Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 ] Problem ze wspomaganiem

Zawieszenie
Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 lis 2010, 13:39

sasza26 pisze:Sprawdziłem 2 razy, przejechałem za każdym razem 8-10km
Piany nie ma.

Zerknąłem na przewody idące od zbiorniczka i były trochę pozaginane, rozprostowałem je, tylko czy to mogło być przyczyną?
możesz jeszcze sprawdzić odpalić i odkręcić korek od zbiorniczka czy nie ma piany, ale jeżeli nie było po trasie to prawdopodobnie tak też nie będzie
przewody - jak najbardziej nie powinny być zagięte, ale pewnie aż tak mocno nie były, żeby płyn nie leciał
można by spróbować wymienić płyn ( nawet ze dwa razy, bo cena niska) tylko tu uwaga, znam ludzi którzy twierdzą, że po wymianie mogą zacząć się problemy np z cieknącą maglownicą
co do samego układu wspomagania to jest straszny Zonk w A6 (jak i pewnie w innych autach) bo nie ma części, pompę dostać to nie tak łatwo, o maglownicy nie wspomnę, to taki sam problem jak z katami :-x
masz 1.9 to może nie byłoby problemu z pompą, no ale nie życzę jej wymiany :-> oby stara była ok
może śledź teraz po wyprostowaniu tych węży co się będzie działo, albo skuś się na wymianę płynu

Awatar użytkownika
sasza26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 paź 2010, 00:51
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sasza26 » 12 lis 2010, 20:08

Goly i pawel postaram się wasze sugestie wykonać w weekend.

Pawel a jeśli płyn okaże się czysty w zbiorniczku?? Nie mam porównania na temat potencjalnej czystości płynu, w momencie kiedy zakupię buteleczkę będę znał prawidłowy kolorek i wtedy dopiero może nastąpić porównanie.

A i bym zapomniał, ze spuszczeniem płynu sam dam radę czy lepiej wybrać się do odpowiedniego punktu?? Nadmienię, że jestem laikiem w tym temacie, lecz przy odpowiednich wskazówkach jak tego dokonać pewnie dałbym radę.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 12 lis 2010, 21:42

sasza26 pisze:a jeśli płyn okaże się czysty w zbiorniczku??
czysty jest koloru przezroczysto-zielonego
Twój pewnie będzie bardziej brązowego jak większość zużytych płynów
co do wymiany to na forum na 100% są podane informacje jak to zrobić

Awatar użytkownika
sasza26
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 09 paź 2010, 00:51
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sasza26 » 15 lis 2010, 16:55

Witam!

Na tą chwilę mogę odpowiedź na sugestię goly191.

W trakcie pracy silnika (silnik oczywiście rozgrzany) otworzyłem zbiorniczek z płynem, piany nie ma, widać jak płyn "pracuje", pracuje mam na myśli tak jakby mieszanie płynu przy dnie, na wierzchu widać delikatne "fale".

Powiem Wam co jeszcze zaobserwowałem, kręcić kierownicą w zasadzie nie trzeba. Przy odpaleniu przy lekko rozgrzanym silniku wystarczy wskoczyć na wysokie obroty (próbowałem do ok 3tys) i w tym samym momencie skręcić kierownicą w którąkolwiek stronę wspomaganie się wtedy załącza. Jeśli silnik jest już rozgrzany np. wyłączę samochód przed przejazdem kolejowym, wystarczy delikatnie przygazowac 1000-2000 obrotów i wszystko wraca do normy.

[ Dodano: 2010-11-18, 18:57 ]
Płyn wymieniony u mechanika, diagnoza??
Wcześniejszy właściciel/sprzedawca prawdopodobnie wlał jakiś płyn aby tylko był :(
Na tej pompie pojeżdżę z pół roku...

Pozdrawiam i dzięki za wszelką Waszą pomoc.
Robert

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja