Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ AKN 2.5 TDI] SWAP --> AKN --> AVG

Wszystko co dotyczy ogólnie całej gamy A6/A7 silników wysokoprężnych, nie przywiązane stricte do konkretnego modelu.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

[ AKN 2.5 TDI] SWAP --> AKN --> AVG

Post autor: D@mi@n 2.8 » 02 lis 2010, 19:52

Witam :-/

Proszę moderatorów o wyrozumiałość i nie kasowanie tematu bo nic konkretnego znaleść nie potrafię a na innych forach nic się nie można dowiedzieć a na a4-klub to już wogóle <rotfl>

Z oczywistych przyczyn jestem zmuszony do pozbycia się mojego V6 TDI i tak też już zrobiłem --> silnik wyleciał z auta :cry: był w opłakanym stanie - wałki kompletnie starte, hydraulika rozleciała się itp itp w każdym bądź razie nie opłaca się go remontować a kolejnej turboskarbonki WOLAÂŁBYM nie montować :-?

Wpadłem na genislny pomysł żeby zastąpić awaryjne V6 silnikeim AVG 1.9 TDI 110PS na pompie.


Kilka danych technicznych:

Moje A4 jest z 2000roku
Silnik AKN współpracował z Tiptroniciem

Dawca czyli 1.9 AVG jest także z 2000roku wraz z kompletną instalacją silnika i ECU 8-)

O ile sprawy mechaniczne dałbym radę zrobić sam o tyle na elektryce musiałby skupić się ktoś inny :-P
I w związku z tym mam kilka pytań na które może mi odpowiecie a więc:

Jak wygląda sprawa współpracy ECU od AVG z IMO które pewnie siedzi w moim aucie (choć coś mni się obiło o uszy, że silniki na pompie mają stare IMO)
Czy ECU będzie współpracfowało z ABS-em i zegarami?
Czy skrzynia tiptronic od V6 Tdi podejdzie do AVG??

Mam nadzieję, że pomożecie i krok po kroku damy radę ze SWAPem <piwo>
Pozdrawiam
D@MI@N

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 03 lis 2010, 07:19

Po dokonaniu podobnej "sztuczki" widzę kilka obaw.
Immo w 2,5 tdi podobno siedzi także w pompie (tak słyszałem) ale problem nie będzie Cię dotyczył ponieważ będziesz miał inną pompę z silnikiem i do kompletu inny ecu.

Ja do odpalenia 1,9 potrzebowałem oczywiście wyprosić 2,5 wstawić 1,9 zapiąć instalację (którą miałem wraz z silnikiem przekładka była z a6 do a6) podłączyć ecu od 1,9 i założyć licznik od pojazdu dawcy, po przełożeniu elektroniki kluczyka wszystko zagrało silnik odpalił.

Czy silnik 1,9 pochodzi z również z a4?? jeżeli ta to do szczęścia brakuje CI kluczyka i zegarów.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 03 lis 2010, 11:15

dawcą jest też z a4 i z tego samego roku :)
Pozdrawiam
D@MI@N

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 03 lis 2010, 16:14

to załatw sobie zegary, kluczyk i przedni pas(głownie to metalowe wzmocnienie) i do dzieła

Marious_83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2009, 07:40
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Marious_83 » 05 lis 2010, 09:49

Piotruś ma rację ja też polecam przekładkę z manualem, po pierwsze jeden element mnie w przyszłości do remontu a po drugie... jak widzę ile wtyczek pozostało mi po automacie to się automatycznie za głowę łapię...

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 05 lis 2010, 18:51

no właśnie rozmawiałem z mechanikiem i chyba sobie daruje wymianę tylko że względu na skrzynie. Chyba że znajdę skrzynie w dobrych pieniądzach. Będzie pasować skrzynia 6 manual do 2.5 do avg? Chce taka ponieważ program będę i tak robił a dużo jeżdżę w trasie
Pozdrawiam
D@MI@N

wkuba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2010, 09:21
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: wkuba84 » 08 lis 2010, 09:38

Ja w najbliższym czasie planuje podobną operację ale dawcą ma być silnik AFN (niezawodny i niezniszczalny)ze skrzynią. Dowiedziałem się, że trzeba również zmienić sanki, półosie, przewody od klimatyzacji na te z 1.9tdi. Może ma ktoś więcej doświadczeń i podpowie co jeszcze. Z ECU i licznikiem nie powinno być problemu wszystko lata na immo2 więc spokojnie kompatybilne.
Oczywiście trzeba jeszcze poradzić sobie z rurkami od IC bo zamierzam zostawić pas przedni z 2.5 tdi bo jest tam duży IC, ponoć problemy mogą być z wężem od wspomagania?
Przedkłada z manuala na manual.

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 08 lis 2010, 19:21

chłodnica od 2.5 ma odwrotnie wlot i wylot, więc nie pasuje,
Kolego w a4 b5 też jest IMO 2? Z 2000roku?
Pozdrawiam
D@MI@N

wkuba84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 08 lis 2010, 09:21
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: wkuba84 » 09 lis 2010, 07:23

W zasadzie czy immo2 czy immo3 to nie ma znaczenia bo spokojnie można to obejść tylko wystarczy kumaty elektryk. Generalnie chodzi o to żeby na czas 1 uruchomienia zdjąć z ECU immobiliser całkowicie, żeby móc odpalić na starym zestawie kluczy i liczniku.

Czyli co wychodzi, że trzeba zmieniać pas czy wystarczy tylko chłodnicę wody ?

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 09 lis 2010, 21:49

wystarczy że z tego samego auta z którego kupisz silnik wyciągnąć licznik i pestkę z kluczyka i elektryk nie potrzebny. Pas przedni najlepiej kupić cały

[ Dodano: 2010-11-16, 20:36 ]
sprawa załatwiona. Kupiłem kolejny akn. Napewno ostatni
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 31 gru 2010, 23:13

podepne sie pod temat..

Czy srzynia z 2.5 tdi AFB 150ps manual 1998r bedzie pasowala do 1.9 tdi 130 ps?

Planuje przekladke, bo mam silniczek 1.9 z golfa 4 po spaleniu, oznaczenia nie znam, wiem jedynie ze ma 130 ps, jezdzil na automacie i byl z 2002 roku ;]

Czy jest w ogole mozliwa taka przekladka?
Jak wyglada sprawa turbiny, czy w 2.5 nie jest przypadkiem wieksza niz w 1.9 ? nie dalo by sie jej przeszczepic z 2.5 do 1.9 ?

W moim afb siadla niestety pompa wtryskowa... Niewiem czy sie to w ogole oplaca zeby przechodzic z 2.5 na 1.9, stad tez moje pytania do was.. Wszystko poza instalacja bede robil sam i zapewne dluga droga przedemna.. Moze lepiej byloby kupic a6 z silnikiem 130ps i wtedy wszystko przelozyc?

Pozdrawiam Serdecznie i Szczesliwego Nowego Roku wam zycze!

Awatar użytkownika
D@mi@n 2.8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2009, 22:48
Lokalizacja: Wieluń

Post autor: D@mi@n 2.8 » 01 sty 2011, 20:12

daj sobie stary spokój 8-)


od groma rzeczy trzeba wymieniać łącznie z przednim pasem :-|
Pozdrawiam
D@MI@N

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 01 sty 2011, 20:19

wszystko da sie przełożyć tylko po co ??? ludzie raczej zamieniają silniki ale w tą "drugą strone" - na mocniejsze a nie na słabsze
Jak V6 ci sie znudził spróbuj innego 2,5 - R5!!! :mrgreen: - jak bedziesz wytrwały może sie sie uda ,
a do tego zapomnisz o awariach silnika :-P
Łan tu sri TDI :mrgreen:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja