censored pisze:jaro4444,
A co z układem przeniesienie napędu ?
Pikuś ?
I dlaczego "oczywiście" olej Motul. Zapewniam Cie, że na innym oleju silnik będzie chodził tak samo bezproblemowo jak na tym przereklamowanym do granic produkcie

.
Układ przeniesienia napędu - czyli sprzęgło + skrzynia + półosie oczywiście dosają bardziej po d... Tylko nie słyszałem do tej pory by komuś się rozsypała skrzynia 6 i półoosie w modelu A4 B7.
Sprzęgło trzyma na razie bez problemu, dwumas nie drga (po to moment ma wartość max. dośc wysoko, a nie przy np. 2000 obr).
"Oczywiście" Motul, bo jako jedyny na tą chwilę ma bazę PAO, a nie hydrokrakowaną jak wszystkie inne oleje 505.01 5W40.
Poza tym proponuję spojrzeć do silnika z zalanym Castrolem i zrozumiesz dlaczego Motul, a nie Castrol.
wujek_maciej pisze:zwróć też uwagę jak wysoko na obrotach silnik łapie moc ( prawie przy odcince) i gdzie moment. Charakterystyka nawet fajna, ale wszystko powinno być ciut wcześniej.
Kolego niestety Kolegi wiedza jest bardzo pobieżna. Dowalenie wysokiego momentu za nisko powoduje rezonansowe drgania skrętne wału korbowego. Rozwala to dwumas. Poza tym za wysokie naciski jednostkowe na panewkach i powierzchni bocznej tłoka doprowadzają do tarcia półsuchego. Dlatego max moment został przesunięty nieco wyżej, ale przykładowo mój silnik przy 2000 obr/min ma już 375 Nm więc znacznie więcej jak seryjne 2.0 TDI...
Obroty maksymalnej mocy dla diesla z PD muszą być takie, bo ich podwyższanie powoduje spadek sprawności silnika.