Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] 3.0 - dziwne zachowanie sond - kontrolka

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

[A6 C5] 3.0 - dziwne zachowanie sond - kontrolka

Post autor: tomciar » 16 lis 2010, 20:27

Witajcie, sporadycznie pojawiały mi się błędy takie jak:

16805 - Warm Up Catalyst: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0421 - 001 - Upper Limit Exceeded
19718 - Oxygen Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped
P3262 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Wtedy czasami zapalał się check. Poczytałem trochę i ktoś gdzieś napisał aby przeczyścić wtyczki sond lambda - przyknąłem contakt spreyem, wysuszyłem i zaczeły sie jaja.
Po zapaleniu od razu pojawiają się błędy:

2 Faults Found:
16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 004 - No Signal/Communication
16534 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: Malfunction in Circuit
P0150 - 008 - Implausible Signal
i zapala się kontrolka.

Co ja mogłem zepsuć przez rozpięcie i spięcie wtyczek? Czy może ktoś podpowiedzieć gdzie w VAG-u sprawdzić prawidłowe działanie sond? U mnie są 4...

Awatar użytkownika
marek [a6]
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 503
Rejestracja: 25 mar 2009, 21:22
Imię: Marek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Nysa
Kontakt:

Post autor: marek [a6] » 17 lis 2010, 22:00

witam .skasuj błędy zobaczysz czy wrócą to na początek jak będą wracać trzeba będzie sie martwic ,możliwe że miałeś włączony zapłon jak odpinałeś wtyczki?.pozdro
tylko quatrro !!!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 17 lis 2010, 22:06

19718 - Oxygen Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped

Z błędu wynika, że masz odwrotnie podłączone sondy za katalizatorami - zamienione prawa z lewą.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 17 lis 2010, 22:34

marek [a6] pisze:witam .skasuj błędy zobaczysz czy wrócą to na początek jak będą wracać trzeba będzie sie martwic ,możliwe że miałeś włączony zapłon jak odpinałeś wtyczki?.pozdro
Błędy pojawiają się od razu po skasowaniu. Zapłon miałem wyłączony.
zbig_wwl pisze:19718 - Oxygen Sensor B1 S2 / B2 S2 Connections Swapped

Z błędu wynika, że masz odwrotnie podłączone sondy za katalizatorami - zamienione prawa z lewą.
Tak ale sondy na pewno są podłączone dobrze, było dobrze od kupna samochodu. O tym błędzie czytałem że ktoś poradził sobie czyszcząc wtyczki, z tym że u mnie po "czyszczeniu" wtyczek te pierwsze błędy zniknęły, a pojawiają się permanentnie te drugie. No nic, błąd:

16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
P0130 - 004 - No Signal/Communication

wyraźnie wskazuje na uszkodzoną sondę lub przerwę w okablowaniu - zacznę od jej wymiany, zobaczę co dalej.
Wizje mam taką że wcześniejsze kiepskie połączenia (tylko jak połączenie wtyczki może być kiepskie) powodowały te pierwsze błędy, a po poprawieniu kontaktu pojawiły się już właściwe błędy.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 18 lis 2010, 00:19

Pierwsze błędy dotyczyły sond za katalizatorami a po przeczyszczeniu błędy dotyczyły sond przed katalizatorami. Ja bym porozłączał te wtyczki i dobrze je przedmuchał i osuszył.
Trzeba by dobrze popatrzeć jak te sondy pracują, czy się grzeją, czy falują i jaki jest sygnał.
Potrzebny jest dostęp do bloków w silniku od nr. 030 do chyba 045 ale to jest możliwe chyba tylko w pełnej wersji vaga.

tomciar
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
Imię: Tomek
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bielsko Biała

Post autor: tomciar » 18 lis 2010, 09:43

fassi1 pisze:Pierwsze błędy dotyczyły sond za katalizatorami a po przeczyszczeniu błędy dotyczyły sond przed katalizatorami. Ja bym porozłączał te wtyczki i dobrze je przedmuchał i osuszył.
witka, to właśnie zrobiłem jak zaczęły pojawiać się te pierwsze błędy. No i pojawiły się te drugie.
fassi1 pisze:Trzeba by dobrze popatrzeć jak te sondy pracują, czy się grzeją, czy falują i jaki jest sygnał.
Potrzebny jest dostęp do bloków w silniku od nr. 030 do chyba 045 ale to jest możliwe chyba tylko w pełnej wersji vaga.
No to mam pełną wersję 3.12 - pooglądam te bloki, dzięki.

EDIT 19-11-2010

No więc sondę B1 S1 wymieniłem, błąd 16514 zniknął :-)

Natomiast błąd 16534 pozostał nadal, wynika z niego że sonda po drugiej stronie przed katem trochę nie domaga.
fassi1, czy mógłbyś zerknąć na zrzuty z VAG-a - idzie z tego coś wyczytać?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja