Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Problem z odpaleniem za każdym razem jak zimny.

Silniki benzynowe
krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 lis 2010, 13:42

Ostatecznie i po kolei:
1. Wieczorem, jak już nie będziesz więcej jeździć, odpinasz jeden z przewodów z cewki elektrozaworu przy reduktorze.
2. Odpalasz samochód normalnie - tak, aby przełączył się na gaz.
3. Nie musisz robić rundki, po po chwili gaz się wypali i sterownik automatycznie przełączy na benzynę.
4. Gasisz auto.
5. Możesz na wszelki wypadek poluzować węże gazowe pomiędzy reduktorem a wtryskami (dowolna opaska) i spuścić resztę gazu, po czym skręcić te węże ponownie.
6. Zostawiasz auto na noc.
6a. Możesz rano poluzować znowu węże i sprawdzić, czy nadal nie ma tam gazu. Jak syknie, to znaczy, że reduktor cały czas puszcza gaz.
7. Rano odpalasz na benzynie.
8. Jak jest OK, to do roboty zapewne czyszczenie wtrysków, a jak nie, to dasz znać - trzeba będzie dokładniej sprawdzić, bo może nie trzyma elektrozawór, albo jeszcze coś innego.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 17 lis 2010, 13:58

Bardzo rzeczowa instrukcja. Dzięki krisker, punkt poszedł. Jutro do południa poinformuję, jak mi poszło:)

[ Dodano: 2010-11-18, 07:25 ]
Witam:)
Raport z testu:
1.OK
2.OK
3.Gaz sie wypalił i niunia zgasnęła, sterownik nie przełączył automatycznie na PB :shock:
4.Odpaliłem na PB, pochodziła 5 minut i sam zgasiłem.
5.Poluzowałem węże i spuściłem resztkę gazu.
6.OK
6a.Rano poluzowałem węże i gazu nie było, więc albo elektrozawór OK lub wtryski puściły gaz do kolektora.
7.Niestety, odpalając na PB musiałem znów kręcić około 4 sekund :cry:

Krisker, co możemy jeszcze zrobić/sprawdzić?

PS. Od 8.00 do 16 nie będę dostępny (narada). Około południa jest przerwa, wtedy wskoczę na forum:)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 lis 2010, 08:49

No to nieszczelne wtryski można wykluczyć. Sprawdziłbym jeszcze, czy reduktor nie puszcza gazu przez podciśnienie (choć to mało prawdopodobne w tym przypadku), jednak na zdjęciach nie mogę wskazać, który to wężyk.

Poza tym:
- regulator ciśnienia paliwa - czy nie puszcza benzyny do podciśnienia (i kolektora ssącego); regulator na tym zdjęciu:
Obrazek
Dochodzi do niego wężyk. Trzeba rano go zdjąć (jest tylko na wcisk) i sprawdzić, czy nie ma tam śladów benzyny. Ma być sucho i generalnie bez zapachu benzyny.

- czujnik temperatury cieczy
- obowiązkowo VAG i błędy do wglądu
- być może EVAP, ale tutaj nie mam pewności
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
LuQas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 691
Rejestracja: 19 wrz 2009, 20:21
Imię: Janek ASO Audi
Rocznik: 2000
Moje auto: RS6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 5.0 580KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Śląskie
Kontakt:

Post autor: LuQas » 18 lis 2010, 09:11

Podstawowa rzecz !! Sprawdź ciśnienie pompy paliwa pod siedzeniem miałem to samo co Ty też reduktory gazy nie gazy. Podstawa Ciśnienie pompy paliwa!!

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 18 lis 2010, 13:18

No to kłania się chyba wizyta u mechanika i podpięcie Vag'a... Niedawno kuzyn zmieniał pompkę paliwa - koszt 680zł <smuty>

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 lis 2010, 14:39

Spokojnie, to może też być czujnik temperatury - tańszy i prosta wymiana. VAGuj <ok>
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 19 lis 2010, 09:04

ZaVAGowałem:)

Kody usterek

Paliwo/zapłon (ALG-mototronic-MT/AT)

18010 - zasilanie (30), błąd nieciągły

16885 - czujnik prędkości własnej pojazdu, błąd nieciągły

Tylko te dwa wyskoczyły, oczywiście wykasowałem je. Rano bez zmian, kręciłem 4 sekundy <smuty>

Panowie, co dalej :roll:

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 lis 2010, 09:36

Ten pierwszy błąd może wynikać z długiego kręcenia. Temperatura cieczy pokrywa się ze wskazaniem w VAGu? Co z regulatorem ciśnienia paliwa? Co z ciśnieniem paliwa? Zerknąłbym jeszcze na EVAP - może puszczać lewe powietrze. Najlepiej odłączyć i zaślepić wężyk idący od niego w stronę silnika.

Poza tym przepustnica - czyszczenie i adaptacja. Do sprawdzenia jeszcze szczelność dolotu (okolice przepustnicy, ezektor, odmy) i jakość iskry na świecach. Więcej nic mi do głowy nie przychodzi.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 19 lis 2010, 10:34

Temperatura cieczy pokrywała sie ze wskazaniami VAG (93stC). Wężyk od regulatora ciśnienia ściągnę jutro rano i sprawdzę obecność benzyny. Jak sprawdzić ciśnienie paliwa? Nie mam żadnego manometra. Czy pompa paliwa załącza się i tłoczy w momencie pierwszego przekręcęnia klucza, czy dopiero gdy rozrusznik kręci? Dziś rano 3 razy zrobiłem akcję ON/OFF stacyjki w odstępach 30 sekundowych bez kręcenia rozrusznikiem i miałem wrażenie, że niunia szybciej odpaliła, ale do ideału brakuje jej jakieś 2 sekundy :-D Co sprawia, że paliwo nie cofa sie do baku, pompa? Sprawdzałem ceny na Allegro - pompa kosztuje jakieś 130 - 180 złotych, kuzyn wstawiał za 680, ale on ma quatrro. Muszę tylko znać jej numer, skąd go zdobyć?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 lis 2010, 11:41

Ciśnienie i sprawność pompy sprawdzisz u mechanika lub w inny sposób. Pompa chodzi dopiero razem z rozrusznikiem, choć jest jeden użytkownik tego forum, który twierdzi inaczej <ok> Ja się upieram, że chodzi z rozrusznikiem. Można na krótko podpiąć pompę przez bezpiecznik, ale z tym trzeba ostrożnie.
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 19 lis 2010, 12:11

W opisanym przez Ciebie sposobie należy przyrównać ilość paliwa w centymetrach sześciennych do ...napięcia :shock: Jakiego napięcia, zasilającego pompę? Co to jest EVAP, jaką spelnia on funkcję?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 lis 2010, 12:27

Ponieważ wydajność pompy zależy od napięcia, jakim jest zasilana, to należy je uwzględnić - stąd wykres. Chodzi oczywiście o napięcie podczas pracy pompy. EVAP to zawór oparów paliwa. Znajduje się na obudowie filtra powietrza. Jeśli jest niesprawny, to powietrze z oparami benzyny może w niekontrolowany sposób dostawać się do silnika, a objawiać się to będzie jak nieszczelność dolotu.

Czy po porannym odpaleniu masz więcej niż zwykle spalin z wydechu (być może śmierdzących paliwem)?
Pozdrawiam,
Krisker

Killer71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 241
Rejestracja: 18 sie 2010, 09:22
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Killer71 » 19 lis 2010, 13:40

Przypomniała mi sie jedna rzecz, nie wiem, czy ma ona związek z tym utrudnionym paleniem po dłuższym postoju, otóż dzień lub dwa przed wystąpieniem obecnego problemu, przy ilości 1/4 benzyny w baku załączyła sie kontrolka rezerwy i świeciła dwa dni, później samoczynnie zgasnęła i zaczęły się problemy z odpalaniem... Może sprawdzić wtyczkę przy pompie?
Co do spalin i zaworu EVAP, to sprawdzę jutro rano.
Z Twoich wyjaśnień wynika, że przy spuszczaniu benzyny do pojemnika należy podłączyć miernik [V] do bezpiecznika nr 28 i zmierzyć napięcie zasilające pompę?

A co z filtrem paliwa, może on jest zapchany? Gdzie on się znajduje?

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 19 lis 2010, 14:37

Wiem, że błędne wskazania ilości paliwa są jedną z potencjalnych przyczyn problemów z odpalaniem opisanych w innym wątku. Ale nikt jeszcze tego nie potwierdził. Co do wyjaśnień - to nie moje wymysły, tylko ściąga z elsy <ok> Wydaje mi się, że dobrze myślisz z tym bezpiecznikiem, z tym że chyba tam trzeba również podłączyć źródło zasilania (uruchomienie "pompy na krótko"), bo kręcąc rozrusznikiem otwierają się wtryskiwacze i ciśnienie może spadać. Filtr paliwa jest w okolicach tylnego prawego koła. Jest inny dla ośki i quattro - warto dopytać przy zakupie.

Procedura do tych obrazków z elsy:
- napięcie aku nie mniejsze niż 12.7V
- filtr paliwa OK
- zapłon wyłączony
- odkręcony korek wlewu paliwa
- otwieramy pokrywę bezpieczników i wyciągamy bezpiecznik nr 28.

Z rysunku wynika, że napięcie mierzymy i podajemy po prawej stronie bezpiecznika (strona pompy). Jak testowałem kiedyś pompę w ten sposób, to brałem sobie +12V z innego bezpiecznika w tej samej skrzynce, oczywiście odpowiednio dużego i z zasilaniem przy wyłączonym zapłonie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam,
Krisker

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 19 lis 2010, 15:39

Dopowiem tylko odnośnie sprawdzenia czujnika płynu chłodzącego, że musisz podłączyć zimny samochód pod vaga i sprawdzić czy temp. pokrywa się z temperaturą powietrza +- 1 stopień.

Bo jeżeli z odpalaniem problem to na zimnym może pokazywać za wysoką temp.

Ale w Twoim przypadku może coś faktycznie z układem paliwowym.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja