Witajcie, sporadycznie pojawiały mi się błędy takie jak:
16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded
19718 - Oxygen Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped
P3262 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent
Wtedy czasami zapalał się check. Poczytałem trochę i ktoś gdzieś napisał aby przeczyścić wtyczki sond lambda - przyknąłem contakt spreyem, wysuszyłem i zaczeły sie jaja.
Po zapaleniu od razu pojawiają się błędy:
2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 004 - No Signal/Communication
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 008 - Implausible Signal
i zapala się kontrolka.
Co ja mogłem zepsuć przez rozpięcie i spięcie wtyczek? Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie w VAG-u sprawdzić prawidłowe działanie sond? U mnie są 4...
[A6 C5] 3.0 - dziwne zachowanie sond - kontrolka
- marek [a6]
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 503
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
- Imię: Marek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Nysa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Błędy pojawiają się od razu po skasowaniu. Zapłon miałem wyłączony.marek [a6] pisze:witam .skasuj błędy zobaczysz czy wrócą to na początek jak będą wracać trzeba będzie sie martwic ,możliwe że miałeś włączony zapłon jak odpinałeś wtyczki?.pozdro
Tak ale sondy na pewno są podłączone dobrze, było dobrze od kupna samochodu. O tym błędzie czytałem że ktoś poradził sobie czyszcząc wtyczki, z tym że u mnie po "czyszczeniu" wtyczek te pierwsze błędy zniknęły, a pojawiają się permanentnie te drugie. No nic, błąd:zbig_wwl pisze:19718 - Oxygen Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped
Z błędu wynika, że masz odwrotnie podłączone sondy za katalizatorami - zamienione prawa z lewą.
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 004 - No Signal/Communication
wyraźnie wskazuje na uszkodzoną sondę lub przerwę w okablowaniu - zacznę od jej wymiany, zobaczę co dalej.
Wizje mam taką że wcześniejsze kiepskie połączenia (tylko jak połączenie wtyczki może być kiepskie) powodowały te pierwsze błędy, a po poprawieniu kontaktu pojawiły się już właściwe błędy.
- A6 Forum - fassi1
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1905
- Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwsze błędy dotyczyły sond za katalizatorami a po przeczyszczeniu błędy dotyczyły sond przed katalizatorami. Ja bym porozłączał te wtyczki i dobrze je przedmuchał i osuszył.
Trzeba by dobrze popatrzeć jak te sondy pracują, czy się grzeją, czy falują i jaki jest sygnał.
Potrzebny jest dostęp do bloków w silniku od nr. 030 do chyba 045 ale to jest możliwe chyba tylko w pełnej wersji vaga.
Trzeba by dobrze popatrzeć jak te sondy pracują, czy się grzeją, czy falują i jaki jest sygnał.
Potrzebny jest dostęp do bloków w silniku od nr. 030 do chyba 045 ale to jest możliwe chyba tylko w pełnej wersji vaga.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
witka, to właśnie zrobiłem jak zaczęły pojawiać się te pierwsze błędy. No i pojawiły się te drugie.fassi1 pisze:Pierwsze błędy dotyczyły sond za katalizatorami a po przeczyszczeniu błędy dotyczyły sond przed katalizatorami. Ja bym porozłączał te wtyczki i dobrze je przedmuchał i osuszył.
No to mam pełną wersję 3.12 - pooglądam te bloki, dzięki.fassi1 pisze:Trzeba by dobrze popatrzeć jak te sondy pracują, czy się grzeją, czy falują i jaki jest sygnał.
Potrzebny jest dostęp do bloków w silniku od nr. 030 do chyba 045 ale to jest możliwe chyba tylko w pełnej wersji vaga.
EDIT 19-11-2010
No więc sondę B1 S1 wymieniłem, błąd 16514 zniknął

Natomiast błąd 16534 pozostał nadal, wynika z niego że sonda po drugiej stronie przed katem trochę nie domaga.
fassi1, czy mógłbyś zerknąć na zrzuty z VAG-a - idzie z tego coś wyczytać?