Witajcie .Od pewnego czasu slysze w moim samochodzie taki stukot w silniku lub tykanie(nie wiem jak to nazwac)Kolega mi powiedzial ,ze to moga byc wyrabane hydrauliczne regulatory na zaworach ale nie jest pewien.Prosze doradzcie co z tym robic??
Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow.
[A6C5 1.8T Quattro] Stukot w silniku
W tym silniku jest tez stosowany tzw wariator lub inaczej regulator luzu na tym lancuszku to niestety tez sie rozsypuje. Sam lancuszek to cos okolo 300 natomiast napinacz to juz grubsza sprawa 1800. Ale ja bym sugerowal dobrego mechanika, zrzucic pokrywe glowicy i oblukac dobrze. Bo to co my tutaj mowimy jest tylko teoria moze byc to cos zupelnie innego.
- Doc
- Administrator
- Posty: 2961
- Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Zlokalizuj skad dobiega to stukanie, bo może to być luz w turbinie, która łopatkami obciera.
Możesz sprawdzić to od zimnej strony macając luz poprzeczny.
Jeśli to luz, to rurbawka kwalifikuje sie do regeneracji lub wymiany, a jej dni są policzone.
Możesz sprawdzić to od zimnej strony macając luz poprzeczny.
Jeśli to luz, to rurbawka kwalifikuje sie do regeneracji lub wymiany, a jej dni są policzone.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.
Wiesz co turbo ty chyba raczej na pewno nie jest bo stukot jest rowny i nie dochodzi od strony turbo.DZisiaj rano odpalilem samochod i uwierzcie mi zadnego stukotu nie slychac???????????????????CO to moze byc??????????Nie wiem kiedy znow zacznie stukac bo w cuda nie wierze i raczej samo sie nie naprawilo .Co Wy o tym sadzicie??
[ Dodano: 2008-09-19, 13:14 ]
TAk ja przypuszczalem jak zapalilem samochod po wyjsciu z pracy stukot znow sie pojawil.Teraz to juz zglupialem zupelnie.Za tydzien podlacze auto pod vagacom wiec mysle,ze dowiem sie czegos wiecej.\jesli ktos ma jakis pomysl co to moze byc prosze o rade.Pozdro
[ Dodano: 2008-09-19, 13:14 ]
TAk ja przypuszczalem jak zapalilem samochod po wyjsciu z pracy stukot znow sie pojawil.Teraz to juz zglupialem zupelnie.Za tydzien podlacze auto pod vagacom wiec mysle,ze dowiem sie czegos wiecej.\jesli ktos ma jakis pomysl co to moze byc prosze o rade.Pozdro
- dziq111
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Bieruń
być może czujniki stukowe... nie zauwyżeś zmiany w mocy silnika
pooprosty spalanie detonacyjne wywołuje takie efekty. pozatym może być wiele przyczyn padła szklanka popychacza hydraulicznego... wtedy też wali... tyle ze to jest o tyle nie bezpieczne bo wtedy wyciera sie wałek rozrządu. lepiej daj sobie to Auto przejżeć.na vagu czujniki napewno wyjda. istnieje jeszcze opcja. nie szczelność przy kolektorze i auta jak jest zimne to sobie tak dosc pokaznie cyka. jak osiagnie jakas temperature metal rozszerza sie i uszczelnia:) i stukot ustaje.
[ Dodano: 2008-09-21, 09:44 ]
spardz cisnienie oleju.. wymiane oleju kiedy robiles? moze jakis zlej jakosci...

[ Dodano: 2008-09-21, 09:44 ]
spardz cisnienie oleju.. wymiane oleju kiedy robiles? moze jakis zlej jakosci...
a8team.pl to też dobre.
Dzieki Wasz wszystkim za dobre rady i pomysly.Mam nadzieje,ze w tym tygodniu uda mi sie sprawdzic auto vagiem i wszystko sie wyjasni.Ten halas to bardziej takie cykanie jak w zegarku niz stukot wiec ja podejrzewam,ze to cos z zaworami (moze te regulatory) zobaczymy.Pozdrawiam
[ Dodano: 2008-09-29, 11:29 ]
Co sie okazalo wyrabane mialem hydrauliczne regulatory na zaworach(dla tych co mieszkaja na wyspach angielska nazwa to tappets) do tego wymiana oleju filtra i filtra powietrza.Silnik cichutki jak myszka;) POzdro dla Wszystkich
[ Dodano: 2008-09-29, 11:29 ]
Co sie okazalo wyrabane mialem hydrauliczne regulatory na zaworach(dla tych co mieszkaja na wyspach angielska nazwa to tappets) do tego wymiana oleju filtra i filtra powietrza.Silnik cichutki jak myszka;) POzdro dla Wszystkich
Witam Panowie. Podepne sie pod temacik bo mam identyczne objawy u siebie w APU z tym ze u mnie dochodzi do tego jeszcze kapiacy olej na wyjsciu z turbiny do Icka. Moze byc to ze soba powiazane ? No i szkoda ze kolega TomekA6 nie napisal czy i jak sie tego problemu pozbyl :D
POZDRO
[ Dodano: 2010-07-27, 01:43 ]
Udalo mi sie znalezc przyczyne stukania w aucie. Byl to zawor elektromagnetyczny na przewodach podcisnienia :D ten ktory umocowany jest na pokrywie filtra powietrza.
tak wyglada pod maska 
ETKA
![Obrazek]()
POZDRO :D
[ Dodano: 2010-07-27, 13:53 ]
No i dzisiaj sie jednak okazalo ze to nie wina tego zaworu. Nowy tez klekocze na zimnym silniku takze wychodzi na to cos tam jest zapchane
Nic jutro chyba kupienowy olej, filtr i plukanke - moze to pomoze. Macie jakies pomysly?
POZDRO
[ Dodano: 2010-07-27, 01:43 ]
Udalo mi sie znalezc przyczyne stukania w aucie. Byl to zawor elektromagnetyczny na przewodach podcisnienia :D ten ktory umocowany jest na pokrywie filtra powietrza.

ETKA
POZDRO :D
[ Dodano: 2010-07-27, 13:53 ]
No i dzisiaj sie jednak okazalo ze to nie wina tego zaworu. Nowy tez klekocze na zimnym silniku takze wychodzi na to cos tam jest zapchane
