Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 sty 2011, 21:26

A właśnie tego zapomniałem dodac . A więc auto jak się nagrzeje obniża dawkę wtrysku że względu na to żeby było oszczędniejsze. Na wolnych obrotach ta dawka jest naprawde niewielka jak jest ciepły i co za tym idzie trudniejsza do zapłonu dla świecy która nie jest w 100% ok . ( ja podejrzewam przebicie na świecy ceramika lub sadza ) Oczywiście nie twierdzę że tak jest ale sami powiedzcie ze ciekawe :) wstawiłbym obliczenia ale nie mam skanera przy sobie . Mam 10 stron obliczeń i wychodzi mi że musi to być zapłon. Bo w przeciwnym wypadku musiało by być to coś nie tak z mechaniką auta co odrzuciłem bo sprężanie jest u mnie 13.5 albo z kompem a tu tez parametry jeden po drugim jest super. Pomyślałem że wykorzystam wiedzę ze studiów do wyznaczenia tego <ok> W końcu sprawdziłem już wszystko mechanicznie :)
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 13 sty 2011, 22:15

Hmmmm ciekawe :) Myślę, że nawet te NGK preferowanie do 2.8 powinny dawać radę. U mnie nie ma przebicia jak wspomniałem mam nowe kable i świece... Choć całkiem możliwe, ja też mam sprężanie wręcz książkowe 13.5 - 14 <ok> a co do parametrów z kompem masz jakieś bloki pomiarowe żeby porównać parametry z silnika z wymaganymi wartościami ?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 13 sty 2011, 22:25

porównywałem je ze znalezionymi w necie luzem no i z kumplem ktory tez ma 2.8 tyle ze rok młodszy. ale mial identyczne a u niego nie telepalo nic mial w sumie tylko inne swiece bo bosch 4 elektrodowe i mial LPG zalozone też .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 13 sty 2011, 23:21

Wlasnie w necie jest bardzo malo danych...nawetr serwisy nie maja danych. Jakby swiece mialy zalatwic telepanie wzialbym je z marszu. Czyli mowisz, zeby zainwestowac w irydowe?

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 sty 2011, 18:51

Ja zainwetuje w irydowe kierując się logiką. A jak mam wydać 160 zł na te vo mam świece które nie róznia się budową od tych za 6 zł sztuka to wole juz dac 260 zł za irydówki które nie wypalą siętak szybko jak te za 160 zeby nie wiem co. Wiec logika pomoże mi wyeliminować świece. Ale ja już miałem do czynienia z irydówkami i to na plus tak jak to wspominałem w przypadku mojego motocykla. 4 cylindry w CBR pracowały bardzo równiutko no i pali pięknie od strzału. A moje audi pali na zimnym tak no przeciętnie czasami nawet za 3 kreceniem albo za pierwszym ale długo no i ten smród benzyny niedopalonej. Wiec świece moim zdaniem tak . Bo cewkę i kable zmieniłem na ORI Bremi i Bremi :) więc zostały świece z zapłonowego tylko . Reszta to elektronika która wskazuje na zapłon w odpowiednim punkcie bo inaczej nie może być ze względu na budowę czujników halla .
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 14 sty 2011, 22:51

Ok to czekam na wyniki Twojego niejako eksperymentu ;) Kupilbym tez irydy ale kupilem niedawno nowe ngk... a poki co jeszcze troche innych wydatkow zwiazanych z samochodem :)

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 sty 2011, 23:31

Może podam co wymieniłem na nowe i ori zeby nie bylo ze pisze nazwy producentow to wszsytko jest ori :

-kable WN
-cewka
-świece (zwykłe dedykowane ngk )
-przepływomierz
-wtryski beznyna
-pompka paliwa
-regulator cisnienia paliwa
-bylem w serwisie salonu AUDI w niemczech podpiety pod kompa ( nie zauważyli słąbego ładowania nawet ) 150 Euro
-alternator regeneracja
-aku nowy
-bezpieczniki wszystkie sprawdzone
-sprężanie 13.5 na wszystkich cyl równo
-zaworek n80 przewietrzania zbiornika paliwa
-eżektor
-uszczelki napinaczy i pokrywy zaworów
-czujnik temperatury płynu chłodniczego
-olej Valvoline MaxLife 5w40
-podciśnienie wężyki wszystkie nowe

wymieniłem też felgi na wieksze i lampe na mniej matową :) ale to nie poprawiło też wibracji i nie równej pracy <ok>

podejrzewałem jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza ale no ciężko mi stwierdzić jakie powinny być te wartości . moze ktos poda jakie ma u siebie te wartości i przy jakich temperaturach. Na forum łatwo znaleźć jak sie sprawdza ten czujnik . Temepratura jest w vagcomie obok temperatury płynu chłodniczego.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

feniulolo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 191
Rejestracja: 18 gru 2010, 22:33
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: feniulolo » 15 sty 2011, 09:29

Ja też powymieniełame całą mase rzeczy i jedyne co pomogło tzn teraz auto już nie gaśnie i nie faluje to przepływka ;) Niestety po rozgrzaniu na wolnych zaczynaja sie wibracje. Co do czujnika zasysanego powietrza wzialem go wsadzilem w snieg to na kompie pokazal jakas ujemna temperature, potem scisnalem w rece pokazal jakies 33 stopnie (temperatura ciala ludzkiego to 36,6 a o te 2 - 3 stopnie nie chodzi ;) ) Ponadto raczj ma dobre odczyty bynajmniej w moim przypadku. Dzis podepne kompa to pozniej opisze jeszcze co z nim. W każdym razie czytałem wczoraj pół nocy forum i u niektórych okazała się to byc przepustnica. U mnie ostatnim razem jakieś 2 tyg temu przeprowadziłem jej adaptacje, po wizycie u elektryka, wymianie kabli, swiec i przeplywki nie moge jej adaptowac, wyswietla sie ERROR. Elektryk powiedzial, ze oznacza to iz jest padnieta ale auto chodzi w miare normalnie poza telepaniem na wolnych po rozgrzaniu.

Kaszeszczuk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 388
Rejestracja: 27 cze 2010, 10:15
Imię: Mi hał
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Kaszeszczuk » 27 mar 2011, 19:25

U mnie faktycznie jest tak, że jak dojeżdżam do świateł to dopiero po paru sekundach zaczyna telepać. Ale to tylko na lpg.
A6 C5 2,4 v6, Peugeot 508 i powrót do Audi a6 c7:)

Raphael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 29 lip 2008, 15:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Raphael » 01 gru 2012, 14:00

Cześć!

I jak temat z szarpaniem?
U mnie akcja zaczęła się jakieś 1.5 roku temu (mniej więcej miesiąc po zmianie świec na NGK).
Początki były delikatne i objaw był widoczny przy maksymalnym przyśpieszaniu (czyli obciążeniu).
Teraz jest dużo gorzej, czasem wyprzedzić ciężarówkę jest niebezpiecznie.
Zauważyłem pewną zależność, im większe obroty tym mniej szarpie.
Czyli dedukując, bogata mieszanka na niskich obrotach - krztusi się, relatywnie uboższa na wyższych - jest OK.
Na kompie nic nie wychodzi, na lpg zjawisko jest bardziej odczuwalne. A ha, czasem, po chwili pracy na jałowym biegu zaczyna telepać budą.

Udało się komuś z Was rozkminić ten problem?
Kable WN rezystancyjnie i palpacyjnie (przebicie) wyglądaję OK

pozdrowionka

michalmic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 30 lis 2012, 18:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: michalmic » 04 gru 2012, 16:24

W mojej A6 2.8 Quattro w automacie doszło do tego, że jak dojeżdżałem do skrzyżowania zrzucał obroty i często gasł. doszło do tego, że hamowałem lewą a prawą noga trzymałem obroty... <stres>
Nie pomagało nic , aż został wyczyszczony ( umyty) przepływomierz. Jak ręką odjął <hura>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja