Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 02 lis 2010, 20:17

Marvik pisze:Sorki to mój silnik to w takim razie fenomen. ÂŚrednio po 10tyś od regulacji gazu silnik jak go odpalę trzęsie się jak osika. Parska fuka i nie jedzie. Jadę do regulacji gazu - problem ustaje na kolejne 10tyś. Już tak 2 razy miałem, teraz już zbliża mi się kolejna regulacja :)
Z całym szacunkiem, ale jeśli co 10tys. jeździsz na regulacje to musisz albo zmienić instalację albo gazownika, albo oba.
Podstawą jest bezawaryjna benzyna, bez tego nie ma poprawnie działającej instalacji gazowej, dlatego tak ciągle jeździsz na regulacje.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 04 lis 2010, 16:24

Cześć
U mnie "telepanie" występowało tylko na gazie.
Okazało się, że na piątym cylindrze coś jest nie tak.
Jak zwiększył dawkę gazu na ten cylinder praca się poprawiała.
Na benzynie nie ma żadnych problemów.
Wiec pozamienialiśmy wtryskiwacze kolejnością a tu dalej piątka.
Kable i świece nowe, pozamieniane - też bez skutku.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 04 lis 2010, 18:49

hmm . Wygląda na zawór albo komprechę. benzyna łatwiej się zapala mniejszej komprechy potrzebuje niz gaz .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 06 lis 2010, 00:15

Kaszeszczuk pisze:Cześć
U mnie "telepanie" występowało tylko na gazie.
Okazało się, że na piątym cylindrze coś jest nie tak.
Jak zwiększył dawkę gazu na ten cylinder praca się poprawiała.
Na benzynie nie ma żadnych problemów.
Wiec pozamienialiśmy wtryskiwacze kolejnością a tu dalej piątka.
Kable i świece nowe, pozamieniane - też bez skutku.
W jakich warunkach powstaje telepanie? Na jałowym czy podczas jazdy? Na zimnym czy na ciepłym? Jeśli podczas jazdy to w przy jakich obrotach i jakim obciążeniu. Jak długo jest instalacja w aucie i jakie podzespoły? czy masz katalizatory wstępne i duże czy tylko duże? Jakie są korekty długie i krótkie i czy czasem silnik nie rozjeżdża się stronami?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 06 lis 2010, 11:34

fassi1 pisze:
Kaszeszczuk pisze:Cześć
U mnie "telepanie" występowało tylko na gazie.
Okazało się, że na piątym cylindrze coś jest nie tak.
Jak zwiększył dawkę gazu na ten cylinder praca się poprawiała.
Na benzynie nie ma żadnych problemów.
Wiec pozamienialiśmy wtryskiwacze kolejnością a tu dalej piątka.
Kable i świece nowe, pozamieniane - też bez skutku.
W jakich warunkach powstaje telepanie? Na jałowym czy podczas jazdy? Na zimnym czy na ciepłym? Jeśli podczas jazdy to w przy jakich obrotach i jakim obciążeniu. Jak długo jest instalacja w aucie i jakie podzespoły? czy masz katalizatory wstępne i duże czy tylko duże? Jakie są korekty długie i krótkie i czy czasem silnik nie rozjeżdża się stronami?
TO może ja napiszę. Bo mamy ten sam problem. Wibracje występują tylko na biegu jałowym, niezależnie od temperatury silnika i otoczenia. Instalacja gazowa to landi renzo. Przebieg około 30 tys.
katy są, wczoraj sprawdzałem ich stan, są całe i nie wypalone, czyste. Korekty nei wiem jak sprawdzić, i silnik też nie wiem jak sprawdzić czy się rozjeżda stronami. Podpowiesz??

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 06 lis 2010, 23:18

zawór - Magic 3, wtryski apis agis solo.
Instalacja ma 3 miesiące, przejechane 5tyś km.
Ponoć mam zainstalowany sterownik czy mapsensor "bezwzględny" który sam wprowadza korekty i nie trzeba prowadzić regulacji podczas jazdy.
Po skasowaniu map korekty są nieakceptowalne przez gazownika - mówi, że są bardzo dziwne - rozjechane.

Wibracje jedynie na biegu jałowym odczuwalne po rozgrzaniu auta.
Strony nie rozjeżdzają się, jednak słychać jakąś nieszczelność, muszę kupić samostart i to sprawdzić czy wylot czy dolot, ale mechanik mówił, że to przy kolektorze wylotowym.

Telepanie ustąpiło po wzbogaceniu 5-tego wtryskiwacza. Były podmieniane wtryski i cały czas na piątym cylindrze.

Błędy:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-10 - - - Intermittent
17538 - Fuel Trim: Bank 2 (Mult): System too Lean
P1130 - 35-10 - - - Intermittent
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 35-00 - -

Check wyskakuje tygodniu jazdy. Sama jazda przepływa bajkowo, bez szarpań itd.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 00:15

Nie powinno się wzbogacać jednego cylindra na gazie. To by świadczyło o rozkalibrowanych wtryskiwaczach gazu. Jeśli są rozkalibrowane to nie powinny być pod maską. Z tego co piszesz to gazownik nie za bardzo wie co jest problemem i tak trochę kombinuje np. zwiększając dawkę gazu na piątym cylindrze co tylko złudnie daje poprawę.
Masz do wymiany katalizatory wstępne. Na razie ECU zgłasza BANK 1, ale za trochę na pewno zgłosi że i BANK 2 nadaje się do wymiany. Wiedz, że z czasem będzie gorzej i katalizatory wstępne będą coraz bardziej się zapychały co będzie powodowało przeróżne niedomagania na gazie a i z czasem na benzynie.
Masz ten sam kod silnika co ja.

audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2010, 18:39
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: audi A6 » 07 lis 2010, 10:34

Siemka, ja z moim wachlowaniem na wolnych obrotach już sobie poradziłem, znajomy mechanik powymieniał mi wężyki podciśnienia i telepania ustały:) Koszt 20zł:)))

Fontesen

Post autor: Fontesen » 07 lis 2010, 10:48

audi A6 pisze:Siemka, ja z moim wachlowaniem na wolnych obrotach już sobie poradziłem, znajomy mechanik powymieniał mi wężyki podciśnienia i telepania ustały:) Koszt 20zł:)))
Napisz dokładnej, które wymieniałeś.

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 12:36

audi A6 pisze:Siemka, ja z moim wachlowaniem na wolnych obrotach już sobie poradziłem, znajomy mechanik powymieniał mi wężyki podciśnienia i telepania ustały:) Koszt 20zł:)))
No to super. To jest podstawowa rzecz. Na temat wężyków podciśnienia, odm, ezektora itp. na forum było już pisane tyle razy, że już ponownie nie chce się tego pisać jak ktoś ma problem falowania, wachlowania wibracji itp. Zanim cokolwiek się napisze dobrze jest użyć opcji wyszukiwania na forum, poczytać trochę a potem trochę popatrzeć pod maską własnego auta.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 07 lis 2010, 13:37

fassi1 pisze:
audi A6 pisze:Siemka, ja z moim wachlowaniem na wolnych obrotach już sobie poradziłem, znajomy mechanik powymieniał mi wężyki podciśnienia i telepania ustały:) Koszt 20zł:)))
No to super. To jest podstawowa rzecz. Na temat wężyków podciśnienia, odm, ezektora itp. na forum było już pisane tyle razy, że już ponownie nie chce się tego pisać jak ktoś ma problem falowania, wachlowania wibracji itp. Zanim cokolwiek się napisze dobrze jest użyć opcji wyszukiwania na forum, poczytać trochę a potem trochę popatrzeć pod maską własnego auta.
No wszystko fajnie, gdybym ich nie wymieniał. Wymieniłem wszystkie te u góry małe wężyki (nad ezektorem) odmę, ale tylko tą czesć która przechodzi z głowicy do głowicy.
Wiem że jest jeszcze jeden wężyk odmy za silnikiem, do którego się niebawem dobiorę. Są jeszcze jakieś od podciśnienia, których nie widać "na wierzchu"??

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 07 lis 2010, 15:13

--RaDeK-- pisze:
fassi1 pisze:
audi A6 pisze:Siemka, ja z moim wachlowaniem na wolnych obrotach już sobie poradziłem, znajomy mechanik powymieniał mi wężyki podciśnienia i telepania ustały:) Koszt 20zł:)))
No to super. To jest podstawowa rzecz. Na temat wężyków podciśnienia, odm, ezektora itp. na forum było już pisane tyle razy, że już ponownie nie chce się tego pisać jak ktoś ma problem falowania, wachlowania wibracji itp. Zanim cokolwiek się napisze dobrze jest użyć opcji wyszukiwania na forum, poczytać trochę a potem trochę popatrzeć pod maską własnego auta.
No wszystko fajnie, gdybym ich nie wymieniał. Wymieniłem wszystkie te u góry małe wężyki (nad ezektorem) odmę, ale tylko tą czesć która przechodzi z głowicy do głowicy.
Wiem że jest jeszcze jeden wężyk odmy za silnikiem, do którego się niebawem dobiorę. Są jeszcze jakieś od podciśnienia, których nie widać "na wierzchu"??
Zdemontuj tą podstawkę nad przepustnicą na której znajdują się elektrozawory i wężyki podciśnienia. Zdemontuj prowadnicę powietrza tak żebyś mógł dostać się do przepustnicy z lewej strony. Do tej odmy dostaniesz się właśnie od lewej strony a jest podłączona pod przepustnicą.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 07 lis 2010, 20:45

U mnie nowy eżektor, odmy czyste, węże podciśnieniowe wymienione( nie wszystkie - te u góry + ten który idzie do skracania dolotu), przepustnica i przepływomierz wyczyszczone, przepustnica adaptowana. Telepanie tylko na gazie i 5 cylinder coś nie tak.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Fontesen

Post autor: Fontesen » 12 gru 2010, 22:51

fassi1 pisze:
--RaDeK-- pisze:
fassi1 pisze: No to super. To jest podstawowa rzecz. Na temat wężyków podciśnienia, odm, ezektora itp. na forum było już pisane tyle razy, że już ponownie nie chce się tego pisać jak ktoś ma problem falowania, wachlowania wibracji itp. Zanim cokolwiek się napisze dobrze jest użyć opcji wyszukiwania na forum, poczytać trochę a potem trochę popatrzeć pod maską własnego auta.
No wszystko fajnie, gdybym ich nie wymieniał. Wymieniłem wszystkie te u góry małe wężyki (nad ezektorem) odmę, ale tylko tą czesć która przechodzi z głowicy do głowicy.
Wiem że jest jeszcze jeden wężyk odmy za silnikiem, do którego się niebawem dobiorę. Są jeszcze jakieś od podciśnienia, których nie widać "na wierzchu"??
Zdemontuj tą podstawkę nad przepustnicą na której znajdują się elektrozawory i wężyki podciśnienia. Zdemontuj prowadnicę powietrza tak żebyś mógł dostać się do przepustnicy z lewej strony. Do tej odmy dostaniesz się właśnie od lewej strony a jest podłączona pod przepustnicą.
Kolego, u mnie wszystko posprawdzałem. I wszystko jest git.
Teraz jak jest -5 stopni, auto przestaje wibrować, chodzi super, dopuki nie złapie dobrze 90 stopni. Wtedy znow jest ten sam problem.Doradzisz coś?? Wymieniłem już czujnik temperatury (ten pod dolotem) i ten na dolocie tzn czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Został jeszcze ten przy chłodnicy, ale nie wiem za co odpowiada, i jak go sprawddzić

p@ablo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 15 kwie 2010, 18:13
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: p@ablo » 13 gru 2010, 11:10

Witam.
Mam ten sam silnik (ACK) i podobny problem na LPG (na benzynie jest OK) - gdy samochód złapie temp. 90 st na wolnych obrotach zaczyna szarpać. Przy przyśpieszaniu jest tragadia w przedziale ok. 1 - 2,5 tys. obrotów strasznie szarpie i jest bardzo słaby. Wymieniłem świece i niestety nie ma żadnej poprawy (na świecach u góry było trochę oleju - prawdopodobnie wyciek spod uszczelki pod klawiaturą). Gazownik podpiął laptopa, pojeździł ze mną przełączając poszczególne wtryski na benzynę i stwierdził, że na cylindrach 4-6 jest problem z zapłonem - prawdopodobnie olej, w którym zamoczone były końcówki kabli, spowodował ich uszkodzenie i następuje przebicie. Tutaj nasuwają się moje wątpliwości - dlaczego przebicie jest tylko na cylindrach 4-6 (olej był na wszystkich kablach). Proszę o sugestie czy wymieniać kable WN czy może szukać innej przyczyny.

Paweł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja