Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c6 bre 2.0 tdi] wibracje!!!

Silniki wysokoprężne
krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 21 lis 2010, 14:14

A ja nie wymieniałem rozrządu i też mam takie drgania silnika na biegu jałowym jak kolega wyżej????? Po wnikliwym zagłębieniu problemu i przeczesaniu postów od speców z audi a4 forum na 99% mam wytarty zabierak (imbusik) na pompie olejowej. <ok>

rafu, Może gdzieś znajdziemy dobrego mechaniora w UK i opanujemy temat(w końcu mieszkamy nie daleko od siebie) bo mitologia 2.0 tdi jest olbrzymia.

Dla sprostowania: mam ten sam silnik jak Ty czyli BRE i nawet rocznik 2006!!!

Jak nie znajde nikogo w UK to sami z bratem wymienimy ten przeklęty imbusik w garażu tak ,żeby dojechać do PL i usunąć tą wadę raz a porządnie a jeżeli będzie coś grubiej uwalone to swap na BKD <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 21 lis 2010, 17:38

Jeżeli koledze silne drgania pojawiły się po wymianie rozrządu a wcześniej ich nie było - to sugeruje rozrząd. Jeśli jednak drgania były i są - to oczywiście problem z wałkami/zabierakiem.

Zachęcam do zapoznania się z TYM postem, myślę, że to będzie dla Was pomocne.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 21 lis 2010, 17:57

Czytałem wczoraj cały post ale nie ma tam konkretnych wskazówek co do silnika BRE(czyli sam imbusik) Przeszukałem cale google silniki BRE wypadają nie tak zle bo tylko uszkodzeniu ulega zabierak a z czasem napęd pompy też. Ja próbuje naprawić autko doraznie a,żeby wytrzymało trasę do PL-potem się zobaczy który z 3 sposobów będzie dla mnie najlepszy <ok>
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 21 lis 2010, 18:37

BRE ma tylko problem zabieraka i faktycznie jest przez to mniej kłopotliwy. Wszystko zależy od tego przy jakim przebiegu zajmiemy się profilaktyką. Jeśli odpowiednio wcześnie i gniazdo zabieraka nie jest wyrobione - to nie jest źle. Jeśli jednak ktoś podejmuje temat przy przebiegu 150.000km czy większym (a większość nabywanych aut ma takie bądź wyższe przebiegi) - wtedy gniazdo bywa mocno wyrobione (choć nie jest to regułą) i wymiana na nowy zabierak pomaga na bardzo krótki czas. Na pewno zabierak warto wymienić jeśli ktoś ma taką możliwość, aby przynajmniej doraźnie przedłużyć żywot auta. Może się też okazać, że gniazdo jest w idealnym stanie i wówczas inne zabiegi nie będą konieczne - po za regularną kontrolą stanu zabieraka.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

rafu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 23 mar 2010, 18:56
Lokalizacja: birmingham

Post autor: rafu » 21 lis 2010, 18:57

otóż tak jak wczesniej pisałem wymieniałem juz dwumase bo miałem drgania i szarpania w przedziale 1800-2000 obrotów najczesciej na dwójce i trójce!!!no i drgania ustały i szarpania też! teraz miewa czasem ze na pierwszym lub drugim biegu przy przyspieszaniu lekko szarpnie ale bardzo sporadycznie!!! nie długi czas po wymianie dwumasy (jakies 2 miesiace)wymieniałem rozrzad i przy tym ogólny serwis tj. olej,filtry.... no i po tygodniu zaczeły sie te drgania!!
PIERO a czy to ze kiedy silnik ma wieksze obciazenie takie jak klima czy nawiewy na maksa właczone to te drgania niemal że ustaja całkowicie to własnie możę być przyczyna zle zrobionego rozrzadu?????
też myslałem o tym imbusiku ale tutaj (uk)eksperci też sa różni i nie podejmowałem tego tematu z byle machaniorem!
napewno przy najbliższej wizycie w polsce sie tym zajme chyba ze ty KRZYCHO coś znadziesz w naszej okolicy to bym to zrobił nawet dziś choćby profilaktycznie!!!
nie wiem juz tak myślałem ze jak coś pier....nie to dopiero bedzie wiadome co wymienic bo takie szukanie mnie denerwóje i to bardzo
jednak za każde sugestie serdeczne dzieki wszystkim
KRZYCHO2626 jak bys cos wynalazł w temacie naszych angielskich piekności to daj znac ja też chetnie sie podziele wiedza choć nie wielka
dzieki

[ Dodano: 2010-11-21, 18:01 ]
acha i jeszcze jedno jak te drgania sie zaczeły to na nastepny dzien jechałem do polski bo własnie rozrzad po to wymieniałem zeby sie nic nie przytrafilo po drodze a termin juz sie zbliżał. no i przejechałem tam i zpowrotem nawet nie oszczedzajac "ślicznotki" i ani lepjej ani gorzej. jak drgał tak drga

Awatar użytkownika
ceemack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 26 sie 2008, 05:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ceemack » 21 lis 2010, 19:09

Piero pisze:BRE ma tylko problem zabieraka i faktycznie jest przez to mniej kłopotliwy. Wszystko zależy od tego przy jakim przebiegu zajmiemy się profilaktyką. Jeśli odpowiednio wcześnie i gniazdo zabieraka nie jest wyrobione - to nie jest źle. Jeśli jednak ktoś podejmuje temat przy przebiegu 150.000km czy większym (a większość nabywanych aut ma takie bądź wyższe przebiegi) - wtedy gniazdo bywa mocno wyrobione (choć nie jest to regułą) i wymiana na nowy zabierak pomaga na bardzo krótki czas. Na pewno zabierak warto wymienić jeśli ktoś ma taką możliwość, aby przynajmniej doraźnie przedłużyć żywot auta. Może się też okazać, że gniazdo jest w idealnym stanie i wówczas inne zabiegi nie będą konieczne - po za regularną kontrolą stanu zabieraka.
kolego ja wlasnie pare dni temu wymienialem zabierak przy przebiegu 190 tys i uwierz mi wcale nie wygladał tak zle tylko delikatnie były przerysowane kanty imbusika jak bede mial jak to wrzuce foty i dodam ze był z litera A gdzie teraz nowy ma literke F i kosztuje cale nic bo kolo 15 zeta w aso
AUDI RULES

Gosc4x4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 25 cze 2008, 16:33
Lokalizacja: UK ok Leeds

Post autor: Gosc4x4 » 21 lis 2010, 20:04

rafu pisze:...
też myslałem o tym imbusiku ale tutaj (uk)eksperci też sa różni i nie podejmowałem tego tematu z byle machaniorem!...
przyjedz na polnoc to Tobie wymienie

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 21 lis 2010, 23:16

ceemack pisze:kolego ja wlasnie pare dni temu wymienialem zabierak przy przebiegu 190 tys i uwierz mi wcale nie wygladał tak zle tylko delikatnie były przerysowane kanty imbusika jak bede mial jak to wrzuce foty i dodam ze był z litera A gdzie teraz nowy ma literke F i kosztuje cale nic bo kolo 15 zeta w aso
Bardzo możliwe. Każdy przypadek jest inny - tak jak pisałem wcześniej. Moja teoria jest taka, że jeśli przy przebiegu ok 150.000km zabierak jest w bardzo dobrym stanie, to oznacza to, że poprzedni właściciel prawdopodobnie dokonał wymiany wcześniej. Dla przykładu poniżej fotki zabieraka ze Skody Superb 2006r., przebieg 152.000km

Obrazek Obrazek Obrazek

Z tym gównem nie ma reguły, dlatego trzeba przynajmniej kontrolować to na bieżąco i robić wszystko aby nie dopuścić do awarii. Jeśli ktoś decyduje się na wymianę, to ważniejsze od samego zabieraka jest to w jakim stanie jest jego gniazdo. Jeśli nie jest wyrobione to śmiało można kupić nowy zabierak, wymienić i jeździć - co jakiś czas go kontrolując. Jeśli jednak gniazdo jest wyrobione, to wymiana zabieraka nic nie da, bo bardzo szybko znów się zetrze.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

marcinkrotosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:04
Lokalizacja: Łódź

A6 C6 BRE Drgania SILNIKA

Post autor: marcinkrotosz » 21 cze 2011, 17:05

Witam
Mam podobny problem w mojej AUDI A6 C6 silnik BRE. Podobnie jak u Rafu drgania występują na biegu jałowym. Wymieniona dwumasa, i 4-ta pompka. Widzę że temat jest znany i został zarzucony. Uprzejmie proszę kolegów u których problem został rozwiązany o podanie przyczyny. Nie chciałbym wyważać dawno otwartych drzwi ;) . Dodatkowo zamieszczam zdjęcia z oględzin i wymiany zabieraka pompy oleju. U mnie przy 170 tyś wyglądał całkiem nieźle.
Obrazek Obrazek Obrazek

krzycho2626
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 502
Rejestracja: 01 lut 2009, 15:44
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kalisz/Northampton UK

Post autor: krzycho2626 » 22 cze 2011, 07:44

Jeżeli dwumasę masz nową to pozostają Ci tylko pompowtryski bo imbusik nie ma nic wspólnego z wibracjami.
Napisz dlaczego wymieniałeś tylko 4-tą pompkę i kto Ci ją sprawdzał(jaki serwis Boscha) i czy reszta została też sprawdzona???

Ja zabierak wymieniałem przy przebiegu 240 tyś i wcześniej nikt tego nie tykał ale mogę powiedzieć ,że mocno był podrobiony-prawie się przekręcił.

Do roboty zostały mi tylko nieszczęsne pompki i nie wiem czy w to brgnąć-ale te wibracje trochę mnie wk..ią zwłaszcza jak stoję na światłach.
Pierwszy, najlepszy forum Audi A6 w Polsce - A6Klub.PL ! :)

marcinkrotosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcinkrotosz » 22 cze 2011, 13:42

Dziękuję za odp.

Pompka nr 4 została zdiagnozowana jako uszkodzona na podstawie odczytu z VAG - lała. Ale wydaje mi się że to nie jest koniec. Po wymianie dwumasy i pompki jakiś tydzień wszystko było OK. Drgania były ale prawie nie wyczuwalne. Później drgania wróciły. Na pewno nie w takim stopniu jak przed wymianą ale jednak. Muszę się udać po raz kolejny na diagnostykę i zobaczyć która pompka tym razem umiera. :[

Awatar użytkownika
ceemack
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 187
Rejestracja: 26 sie 2008, 05:50
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: ceemack » 22 cze 2011, 20:55

swego czasu kolega Piero pisał ze ten typ tak ma wiec może jest w tym jakaś prawda, dodam ze pisał ze jakis własciciel audioli powymieniał wszsytko po kolei i fura dalej drgała
AUDI RULES

Awatar użytkownika
azet
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 235
Rejestracja: 20 lis 2010, 00:32
Imię: Olek
Rocznik: 1994
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: azet » 23 cze 2011, 01:35

krzycho - Twój zabierak nie jest w idealnym stanie... :) Jeszcze trochę by wytrzymał, ale widać już mocne wytarcie na rantach.

Co do drgań - cały czas się uczymy i mamy kolejne pomysły i sposoby na radzenie sobie z drganiami. Ostatnio zauważyliśmy wyraźną zależność siły drgań od ustawienia rozrządu. Ustawiony "sposobem" daje zadziwiająco dobre rezultaty. Nie ma to zastosowania w każdym aucie, ale może wyraźnie wpłynąć na kulturę pracy silnika.
Warunkiem szukania innych przyczyn jest sprawny układ wtryskowy. Pamiętaj że PD zaleca się wymieniać parami tj 1 z 3 i 2 z 4, także w pierwszej kolejności zwróć uwagę na parametry na 2 cylindrze.
Original Audi A6 Werbung.
Wir behandeln alle 2.0 TDI, 3.0 TDI und andere Krankheiten.
Pełna oferta dla klubowiczów Audi A6

marcinkrotosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcinkrotosz » 23 cze 2011, 06:59

Dzięki za wskazówki. Nie wiedziałem że pompki wymienia się parami także zastosuję się do rady jak wróci mój mechanior bo ma urlop.
Jeszcze jedno pytanie:
Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki interfejs diag będzie pasował do mojej ślicznotki??

Co sądzicie Panowie na temat uszlechetniaczy ( lub inaczej mówiąc uzdatniaczy do Polskiego paliwa). Czy ktoś stosował? Jakie są efekty?

Nie mogę znaleźć na forum, może ktoś podeśle linka jak powinno ustawiać się rozrząd.
Pzdr.

Awatar użytkownika
waszpaw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 21 mar 2009, 21:18
Lokalizacja: Kraków

Post autor: waszpaw » 24 cze 2011, 16:04

W Krakowie pod tym względem b. dobrą renomę ma Transbud. Przekonałem się też o cenach i rzetelności na własnej skórze - nie zniechęcają się w każdym razie przy pierwszym podejściu. Co ciekawe, w Transbudzie pojawiają się niektóre przypadki "od Gładyska". Ale to już rzecz z drugiej ręki więc pewności nie mam. Może warto spróbować.

Tutaj jest link, ale pamiętam, że mieli bardziej szczegółową stronkę, tylko teraz nie mogę znaleźć.
Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl