[A6 C5] 2.4 uciekający płyn chłodzący
[A6 C5] 2.4 uciekający płyn chłodzący
Witam mam następujący problem od pewnego czasu systematycznie traci mi sie płyn z zbiorniczka wyrównawczego pod autem sucho w plechu też w silniku go niema w srodku auta też sucho szyby nie parują niewiem może podczas jazdy tylko ucieka ale gdzie
może coś podpowiecie POZDRAWIAM
może coś podpowiecie POZDRAWIAM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 357
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
- Imię: Hubert
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Sprawdź czy Ci oleju nie przybywa
Najczęściej płyn ucieka przy "wcinkach" do instalacji gazowej, jeżeli jest to mały wyciek to płyn szybko odparowuje.
Szukaj zabarwień przy połączeniach lub nalotu.
Dobrym sposobem jest podłożenie papieru toaletowego w podejrzanych miejscach, papier należy dobrze przymocować aby nie dostał się w części ruchome.

Najczęściej płyn ucieka przy "wcinkach" do instalacji gazowej, jeżeli jest to mały wyciek to płyn szybko odparowuje.
Szukaj zabarwień przy połączeniach lub nalotu.
Dobrym sposobem jest podłożenie papieru toaletowego w podejrzanych miejscach, papier należy dobrze przymocować aby nie dostał się w części ruchome.
Ostatnio zmieniony 18 paź 2010, 23:35 przez KMS, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie było tak ze to spaliny dostawały się do układu chłodzenia i płyn wywalało przez zbiorniczek przy ciepłym silniku nie znajdziesz po tym śladu gdyż płyn od razu paruje wykryło to dopiero jakieś urządzenie .. u mnie niestety okazała się to pęknięta głowica .. Miejmy nadzieje ze u Ciebie będzie to jakiś drobny wyciek .. Powodzenia
Reduktor potrzebuje ciepła. Bierze się go z płynu chłodniczego wpinając się w obieg. To tzw. wcinka jak rozumiem kolegę. Często jest tam mało miejsca a wciąć się trzeba. Bywa to częstą przyczyną problemów.
Obserwowałeś czy płyn ucieka jak auto stoi niejeżdżone ?
Obserwowałeś czy płyn ucieka jak auto stoi niejeżdżone ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław
Witam. Podłączę się do tematu ze względu na identyczny problem. U mnie także zanika płyn. Około 5-6 tygodni temu zalałem płyn pod max, wlałem dla pewności uszczelniacz do chłodnic firmy STP i do tej pory jest ok. 4-5 cm poniżej min. W każdym bądź razie na tyle mało że jak rano odpalam silnik to sygnalizuje to czujnik. Zauważyłem również na wężach przy obejmach taki nalot. Czy to może być ślad po jakiś wyciekach?
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
Ostatnio zmieniony 10 lis 2010, 19:07 przez grzesiek_wroc, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 23:56
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: LUBLIN
Ja mialem również wyciek- przy kolanku które doprowadzalo plyn chlodniczy do reduktora.
Po jezdzie czasami jak przjechalem palcem po opasce zaciskowej wokol tego kolanka to byla wilgotna wiec w czasie jazdy pod cicnieniem musialo go wywalać. Mi ubywało bardzo dużo na tydzień musiałem dolewać pol litra.
Wiec należy przejzec wszystkie opaski i węże od chłodnicy do reduktora.
Po jezdzie czasami jak przjechalem palcem po opasce zaciskowej wokol tego kolanka to byla wilgotna wiec w czasie jazdy pod cicnieniem musialo go wywalać. Mi ubywało bardzo dużo na tydzień musiałem dolewać pol litra.
Wiec należy przejzec wszystkie opaski i węże od chłodnicy do reduktora.
- grzesiek_wroc
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 180
- Rejestracja: 12 maja 2009, 17:59
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wrocław