Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[All 2.0 TDI 16V] A4 2.0 TDI 16V + turbo CAHA + dual SMIC

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
jaro4444
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: Warszawa/ZDR

[All 2.0 TDI 16V] A4 2.0 TDI 16V + turbo CAHA + dual SMIC

Post autor: jaro4444 » 17 wrz 2010, 22:45

Fakt, że to nie A6, ale bliźniaczy motor 2.0 16V.
Mody silnikowe:
- SWAP "słupka" motoru na silnik BKP z Passata B6 (pompki przełożone na Bosch 073G + ),
- turbina z silnika CAHA (A4 B8 170 KM),
- dual SMIC z modelu A4 B7 BRD (170 KM),
- wybity kat,
- program by Rogal z MR Motors

Wynik 216 KM, 432 Nm ( jest to chyba najmocniesze znane mi A4 2,0 TDI na małej turbinie):

Obrazek

vacos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 01 cze 2010, 10:21
Lokalizacja: trójmiasto

Post autor: vacos » 19 wrz 2010, 20:31

wynik niezły, tylko ciekawe jak z żywotnością

jaro4444
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: Warszawa/ZDR

Post autor: jaro4444 » 10 paź 2010, 15:07

vacos pisze:wynik niezły, tylko ciekawe jak z żywotnością
Miałem diesle porobione nawet na 200% mocy wyjściowej (z 90 KM ->190KM, ze 115 -> 200KM). Dziś mają po 4-5 lat od modów i w kolejnych rękach jeżdzą jak złoto.
Jak przygotujesz odpowiednio setup mechaniczny i dasz DOBREMU (a nie takiemu co mu się wydaje, że jest dobrym) tunerowi napisac program, to śmiga wszystko jak należy.
Oczywiście olej Motul 505.01 co 10 kkm, każda wymiana oleju wymiana filtra powietrza, powolne rozgrzewanie i długie chłodzenie po jeździe.
Jeszcze jedna podstawowa rzecz - silnik 2.0 czy podobny, nawet po najlepszych modach, nie jest przeznaczony na ciągłe 200km/h!!! Do tego są 3.0 i podobne. W 2.0 możesz ostro pobutowac parę min, złapac Vconst rzędu 160-170 km/h i tak jechac. Inaczej wykończysz silnik termicznie.

Awatar użytkownika
wujek_maciej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
Lokalizacja: kartuzy/gdynia

Post autor: wujek_maciej » 17 lis 2010, 12:28

zwróć też uwagę jak wysoko na obrotach silnik łapie moc ( prawie przy odcince) i gdzie moment. Charakterystyka nawet fajna, ale wszystko powinno być ciut wcześniej.

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 17 lis 2010, 17:43

wujek_maciej, maksymalna moc zawsze jest przy prawie max obrotach, bo i poco kręcić silnik wyżej jak już moc maleje, a moment max jest przy 2,6 tys obr jak dla mnie ok, sprzęgło i silnik nie dostaje po dupie przy niskich obrotach. Dla mnie charakterystyki całkiem przyzwoite.

Awatar użytkownika
wujek_maciej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
Lokalizacja: kartuzy/gdynia

Post autor: wujek_maciej » 18 lis 2010, 08:55

Valery pisze:wujek_maciej, maksymalna moc zawsze jest przy prawie max obrotach, bo i poco kręcić silnik wyżej jak już moc maleje, a moment max jest przy 2,6 tys obr jak dla mnie ok, sprzęgło i silnik nie dostaje po dupie przy niskich obrotach. Dla mnie charakterystyki całkiem przyzwoite.
z mocą się zgodzę, że powinna być pod koniec chrakterystyki, ale jeśli chodzi o moment (który dość późno jest) to co za różnica dla sprzęgła i silnika gdy moment jest przy 2,6tys czy np 1,8tys?

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 18 lis 2010, 13:42

wujek_maciej, tu bym przytoczył proste porównanie. Wyobraź sobie korbę które napędza windę i masz dwie opcje: kręcić z małą prędkością obrotową i dużym momentem czy kręcić szybciej i z mniejszym momentem. Tu powstaje pytanie, w którym przypadku korba się szybciej oberwie czy zużyje. Ja to rozumiem tak, jeśli się mylę to oprawcie.

jaro4444
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 17 kwie 2010, 21:48
Lokalizacja: Warszawa/ZDR

Post autor: jaro4444 » 19 lis 2010, 22:31

censored pisze:jaro4444,

A co z układem przeniesienie napędu ?
Pikuś ?

I dlaczego "oczywiście" olej Motul. Zapewniam Cie, że na innym oleju silnik będzie chodził tak samo bezproblemowo jak na tym przereklamowanym do granic produkcie ;-) .
Układ przeniesienia napędu - czyli sprzęgło + skrzynia + półosie oczywiście dosają bardziej po d... Tylko nie słyszałem do tej pory by komuś się rozsypała skrzynia 6 i półoosie w modelu A4 B7.
Sprzęgło trzyma na razie bez problemu, dwumas nie drga (po to moment ma wartość max. dośc wysoko, a nie przy np. 2000 obr).

"Oczywiście" Motul, bo jako jedyny na tą chwilę ma bazę PAO, a nie hydrokrakowaną jak wszystkie inne oleje 505.01 5W40.
Poza tym proponuję spojrzeć do silnika z zalanym Castrolem i zrozumiesz dlaczego Motul, a nie Castrol.
wujek_maciej pisze:zwróć też uwagę jak wysoko na obrotach silnik łapie moc ( prawie przy odcince) i gdzie moment. Charakterystyka nawet fajna, ale wszystko powinno być ciut wcześniej.
Kolego niestety Kolegi wiedza jest bardzo pobieżna. Dowalenie wysokiego momentu za nisko powoduje rezonansowe drgania skrętne wału korbowego. Rozwala to dwumas. Poza tym za wysokie naciski jednostkowe na panewkach i powierzchni bocznej tłoka doprowadzają do tarcia półsuchego. Dlatego max moment został przesunięty nieco wyżej, ale przykładowo mój silnik przy 2000 obr/min ma już 375 Nm więc znacznie więcej jak seryjne 2.0 TDI...
Obroty maksymalnej mocy dla diesla z PD muszą być takie, bo ich podwyższanie powoduje spadek sprawności silnika.

Awatar użytkownika
wujek_maciej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 55
Rejestracja: 05 maja 2010, 15:34
Lokalizacja: kartuzy/gdynia

Post autor: wujek_maciej » 21 lis 2010, 21:47

no dobra, poddaję się, niech wam będzie ;p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja