Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[C5 1.9 TDi 131 KM 2003r.] probolemy silnika

Silniki wysokoprężne
ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

[C5 1.9 TDi 131 KM 2003r.] probolemy silnika

Post autor: ynos » 09 lis 2010, 14:46

Witam,
nie widzę za dużo opinii na forum na temat silnika z tematu. Czy ktoś może napisać jakąś opinię na podstawie doświadczenia? Czy silniki te dają radę w A6, czy może są za słabe i są przeciążane, jakich najczęściej usterek można się spodziewać w tych jednostkach.
Będę bardzo wdzięczny za opinie.

surowy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 448
Rejestracja: 02 lis 2008, 00:03
Imię: Robert
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 170KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wa-Wa
Kontakt:

Re: [C5 1.9 TDi 131 KM 2003r.] probolemy silnika

Post autor: surowy » 10 lis 2010, 15:47

ynos pisze:Czy silniki te dają radę w A6, czy może są za słabe i są przeciążane, jakich najczęściej usterek można się spodziewać w tych jednostkach.
Ciężko jednoznacznie stwierdzić, czy silnik jest za słaby, czy starczy. To zależy od Ciebie, jakiego samochodu potrzebujesz. Jeżeli nie zamierzasz szaleć, to ten silnik powinien wystarczyć. Jednak jeśli lubisz przycisnąć, to może być troszkę za słaby.
Na pewno przemawia za nim niskie spalanie, dość tanie utrzymanie (w porównaniu do 2,5tdi). Właściwie każdy mechanik miał styczność z 1,9tdi, więc w razie czego nie powinno być kłopotu ze znalezieniem kogoś, kto się zna.

Jeżeli nie potrzebujesz wyścigówki, to można Ci polecić ten silnik.

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 10 lis 2010, 20:18

byłem oglądnąć i zastanawiają mnie poniższe rzeczy:

1. stojąc przed autem i zaglądając na silnik po prawej stornie silnika pod klapą z napisem TDi jest coś jakby chłodniczka. Wygląda jak użebrowany cylinder/głowica motorynki :). Co to jest i dlaczego mogło być całe obklejone olejem starym lekko klejącym. Dmucha gdzieś z silnika, głowicy, czy ten właśnie element może być nieszczelny.

2. Po odpaleniu silnik miał lekkie drgawki i coś strzelało w lewym przodzie spod maski i w momencie jak był strzał to mrugały światła zewnętrzne i wewnętrzne. Strzał przypominał cykanie metaliczne, np. gdy tłumik stygnie. Nie zaczekałem aż pojawi się napis OK na fisie i odpaliłem auto - sprzedawca mówi, że może wtryski nie ustawiły się dobrze/ wysterowały i silnik nie chodził dobrze - jest to możliwe?

Co o tym sądzicie?

malard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 09 gru 2008, 19:25
Lokalizacja: Puławy/Lubelskie

Post autor: malard » 11 lis 2010, 13:02

Mam ten silniczek w swoim aucie i jak dla mnie jest on wystarczający. Jadąc we dwie osoby do 190 km/h nie ma problemu z rozpędzeniem, przyspieszenie może nie powala na kolana ale jest przyzwoite. Spalanie : jadąc 120 - 140 km/h w granicach 5. 6 do 6 l. Minimalnie jakie udało mi się osiągnąć to 4.8l /100 ale na liczniku nie przekroczyłem 110km/h ( bardzo spokojna jazd) hihi.
Jeżeli chodzi o tą żebrowaną część jest to chłodniczka oleju i u mnie też jest zapocona ponieważ kapie na nią olej z tych węży co masz nad nią nie jest to jakaś poważna usterka a raczej "ten typ tak ma". Natomiast co to stuków w silniku to niech nie wciska Ci kitu że pompowtryski się ustawiają bo jest to bzdura. Katalizator jak stygnie to może strzelać ale na zimnym ? no i to zwarcie świateł to coś tu jest nie hallo.

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 11 lis 2010, 14:30

1. Chłodnica oleju. U mnie nie jest zaolejona, ale może być jak papraki wymieniają filtr oleju.
Jeśli dmucha z tych okolic powietrze to może być np. nieszczelny przewód powietrza na łączniku. Jak spod głowicy to już masakra !

2. Bzdura !

Jak napisał malard, coś jest nie tak :roll:

Awatar użytkownika
k184
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 84
Rejestracja: 19 paź 2009, 17:31
Lokalizacja: skarlandia

Post autor: k184 » 11 lis 2010, 14:54

ynos
może to jakieś zwarcie w elektryce lub brak styku powodować iskrzenie i dziwne strzały po
przekręceniu zapłonu

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 11 lis 2010, 14:58

według mnie alternator się kończy :)
Pozdrawiam
D@MI@N

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 11 lis 2010, 16:30

było już ciemno jak to się stało i w sumie już kończyłem 'oględziny' i nagle coś takiego się pojawiło. Być może alternator, razem z tym cykaniem i przygasaniem świateł, miałem wrażenie, jakby coś mechanicznie w okolicy paska - haczyło czy jakoś tak. Może łożysko poszło i daje obciążenie w pewnych momentach? Nie wiem.

A powiedzcie, jakie mogą być konsekwencje odpalenia silnika zanim pojawi się OK. Czy coś może nie być jeszcze gotowe do odpalenia jednostki i w efekcie coś może się uszkodzić? Czy pod tym ok też się kryje grzanie świec w TDi?

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 11 lis 2010, 16:38

raczej nic się nie powinno stać :)
Aczkolwiek ten komunikat jest po to że trzeba poczekać,
ÂŚwiece mogły nie dogrzac komory spalania :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
A6TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 17 paź 2009, 15:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: A6TDI » 11 lis 2010, 18:29

D@mi@n 2.8 pisze:ÂŚwiece mogły nie dogrzac komory spalania
Od tego jest lampka świec... ;-)
Poza tym świece grzeją jeszcze chwilę po odpaleniu zimnego silnika <ok>

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 11 lis 2010, 19:14

<ok>
Pozdrawiam
D@MI@N

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 11 lis 2010, 19:29

Kręcić powinno się po zgaśnięciu lampki, informuje nas to że świece osiągnęły wystarczającą temperaturę.
Z tym strzelaniem to coś dziwnego, nie powinno tak się dziać.
Co do "ok" na fisie to raczej nic się nie stanie, jak zapali się przed. Fis sprawdza wszystkie parametry tj. olej, płyn chłodniczy, paliwo, ewentualne przepalone żarówki itp..

ynos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 07 lis 2010, 18:04
Lokalizacja: wlkp

Post autor: ynos » 11 lis 2010, 19:55

co do kontrolki świec to wiem dlatego czekanie na FIS i mowa sprzedawcy, że nie dogrzane coś lub nie ustawione wtryski wydały mi się nietrafne.
Przy okazji tego strzelania dziwnie obroty drgały - tak jakby nie palił na wszystkie gary. Podobne drgawki miałem jak w Borze popowtryski zaczęły siadać. Ale tam nic nie strzelała i nie przygasała elektryka.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 11 lis 2010, 19:58

Sycko pisze:Kręcić powinno się po zgaśnięciu lampki, informuje nas to że świece osiągnęły wystarczającą temperaturę.

No to u mnie lampka od grzania świec KÂŁAMIE !

Gdy lampka zgaśnie, na Voltomierzu widać, że świece jeszcze przez okolo 5 sek podczas mrozu grzeją, odpalam dopiero jak pyknie przekaźnik i wskazówka voltomierza podskoczy do góry. Raczej w ogole nie sugeruje się przy odpalaniu zimnego silnika kontrolką świec żarowych, jedynie na słuch oraz poprzez obserwację voltomierza :roll:

Czy robię źle ?? <rotfl>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

Sycko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 192
Rejestracja: 19 sty 2009, 01:20
Lokalizacja: Kętrzyn/Tilburg NL

Post autor: Sycko » 11 lis 2010, 20:16

A czy ja napisałem ze coś tu KÂŁAMIE, Proszę czytać ze zrozumieniem.
Ok świece jeszcze grzeją ale temperatura jest już wystarczająca aby uruchomić silnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja