Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6 bre 2.0 tdi] wibracje!!!

Silniki wysokoprężne
maddox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 18 gru 2011, 18:52
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: maddox » 13 mar 2012, 21:37

marcinkrotosz - ja ostatnio wlałem Motul Diesel System Clean do czyszczenia wtrysków - może i czyści ale moje wibracje na nagrzanym silniku jak były to są. a na zimnym jak nie było to nie ma. Moim zdaniem szkoda 50 zł.
A tak na marginesie ile u Was kosztuje wymiana impusika wraz z gniazdem a ile samego imbusika ... - naczytałem się tyle o tym, koledze w pasacie z 2004 padł - i pewnie będę sie przymierzał do wymiany

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Rocznik: 2011
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 14 mar 2012, 17:14

u nas polecaja wlewac do paliwa miksol zeby paliwo nie było takie słuche

marcinkrotosz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 27 lut 2011, 14:04
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcinkrotosz » 21 mar 2012, 19:15

Witam ponownie
Jakiś czas się nie odzywałem ponieważ problem został "zminimalizowany". Okazuje się że poprzez ustawienie kąta wtrysku (0.0 - 0.5 stopnia ) podglądając go w VCDS lub podobnym można zminimalizować drgania do poziomu prawie niewyczuwalnego. Podkreślam prawie. Natomiast druga strona medalu jest taka że, trzeba to robić przynajmniej raz na 3-mce (8000 km) przynajmniej u mnie to przynosi rezultaty. Dziwię się tylko czemu tak często przecież pasek rozrządu nie może się rozciągać w nieskoĂączoność. Poza tym ustawienia dokonuję przy ciepłym silniku. Jak jest bardzo zimny to obroty są około 1000 i nie ma drgaĂą natomiast w miarę nagrzewania się pojawiają po czym po osiągnięciu temp bliskiej 90 ustają lub występują sporadycznie i są prawie nie odczuwalne.
Odkryłem też kolejny objaw - ciekawy. Może być powiązany z drganiami.
Napięcie na akumulatorze spada mi często podczas pracy silnika do 13.5V - normalnie jest 14.5V. Spadki objawiają się delikatnym przygasaniem świateł w kabinie no i oczywiście gwałtownym spadkiem obrotów - drganiem. Powiedziano mi że może to być wiązka od alternatora do akumulatora, ale jak się zrobi cieplej to sprawdzę połączenia masy i zacznę od rozrusznika. Niestety trzeba go zdemontować aby uzyskać dostęp do wiązki.

Jeżeli nie wypowiadam się "fachowo" proszę o sprostowanie - A6 jest pierwszym autem VAG do którego zaglądam sam z konieczności niestety. Poprzedni (obecnie drugi w mojej rodzinie) VW Vento 1.9 TDI nie wymagał tego i nadal nie wymaga. Niedługo będę miał odruch wymiotny na jego widok a on nadal będzie jeździł i nadal bezawaryjnie.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Ciachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:06
Lokalizacja: London / Bydgoszcz

Post autor: Ciachu » 31 mar 2012, 17:22

krzycho2626 pisze:A ja nie wymieniałem rozrządu i też mam takie drgania silnika na biegu jałowym jak kolega wyżej????? Po wnikliwym zagłębieniu problemu i przeczesaniu postów od speców z audi a4 forum na 99% mam wytarty zabierak (imbusik) na pompie olejowej. <ok>

rafu, Może gdzieś znajdziemy dobrego mechaniora w UK i opanujemy temat(w koĂącu mieszkamy nie daleko od siebie) bo mitologia 2.0 tdi jest olbrzymia.

Dla sprostowania: mam ten sam silnik jak Ty czyli BRE i nawet rocznik 2006!!!

Jak nie znajde nikogo w UK to sami z bratem wymienimy ten przeklęty imbusik w garażu tak ,żeby dojechać do PL i usunąć tą wadę raz a porządnie a jeżeli będzie coś grubiej uwalone to swap na BKD <ok>
Hey widze ze tez sie meczysz z trzepiaca buda :) ja dzisiaj wymienilem pompe oleju ( stary imbusik calkiem wytarty!! Prawie na okraglo!!- a dodam ze mam Bre koniec 2006 modelowo 2007!!) bynajmiej - mrowienie na lewarku caly czas jest...do tego mialem zmieniony rozrzad rowniez .. ( dwumas wymieniony rok temu Luk orginal ze sprzeglem) ..

[ Dodano: 2012-03-31, 16:31 ]
Piero pisze:
ceemack pisze:kolego ja wlasnie pare dni temu wymienialem zabierak przy przebiegu 190 tys i uwierz mi wcale nie wygladał tak zle tylko delikatnie były przerysowane kanty imbusika jak bede mial jak to wrzuce foty i dodam ze był z litera A gdzie teraz nowy ma literke F i kosztuje cale nic bo kolo 15 zeta w aso
Bardzo możliwe. Każdy przypadek jest inny - tak jak pisałem wcześniej. Moja teoria jest taka, że jeśli przy przebiegu ok 150.000km zabierak jest w bardzo dobrym stanie, to oznacza to, że poprzedni właściciel prawdopodobnie dokonał wymiany wcześniej. Dla przykładu poniżej fotki zabieraka ze Skody Superb 2006r., przebieg 152.000km

[url=http://img23.imageshack.us/img23/6289/11rozdzielczopulpitug.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img816.imageshack.us/img816/1050/22rozdzielczopulpitu.th.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img525.imageshack.us/img525/9379/33rozdzielczopulpitu.th.jpg]Obrazek[/URL]

Z tym gównem nie ma reguły, dlatego trzeba przynajmniej kontrolować to na bieżąco i robić wszystko aby nie dopuścić do awarii. Jeśli ktoś decyduje się na wymianę, to ważniejsze od samego zabieraka jest to w jakim stanie jest jego gniazdo. Jeśli nie jest wyrobione to śmiało można kupić nowy zabierak, wymienić i jeździć - co jakiś czas go kontrolując. Jeśli jednak gniazdo jest wyrobione, to wymiana zabieraka nic nie da, bo bardzo szybko znów się zetrze.


Wyglada ten zabierak zupelnie jak moj w BRE ktory zrobil 190tys km :)
Ciachu

A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji :) 177 Królików Mocarnych

Awatar użytkownika
suchy998
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 95
Rejestracja: 25 cze 2009, 20:49
Lokalizacja: ostrołęka

Post autor: suchy998 » 01 kwie 2012, 17:16

Ja też walczyłem z bujaniem auta na jałowym, czyszczenie wtrysków nic nie pomogło tak samo jak i wywalenie wałków. Wymiana sprzęgła zapewne też by nic nie dała, ale pod czas jego wymiany okazało się że miska olejowa nie jest dokręcona do czujnika położenia wału bo były w nim uszkodzone gwinty, więc został też wymieniony ten czujnik. Po poskładaniu wszystkiego do kupy auto już nigdy nie drgało na jałowym i jestem pewny że to wina właśnie tego czujnika w nowszych 2.o tdi ten czujnik jest już inny, te kółko które siedzi na wale ma takie jakby ząbki , natomiast stary czujnik był zupełnie gładki.
pozdrawiam walczących z drganiami
Diesel kopci, diesel czadzi, diesel nigdy Cię nie zdradzi.

Przeróbki:
- Przyciemnienie szyb
- Panel Climatronic delux
- audio: DSP + Hifonics Bxi1206D + 2x Pb S-12
- pompa bez wałków wyrównoważających

Awatar użytkownika
Ciachu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 20 mar 2009, 18:06
Lokalizacja: London / Bydgoszcz

Post autor: Ciachu » 01 kwie 2012, 18:24

suchy998 pisze:Ja też walczyłem z bujaniem auta na jałowym, czyszczenie wtrysków nic nie pomogło tak samo jak i wywalenie wałków. Wymiana sprzęgła zapewne też by nic nie dała, ale pod czas jego wymiany okazało się że miska olejowa nie jest dokręcona do czujnika położenia wału bo były w nim uszkodzone gwinty, więc został też wymieniony ten czujnik. Po poskładaniu wszystkiego do kupy auto już nigdy nie drgało na jałowym i jestem pewny że to wina właśnie tego czujnika w nowszych 2.o tdi ten czujnik jest już inny, te kółko które siedzi na wale ma takie jakby ząbki , natomiast stary czujnik był zupełnie gładki.
pozdrawiam walczących z drganiami
A ja to juz mam w dupie , posmigam tym wynalazkiem jeszcze z dwa lata jak bozia da i czas oddalic sie od tej marki bo to jakas paranoja jest..
Ciachu

A6 C7 CGLC 2.0 Tedeji :) 177 Królików Mocarnych

dar40537
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2012, 13:14
Lokalizacja: kosz

Post autor: dar40537 » 08 lis 2012, 13:24

Temat troche starszy ale u mnie aktualny ..

Identyczne objawy mam a4 b7 2.0tdi silnik Bre!

Trzesie delikatnie na jalowym praktycznie nie do odczucia w jezdzie...ale na swiatlach denerwujace ..

Zdaniem mechanika pompowtryski..

Czy zna ktos jakis dobry serwis w zachodniopomorskim aby zregenerowali..

Badz moze znacie inna recepte na ten problem...

saintdf

Post autor: saintdf » 09 lis 2012, 20:02

Witam.U mnie było dokładnie to samo i też silnik BRE.Sprawdziłem kabelkiem i w logach wyszło,że wtryski leją. Dałem do sprawdzenia u Gładyska.Co się okazało.3 wtryski ok,a jeden kaput.Wymienili końcówkę i drgania są praktycznie niewyczuwalne.Wg logów wtryski dalej nie są rewelacyjne,ale z samochodem nic się nie dzieje.Radzę również sprawdzić ustawienie rozrządu.Delikatne "przestawienie" rozwiązało wszystkie mojego auta bolączki.

dar40537
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 08 lis 2012, 13:14
Lokalizacja: kosz

Post autor: dar40537 » 12 lis 2012, 16:01

Dzieki przede wszystkim za odpowiedz..widze nie ma rady trzeba sprawdzic wtryski..ale czy ktos z was zna firme ktora dobrze regeneruje wtryski w zachpom??

donvit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 sty 2013, 17:36
Lokalizacja: Opole

Post autor: donvit » 07 sty 2013, 18:36

Jako ze jestem tu nowy witam Wszystkich.

Znalazłem ten temat o wibracjach w silniku 2.0tdi 140km ale o moim problemie a bardziej błędzie nic nie znalazłem. Jakiś czas temu postanowiłem sam wymienić ten nieszczęsny zabierak "sześciokąt"

Wymieniłem zabierak na nowy za 15zl (stary nie było tragedii jeszcze by chodził dodam auto ma 210tys przebiegu) wałek i jego gniazdo w dobrym stanie Wszystko poszło gładko. Następnie test wszystko działa bajka tylko pojawiły się wibracje na wolnych obrotach.

I tutaj moje pytanie czy ktoś mi podpowie jak ustawić wałki wyrównoważające z wałem korbowym?
(jakieś zaćmienie bądź pewność siebie nie podpowiedziała mi ze trzeba przynajmniej poznaczyć a jeszcze lepiej zblokować zębatki)

Same wałki te z łopatkami są na 100% tak samo ustawione tylko przeniesienie napędu z wału korbowego na wałki jest źle ustawione. Są jakieś znaki? czy inne sposoby na ustawienie. Proszę o pomoc.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 07 sty 2013, 18:55

donvit, _powitania

fer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 29 lip 2012, 22:42
Lokalizacja: Kraków

donvit

Post autor: fer » 12 sty 2013, 20:06

Udalo ci sie dowiedziec jak ma byc ustawiony wal korbowy wzgledem walkow wyrownowazajacych, ja tez wymienialem zabierak i
jestem ciekaw czy moj mechanik dobrze je ustawil.

donvit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 sty 2013, 17:36
Lokalizacja: Opole

Post autor: donvit » 13 sty 2013, 09:25

Niestety jeszcze przemieszczam się z wibracjami i jak nie będę miał pewności nie będę tego demontował. Znajomy mechanik obiecał odszukać takowe ustawienie ale milczy. Jak problem zostanie rozwiązany opisze co zostało zrobione. Pozdrawiam

boberek

Post autor: boberek » 25 sty 2013, 10:36

Kurde
blokujecie rozrząd w GMP
wałki do dolu i montujecie

po co wyjmowac pompe zeby wymenić sam imbus wystarczy zdjąć zabezpieczenie wyjąc imbus i wsadzic drugi
po co zdejmowac pompe

donvit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 07 sty 2013, 17:36
Lokalizacja: Opole

Post autor: donvit » 25 sty 2013, 21:44

boberek pisze:Kurde
blokujecie rozrząd w GMP
wałki do dolu i montujecie
wałki do dołu masz namyśli brzuszki tych wałków? :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja