Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6] Kierownica multifunkcyjna, tiptronik + podgrzewanie

Warsztat
Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 06 sty 2010, 23:38

iaqbec
napisales
jak ktoś chce można rozebrać przełącznik , taśma airbag trzyma się na 3 plastikowych zaczepach i lekko schodzi jak ją pociągniemy ku górze. Co do taśmy uwaga żeby jej nie zwolnić i nie przekręcić bo będą kłopoty z kalibracją czujnika kąta skrętu. Chętni rozkręcają manetki , torx 7 i wkładają co komu potrzeba jeżeli nie mają kompletnego modułu ....
Mozesz rozszerzyc ta mysl bo prawdopodobnie bede wymienial kilka elementow. Musze zmienic kontroler - chce dolozyc tempomat ale bez zmiany aktualnej tasmy i drazka od wycieraczek (nowy przelacznik mam od avanta a posiadam sedana - nie potrzebny mi przycisk tylnej wycieraczki). Co zrobic zeby nie zepsuc ?

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 22 lut 2010, 18:01

I ja dołącze z pytaniem. Czy jak mam sterownik z końcówką B, kiere multi z distroniciem to przy zmianie na kierownicę z łopatkami muszę zmieniać moduł czy ten mi obsłuży. To samo dotyczy się taśmy. Ta, która mam obsłuży dodatkowy gadżet w postaci łopatek???

I drugie pytanie. Czy łopatki działają gdy lewarek mamy w położeniu D?

Awatar użytkownika
wojciech_A6_C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wojciech_A6_C6 » 13 mar 2010, 17:43

Witam!
W mojej A6 nie mam kiery multi oraz funkcji średnie spalanie itp. Szukam magika z Warszawy i okolic, który by się podjął takiego zadania (tj wymiana kierownicy na wielofunkcyjną, wymiana manetki wycieraczek na tą z przełącznikiem, kodowanie wszystkiego WAGiem ).
pozdrawiam
wOJCIECh

Awatar użytkownika
Andrzej H
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Andrzej H » 14 mar 2010, 19:51

Dołaczę się do tematu. Bardzo fajna instrukcja. Jestem właśnie przed wymianą kierownicy zwykłej na multi, kierownicę już mam, sterownik jest ok (sprawdzony w Etce) i problem tylko z tasmą Airbagu - prawdopodobnie do wymiany ale mam pytanie jak podłączyć wtyczkę od kiery multi skoro z wtyczki airbagu nie wychodzi dodatkowy kabelek z odpowiednim gniazdem (jak na zdjęciach na początku tematu)? :!: Obrazek

hiperbos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hiperbos » 31 mar 2010, 23:29

Witam.
Też jestem na etapie wymiany kierownicy na multi i z tego co się dowiedziałem to trzeba wymienić wiazkę poduszki powietrznej na 4f0 971 589 A ma ona dodatkowy kabelek do podłączenia kierownicy. Doradził mi jeden gość żeby dorobić do tego co jest ale nie posiadał schematu co i jak wiec pozostaje kupno.
Pozdrawiam
Obrazek
Audi A6 C6 2.0 TDI
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,

Awatar użytkownika
Andrzej H
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Andrzej H » 01 kwie 2010, 07:40

Dzięki!!!
Już jestem po wymianie, faktycznie musiałem zmienić wiązkę i taśmę airbag. Teraz jest multi + łopatki. Koszt nowej taśmy w serwisie to ok. 80 zł.
<piwo>

hiperbos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hiperbos » 01 kwie 2010, 08:51

To sama wiązka poduszki nie wystarczy? Jaki numer ma ta taśma?
Audi A6 C6 2.0 TDI
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,

Awatar użytkownika
Andrzej H
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:06
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Andrzej H » 01 kwie 2010, 09:00

Niestety wiązka musi być nowa, taka jak na Twoim zdjęciu z dwoma wyprowadzeniami z wtyczki, taśma airbag także, musi mieć tzw. dwa rzędy pinów w gnieździe, jeden rząd służy do obsługi multi, niestety nie mam numerów nowych części (wiązki i taśmy) bo montował mi to ktoś inny i niestety nie zanotowałem numerów, oczywiście postaram się ustalić. Ważne aby sterownik kierownicy obsługiwał multi, u mnie akurat był właściwy ale podobno zdarza się, że sterownik także trzeba zmienić. Obrazek
To jest akurat zdjęcie starej taśmy z jednym rzędem pinów ale na to gniazdo trzeba zwrócić uwagę, tu ma być jeszcze jeden rząd - tak jak w wiązce poduszki.

hiperbos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hiperbos » 01 kwie 2010, 09:57

A to już rozumiem umnie sterownik jest OK to tylko musze załatwić kabel i taśme jednak. Dzwoniłem do servisu i powiedzieli mi 90 zł za kabel do poduszki a taśme musze znaleść numer jaki ma mieć bo jednak mam z jednym żędem pinów tak jak na twoim zdjęciu czyli się nie nadaje
Dzięki pozdrawiam

[ Dodano: 2010-05-03, 21:06 ]
Witam.
Znalazłem wreszcie trochę czasu i zmontowalem nową taśme kabel i kierownice, zakodowalem i mam problem bo w blokach pomiarowych pokazuje ze przyciski działają, pokrętła działają a niestety nic normalnie nie funkcjonuje nic na radiu się nie dzieje to znaczy podgłaszanie ani nic.
Czy coś jeszcze trzeba zmienic?
Pozdrawiam
Audi A6 C6 2.0 TDI
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,

Awatar użytkownika
ropec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Miastko / pomorze

Post autor: ropec » 14 maja 2010, 17:36

Jestem na etapie zakupu wszystkiego co potrzebne do zamiany kierownicy ze zwykłej na multi.

Poniżej zdjęcia z numerem sterownika z VAG'a (4F0 953 549 A) oraz fota po zdjęciu poduszki:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Kostka w taśmie ma tylko jeden rząd pinów, czyli prawdopodobnie trzeba ją wymienić na
taką, która ma 2 rzędy. Dodatkowo też trzeba zmienić wiązkę kabli od poduszki do kierownicy, która ma dodatkową kostkę do podpięcia kiery multi.

Proszę o info czy dobrze rozumiem podmianę kierownicy :)

Awatar użytkownika
screemer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 20 lis 2009, 23:46
Lokalizacja: Dundalk/Irlandia

Post autor: screemer » 17 maja 2010, 21:58

ropec - po fotkach widze ze sytuacja jest jak u mnie byla, czyli do wymiany wszystko (moze oprocz kontrolera)... tj tasma (czyli to kolko z gniazdkami), kabalek poduszki, kierownica i moze kontroler. Jak masz vaga to sprobuj przekodowac Steering Wheel ze niby jest kierownica multi zalozona - jak wyrzuci ze nie przyjmuje znaczy ze kontroler musi byc wymieniony na lepszy, jezeli przyjmie to najwyzej wywali wrong coding - przekoduj spowrotem i wyczysc bledy, bedziesz wiedzial co masz kupic.

Pierwszy zakup do tej roboty to i tak torx t7 o dlugosci min 20-25 cm :)
----------------------
co już padło:
1x Przeskoczył rozrząd
2x Brak ciśnienia oleju
3x Zalany wodą box od ECU
1x Awaria magistrali CAN

Wnioski:
!!! NIGDY WIęCEJ AUTA Z GRUPY VAG !!!

Śmigam:
2007 Hyosung GV650
2000 Toyota Celica 1.8VVLTi JDM + tRD
2003 MB CLK 200K Elegance

hiperbos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:10
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: hiperbos » 23 maja 2010, 09:57

Witam ponownie.
Szukałem i znalazłem.
Okazało się, że jeszcze trzeba było zrobić adaptacje w Jednostce obsługi wskażników (07) i wszystko jest teraz OK.
Pozdrawiam
Audi A6 C6 2.0 TDI
Mody: PDF Graficzny, BT, DVD, TV, Multi Kierownica, Język polski, Internet Hot Spot,

Awatar użytkownika
ropec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 42
Rejestracja: 07 lut 2010, 14:24
Lokalizacja: Miastko / pomorze

Post autor: ropec » 25 maja 2010, 22:38

hiperbos pisze:Witam ponownie.
Szukałem i znalazłem.
Okazało się, że jeszcze trzeba było zrobić adaptacje w Jednostce obsługi wskażników (07) i wszystko jest teraz OK.
Potwierdzam! U mnie także nie działała kiera, a zrobiłem wszystko jak pisał iaqbec.
Trzeba wejść w control head (07), później adaptacja i w kanale pierwszym do wartości posiadanej dodać wartość +04096, następnie test i zapisać.
Kierownica zacznie działać po restarcie MMI - setup+jog+prawy górny trigger.

Gdyby nie hiperbos to by nie działało :)


Nr części jakie są potrzebne:

STEROWNIK - 4F0 953 549 A ( mam na sprzedaż jakby ktoś chciał:) )
KIEROWNICA - 4F0 419 091 DB 1KT
TASMA - 4E0 953 541 A, CZ K03
KABEL - 4F0 971 589 A

misiek1503
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 04 wrz 2010, 10:30
Lokalizacja: WROCłAW, dolnośląskie

Post autor: misiek1503 » 17 wrz 2010, 12:37

Cześć.
Mam pytanie dotyczące zmiany kierownicy multifunkcyjnej zwykłej na multifunkcyjna skórzana. Posiadam audi A6 C6 2006r. Moje pytanie jest następujące ; czy muszę zmieniać także airbac i czy po wymianie muszę ja jeszcze raz kodowac vagiem. I jesze jedno pytanko czy taśmy są te same w tych modelach? Dzięki

MarcinM
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 05 lut 2010, 23:09
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MarcinM » 18 lis 2010, 21:14

Witam.
Moje auto ma manualną skrzynię biegów, a do kupienia mam kierownicę multifunkcyjną w super stanie, ale z manetkami do przełączania biegów. Ogarnąłem już temat modułu, taśmy i kabelka (dotąd nie miałem multifunkcji). Zastanawiam się, czy kierownica z łopatkami będzie u mnie działała poprawnie..?
MARCIN

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga