Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]Po odpaleniu na zimnym[trrrrrrrrrrr]

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 22 lis 2010, 18:55

matelek pisze:powiem wam ze piszecie tutaj calkiem inne rzeczy niz mi mechanicy mowia wszyscy - wg nich przy takim przebiegu i stanie silnika ( ogolnie wszystko jest ok) to ten olej ktory mam zalany jest najbardziej optymalny, i powiem sczerze ze juz zgupialem :)
Niestety w przypadku wielu mechaników wiedza się zatrzymała, a technologia poszła do przodu... Stosowanie coraz to "gęstrzych" olejów miało sens w silnikach produkowanych do połowy lat 80-tych, gdzie stosowano "prymitywne" materialy do budowy silnika, z czasem powstawaly szczeliny, przez ktore wyciekal olej, etc...

Oprócz poprawy w technologii silników nastąpiły także poprawy w technologii i możliwościach olejów i smarów. Dlatego nie ma potrzeby po przekroczeniu np. 200tyś. wlewania półsyntetyka, skoro dotychczas ten silnik dobrze się sprawował na pełnym syntetyku -przebieg nie ma nic do rzeczy, a stan silnika i środowisko użytkowania.
Poza tym, stosowanie olejów z parametrami 0w i 5w ma dużo zalet przy rozruchu w ujemnych temp.

Ogólnie to temat rzeka kolego, dlatego poczytaj różne porównania i testy olejów i opisy producentów o swoich produktach -wyciągniesz lepsze wnioski niż słuchając porad różnych ludzi.

Nie będę róbił OT o olejach, bo ten temat bardziej dotyczy terkotania po odpaleniu.

Jezeli zdecydujesz się na zmianę oleju to proszę podziel się obserwacjami przed i po zmianie.

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Rocznik: 1996
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 22 lis 2010, 20:25

ok koniec OT bo rzeczywiscie moderator sie odezwie :)
zaglebie sie w lekture ale dopiero w weekend i wtedy podejme decyzje :) dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 24 lis 2010, 21:03

Ja natomiast używam Mobil 10w40 i ubywa go jak pisałem wyżej 0,5L na 1000km.. Ale na 99% nie przez uszczelniacze zaworów czy pierścienie.. bo rano ani grama dymku, układ wydechowy czyściutki! (ostatnio rozbierałem tłumiki). Myślę że gdzieś mam wyciek.

W sobotę wymieniam olej na 5w30 i powiem co i jak :) czy spier*** dalej czy nie, i jak jest z klekotaniem :) <ok>

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 25 lis 2010, 10:26

djmatys pisze:Ja natomiast używam Mobil 10w40 i ubywa go jak pisałem wyżej 0,5L na 1000km.. Ale na 99% nie przez uszczelniacze zaworów czy pierścienie..
Za dużo ubywa! Jeżeli silnik jest "zdrowy" to ew. przy kręceniu na wysokich obrotach 4-6 tyś. gdzieś może się jakoś przedostawać do komór spalania i w małych ilościach spalać z mieszanką... -jeżeli nie masz żadnego wycieku to coś musiało się z olejem stać :-P
djmatys pisze:W sobotę wymieniam olej na 5w30
Marka jest też ważna i więc weź to pod uwagę.
Z osobistego doświadczenia kompletnie odradzam olej Shell Ultra -u mnie najprawdopodobniej się wypalał.
Audi oczywiśce rekomenduje Castrol.
Stosowałem ELF EVOLUTION SXR (o wiele tańszy od innych) -ten był dobry na 10 tyś. km.
Teraz przez ostatnie 4 tyś.km jestem b.zadowolony z MOTUL Specific 5w30 docelowo na 15tyś.

Awatar użytkownika
djmatys
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 144
Rejestracja: 03 mar 2010, 10:00
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: djmatys » 25 lis 2010, 22:21

M0NEER pisze:jeżeli nie masz żadnego wycieku
...tutaj nie dam sobie niczego uciąć, bo trochę silnik poci się z okolicy miski... ale żeby aż tyle wykapało ?? W sobotę robie małą kape wszystkiego więc się dowiem skąd jest wyciek :)
M0NEER pisze:Audi oczywiśce rekomenduje Castrol
Mam zamiar właśnie tego zalać :)

[ Dodano: 2010-11-28, 14:37 ]
A więc tak...
Jestem świeżo po wymianie termostatu i oleju na odpowiedni.
Po rozebraniu wszystkiego miałem okazję przyjrzeć się trochę silnikowi i ogólnie przodowi auta. Niestety było bite :P bo mam przyspawana końcówkę podłużnicy :evil:

...ale do rzeczy. Zalałem w końcu olej 5w30... firmy... (radze usiąść) ...FORD. Nie było pod ręką innego 5w30, a ten akurat miał wypisane że spełnia wszystkie wymogi i normy VW/Audi więc czemu nie...

EFEKT ? Auto nie do poznania!!!! Silnik chodzi jak zegarek, nie ma już "TRRRrrrrrr" ani na zimnym, ani na ciepłym (stał całą noc na dworze, rano odpalam i cichutko).

Tak więc myślę że w moim przypadku była to wina oleju, a nie napinacza :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja