnej bez dolewki ale na 15 tys uzupełniam ok 300 ml, dodam przebieg 220 tys.
History: BMW 316i 1.6 93r, PASSAT 1.6 TD 88r, Golf 3 GT 1.8 94r, Audi 80 2.0E 94r, Golf 3 GTI 2.0 96r, Volvo V40 2.0 97r, Zafira 1.8 00r, AUDI A6 C6 2006r !!!!!

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 lis 2010, 13:32

matelek pisze:to uwazasz kolego monner e mam wymienic na ten motul?
Po pierwsze: jaki masz aktualnie zalany olej? (marka? -wiem że specyfikacja to 10w40) i jaki przebieg?

Sugestia kolegi benny jest na miejscu gbyś tylko zmieniał na inna markę, ale ja bym się upierał przy dobraniu odpowiedniej specyfikacji oleju tj. 5w30 pełen syntetyk. Przy okazji silnik będzie Ci zimą lepiej odpalał.

Kolega slavi16 poświęcił sporo czasu na tę ściągę do A6 C5 i myślę, że warto z niej skorzystać.

Jako, że mamy silniki z tej samej linii konstrukcyjnej jedynie sugeruję na podstawie własnych doświadczeń.
Mam na myśli to, że:
1. Silnik palił olej Shell Ultra 5w30 (jak kupiłem auto to był świeżo wymieniony) -dlatego do naszych silników kompletnie go odradzam. Wówczas jak zapaliła mi się kontrolka niskiego stanu oleju uzupełniłem ok. 3L olejem ELF COMETITION SXR 5w30. Przestało ubywać i wszystko było OK bo od tamtego czasu bacznie obserwowałem i nic już nie musiałem dolewać.
2. Latem zaczęło się to terkotanie przy odpalaniu zimnego silnika i tóż po odpaleniu trochę za głośno pracował (chyba dźwiek zaworów).
3. Wymieniłem na MOTUL i teraz będąc wyczulony na powyższe objawy stwierdzam że wszystko jest OK.

Nie jestem z branży motoryzacyjnej (chyba widać :-P ) ale opis oleju MOTUL Specific 5w30 do mnie przemawia.

Zdając sobie sprawę, że ten 'eksperyment' będzie Cię kosztował prawie 300zł. Nie chcę być tu jakąś wyroczną bo nie znam stanu technicznego Twojego silnika i nie powiem "kup ten właśnie MOTUL i wszystko będzie OK".

Jeżeli się zdecydujesz to musisz się zaopatrzyć w minimum 6L oleju + nowy filtr (ja założyłem MANN, ale chyba Filtron też ujdzie -sam zdecydujesz).
Najtaniej Ci wyjdzie kupić 5L + 1L oleju.
Orientacyjnie zauwazyłem, że reklamujący się na forum OIL-LAND ma dosyć konkurencyjne ceny + 10% rabatu, jednak sam sobie prównaj z innymi. Ja zamówiłem z polecanego sklepu ze Szczecina Pro-Choice, doradstwo i obsługa była 100% profesjonalizmu, cen niektórych rzeczy nie mają najniższych...

Trochę mi tego wyszło, ale starałem się odpowiedzieć kompleksowo ;-)

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 22 lis 2010, 16:33

i dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz :)
na budziku mam 225 tys km i jest to oryginalny przebieg.
olej to catrol magnatec 10w40
powiem wam ze piszecie tutaj calkiem inne rzeczy niz mi mechanicy mowia wszyscy - wg nich przy takim przebiegu i stanie silnika ( ogolnie wszystko jest ok) to ten olej ktory mam zalany jest najbardziej optymalny, i powiem sczerze ze juz zgupialem :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga