Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6C5 1.8T Quattro] Stukot w silniku

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
TomekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:10
Lokalizacja: Myslowice/UK

[A6C5 1.8T Quattro] Stukot w silniku

Post autor: TomekA6 » 12 wrz 2008, 13:33

Witajcie .Od pewnego czasu slysze w moim samochodzie taki stukot w silniku lub tykanie(nie wiem jak to nazwac)Kolega mi powiedzial ,ze to moga byc wyrabane hydrauliczne regulatory na zaworach ale nie jest pewien.Prosze doradzcie co z tym robic??

Z gory dziekuje i pozdrawiam wszystkich klubowiczow.

TomekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:10
Lokalizacja: Myslowice/UK

Post autor: TomekA6 » 12 wrz 2008, 15:13

Ta tez dzisiaj wlasnie o tym czytalem dzieki za rade pozdr.

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 15 wrz 2008, 20:12

W tym silniku jest tez stosowany tzw wariator lub inaczej regulator luzu na tym lancuszku to niestety tez sie rozsypuje. Sam lancuszek to cos okolo 300 natomiast napinacz to juz grubsza sprawa 1800. Ale ja bym sugerowal dobrego mechanika, zrzucic pokrywe glowicy i oblukac dobrze. Bo to co my tutaj mowimy jest tylko teoria moze byc to cos zupelnie innego.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 2961
Rejestracja: 08 gru 2007, 01:02
Imię: Andrzej
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: Doc » 15 wrz 2008, 22:05

Zlokalizuj skad dobiega to stukanie, bo może to być luz w turbinie, która łopatkami obciera.
Możesz sprawdzić to od zimnej strony macając luz poprzeczny.

Jeśli to luz, to rurbawka kwalifikuje sie do regeneracji lub wymiany, a jej dni są policzone.
2007-12-08, Doc / Andrzej - założyciel jako pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce. Kontakt z redakcją.

TomekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:10
Lokalizacja: Myslowice/UK

Post autor: TomekA6 » 18 wrz 2008, 14:40

Wiesz co turbo ty chyba raczej na pewno nie jest bo stukot jest rowny i nie dochodzi od strony turbo.DZisiaj rano odpalilem samochod i uwierzcie mi zadnego stukotu nie slychac???????????????????CO to moze byc??????????Nie wiem kiedy znow zacznie stukac bo w cuda nie wierze i raczej samo sie nie naprawilo .Co Wy o tym sadzicie??

[ Dodano: 2008-09-19, 13:14 ]
TAk ja przypuszczalem jak zapalilem samochod po wyjsciu z pracy stukot znow sie pojawil.Teraz to juz zglupialem zupelnie.Za tydzien podlacze auto pod vagacom wiec mysle,ze dowiem sie czegos wiecej.\jesli ktos ma jakis pomysl co to moze byc prosze o rade.Pozdro

Awatar użytkownika
dziq111
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:17
Imię: Paweł
Rocznik: 1995
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: dziq111 » 21 wrz 2008, 09:43

być może czujniki stukowe... nie zauwyżeś zmiany w mocy silnika ?? pooprosty spalanie detonacyjne wywołuje takie efekty. pozatym może być wiele przyczyn padła szklanka popychacza hydraulicznego... wtedy też wali... tyle ze to jest o tyle nie bezpieczne bo wtedy wyciera sie wałek rozrządu. lepiej daj sobie to Auto przejżeć.na vagu czujniki napewno wyjda. istnieje jeszcze opcja. nie szczelność przy kolektorze i auta jak jest zimne to sobie tak dosc pokaznie cyka. jak osiagnie jakas temperature metal rozszerza sie i uszczelnia:) i stukot ustaje.

[ Dodano: 2008-09-21, 09:44 ]
spardz cisnienie oleju.. wymiane oleju kiedy robiles? moze jakis zlej jakosci...
a8team.pl to też dobre.

adi_si
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2008, 21:01
Lokalizacja: Norge Łomża

Post autor: adi_si » 22 wrz 2008, 18:28

stuki pochodzace od napinacza lancucha dochodza z tylu pokrywy zaworow , zestaw naprawczy kosztuje ok 1500 dla napinacza bez zmiennych faz rozrzadu, a taki odglos moze tez wydawac uszkodzone lozysko wiskozy

TomekA6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 wrz 2008, 13:10
Lokalizacja: Myslowice/UK

Post autor: TomekA6 » 25 wrz 2008, 15:05

Dzieki Wasz wszystkim za dobre rady i pomysly.Mam nadzieje,ze w tym tygodniu uda mi sie sprawdzic auto vagiem i wszystko sie wyjasni.Ten halas to bardziej takie cykanie jak w zegarku niz stukot wiec ja podejrzewam,ze to cos z zaworami (moze te regulatory) zobaczymy.Pozdrawiam

[ Dodano: 2008-09-29, 11:29 ]
Co sie okazalo wyrabane mialem hydrauliczne regulatory na zaworach(dla tych co mieszkaja na wyspach angielska nazwa to tappets) do tego wymiana oleju filtra i filtra powietrza.Silnik cichutki jak myszka;) POzdro dla Wszystkich

Awatar użytkownika
bicker83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 08 cze 2010, 02:21
Lokalizacja: GSL / Irlandia

Post autor: bicker83 » 26 lip 2010, 18:36

Witam Panowie. Podepne sie pod temacik bo mam identyczne objawy u siebie w APU z tym ze u mnie dochodzi do tego jeszcze kapiacy olej na wyjsciu z turbiny do Icka. Moze byc to ze soba powiazane ? No i szkoda ze kolega TomekA6 nie napisal czy i jak sie tego problemu pozbyl :D
POZDRO

[ Dodano: 2010-07-27, 01:43 ]
Udalo mi sie znalezc przyczyne stukania w aucie. Byl to zawor elektromagnetyczny na przewodach podcisnienia :D ten ktory umocowany jest na pokrywie filtra powietrza.
Obrazek tak wyglada pod maska :)

ETKA
Obrazek Obrazek

POZDRO :D

[ Dodano: 2010-07-27, 13:53 ]
No i dzisiaj sie jednak okazalo ze to nie wina tego zaworu. Nowy tez klekocze na zimnym silniku takze wychodzi na to cos tam jest zapchane :( Nic jutro chyba kupienowy olej, filtr i plukanke - moze to pomoze. Macie jakies pomysly?
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja