Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.4 Q] Olej silnikowy- co robić??

Silniki benzynowe
GoSeba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:31
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: GoSeba » 28 lut 2010, 14:40

Witam. Kupiłem audi a6 3.0 benzyna ze stanów , i niewiem na jakim oleju jezdził ma przejechane 100 tyś km , i niewiem jaki olej mam do niego wlać. Doradzcie

Pozdrawiam :mrgreen:

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 28 lut 2010, 19:19

Wg producenta powinien być wlany olej np. Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30 oczywiście full syntetyk.
usunieto !!

GoSeba
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 lut 2010, 14:31
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: GoSeba » 01 mar 2010, 20:05

Dzieki bardzo za rade.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
boluss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 212
Rejestracja: 18 mar 2008, 21:48
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: boluss » 07 mar 2010, 08:45

stasiuszef Załączam kilka fotek tego filterka .

Tak wygląda miejsce zamontowania filterka.
Obrazek

Umieściłem go w tym miejscy na dłuższym wężu i ułożyłem go pod zbiorniczkiem do płynu chłodniczego.

Tutaj miej więcej tak to wygląda.
Obrazek



Obrazek

Widać jak stary filterek jest zawalony białą mazią.

Obrazek

Wymieniam filterek raz w roku przeważnie po zimie. Widać jak zawala go tym syfem i pomyśleć że to wszystko wciąga ezektor, który ma tak drobne kanaliki że się zapycha.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 07 mar 2010, 11:00

No właśnie o to mi chodziło.Dzięki boluss za fotki.Podejrzewam że zastosuję Twój patent.Ostatnio czyściłem ezektor z tego szlamu i nie było łatwo przepchać boczny króciec ezektora.Wymieniłem wszystkie odmy(karbowane rurki) na gumowe węże.W samych wężach nawet tak sie nie zbiera, ale właśnie w miejscach gdzie jest mała średnica węża, a wiadomo jaka średnica jest tego bocznego króćca.
usunieto !!

fudzi1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 26 lut 2010, 10:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: fudzi1234 » 29 paź 2010, 18:34

Witam moje autko ma przejechane teoretycznie 190 a praktycznie okolo250tys. mam wlasny Mobil 1 5W50 i autko konsumuje 0,8litra oleja na okolo 1600km . Zbliza mi Sie wymiana wiec powiedzcie jaki mialbym wlas teraz olej i jakiej firmy.. Proponowali mi olej Castrol Edge 5W30 badz Castrol Magnatec 5W40..Pomozcie.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 paź 2010, 19:04

fudzi1234 pisze:0,8litra oleja na okolo 1600km . Zbliza mi Sie wymiana wiec powiedzcie jaki mialbym wlas teraz olej i jakiej firmy.. Proponowali mi olej Castrol Edge 5W30 badz Castrol Magnatec 5W40..Pomozcie.
tym co Ci takie coś proponują, przy takim spalaniu "dużym" oleju, powiedz żeby kupili se koło i walnęli się w czoło
zalej 10w40 valvoline

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 29 paź 2010, 20:04

goly191 pisze:
fudzi1234 pisze:0,8litra oleja na okolo 1600km . Zbliza mi Sie wymiana wiec powiedzcie jaki mialbym wlas teraz olej i jakiej firmy.. Proponowali mi olej Castrol Edge 5W30 badz Castrol Magnatec 5W40..Pomozcie.
tym co Ci takie coś proponują, przy takim spalaniu "dużym" oleju, powiedz żeby kupili se koło i walnęli się w czoło
zalej 10w40 valvoline
polecili mu go pewnie dlatego ze nim handluja :lol: i niezle zarobia na dolewkach <ok>

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 29 paź 2010, 20:42

mariusz888 pisze:polecili mu go pewnie dlatego ze nim handlują :lol: i niezle zarobią na dolewkach <ok>
chyba tylko
bo jak można komuś polecić pełen syntetyk przy takim piciu oleju, jak widać można
dobrze, że mu nie kazali zalać 0W30 :lol:

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 29 paź 2010, 21:24

Przywołam może swój post. Oczywiście jestem przeciwny wlewaniu gównianych olejów (nie oszukujmy się, żadne 10W40 nie będzie lepszym olejem od Mobila 1 5W50).

Post pochodzi z innego forum, bo na tym cięzko dyskutować na tematy olejów, czyli takich gdzie zdominowały opinie stereotypowe i daleko od prawdy.

A ja jednak postanowie wykorzystać swoje możliwości nad zwykłymi użytkownikami i dopisać swoje spostrzeżenia. 37 stron o olejach to bardzo, bardzo wiele, ale chyba w całej tej teorii zabrakło praktyki.

Wciąż jest wiele osób, które piszą, że wymiana oleju z minerała na oleje lepsze to śmierć dla silnika. Nigdy tak nie uważałem, więć brnąłem w to dalej ryzykując utratę pieniędzy (rozszczelnienie silnika).
W Audi, przypomnę nienajszczęśliwsze 2,8 ACK, było wlane niewiadomo co. Po odkręceniu korka było w środku bardzo brudno, a po przejechaniu ok. tys kilometrów olej na bagnecie robił się nie przyjemnie czarny. Silnik brał olej - w dość znacznych ilościach - ale to też zasługa nieco nieszczelnej klawiatury (taka przypadłość V6 w Audi). Ponadto codziennie rano było słychać klekot napinaczy łańcuchów, 30 zaworów i w ogóle pożal się panie nic tylko na szrot z silnikiem. A jednak, od wymiany do wymiany trzeba było wlewać chyba z 1,5 czy 2 litry oleju, a ciągle był lany 5W50 (przypomnę, że zrobiliśmy już autem ponad 20 tys km).

Kilkanaście tysięcy temu postanowiliśmy zalać silnik czymś od LM - uszczelniacz silnika czy coś. Na bazie dwusiarczku molibdenu. Efekt? ÂŻaden oprócz uelastycznienia uszczelniaczy zaworowych :)
Kolejne pare tys później zbliżała się wymiana oleju. Wniosek? Myjemy silnik. Kupiliśmy środek do płukania oleju od Liqui Moly, którego starcza na 5 litrów (oleju w silniku jest 6 na połowie miarki). Prosta procedura: wlewamy przed wymianą, 15 minut i spuszczamy z miski.
Efekt zgodny z oczekiwaniami. Z silnika spłyneło sporo czarnego pyłu, szlamu, ogólnie spłynął bardzo wielki syf. Spod korka można niemal jeść - nie mal, bo nie wszystko zeszło. Ale spokojnie, zejdzie następnym razem ;) A olej na bagnecie ma barwę jak oleju z butelki! Jestem pewien, że to pomogło też hydraulicznym napinaczom. Co na to najprawdopodobniej zapieczone pierścienie, przez które silnik jadł olej? Czas pokaże.

Na pewno zrobię to samo w Mercedesie (mimo, że silnik czysty), bo powinienem już zmieniać olej.

Pozdr.


No to pozdro!

edit: zaznaczę tylko, że od wymiany oleju przejechaliśmy ponad 2 tys kilometrów i stan oleju jest prawie bez zmian.

fudzi1234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 120
Rejestracja: 26 lut 2010, 10:29
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Post autor: fudzi1234 » 31 paź 2010, 02:12

czy jestes pewny co do oleju 10w40 valvoline ze nie bedzie go brac ..? A co myslicie o tym Castrolu..? Inni uzytkownicy tez polecali ..co powiecie..?

robsonb73
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 435
Rejestracja: 07 mar 2009, 16:28
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: robsonb73 » 31 paź 2010, 21:38

fudzi1234 pisze:czy jestes pewny co do oleju 10w40 valvoline ze nie bedzie go brac ..? A co myslicie o tym Castrolu..? Inni uzytkownicy tez polecali ..co powiecie..?
Mam dobre doświadczenia z valvoline maxlive 10w40
W porównaniu z castrolem dużo mniej go ubywało przy nieszczelności pod ppokrywami zaworów
Nigdy nie narzekaj że masz w życiu pod górę jeśli zdecydowałeś, że idziesz na szczyt. Forum Audi A6 dyskusyjne !

damianozosan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2010, 19:24
Lokalizacja: lublin

Post autor: damianozosan » 08 lis 2010, 23:03

WITAM co do szlamu na korku i na bagnecie i w ekstremalnym przypadku w zbiorniczku wyrównawczym -przerabiałem to w moim bmw e30 , mianowicie jeśli szlam przypomina konsystencją i barwą musztardę to na bank uszczelka pod głowicą :-P , natomiast jeśli delikatna biaława śmietanka pokazuje się pod korkiem wlewu oleju w przytpadku gdy autko robi kruciutkie dystanse np. bez rozgrzewania go na postoju to winą jest niedogrzanie silnika podobno jeśli olej nie osiągnie temp pracy to po dłuższym postoju wytrącają się z niego jakieś dziwne rzeczy podobno nawet jakaś wilgoć w tym uczestniczy szczególnie w zimie --- takie teorie słyszałem

Awatar użytkownika
starry
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 36
Rejestracja: 03 kwie 2013, 11:29
Lokalizacja: Dolnyśląsk
Kontakt:

Post autor: starry » 02 maja 2013, 11:35

Dawniej do Vectry wlewałem i nawet nie pamiętam już co i było bez stresu. A teraz?
Naczytałem się tu tyle, że zwątpiłem. Bywa, że głupia oszczędność paru złoty odbija się potem czkawką i naprawą dużo bardziej kosztowną więc ....
Więc ponieważ nie wiem co wlał poprzednik to zalałem Mobila 5W40. Jeżdżę mało i silnik ledwo zdąży się rozgrzać więc myślę że to lepiej niż 40W40, ale wiem że Audio zaleca 5W30 co przy Mobilu kosztuje parę złoty więcej na litrze od 5W40. Niestety nie wiem jeszcze ile pije oleju moja V6 ( a pije na pewno ) więc więc wybrałem wariant 5W40.
Pojeździmy zobaczymy.
starry

Awatar użytkownika
LeszekMX5
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Leszno / Wielkopolska

Post autor: LeszekMX5 » 12 sty 2014, 20:32

W informacjach zawartych w instrukcji i książce serwisowej mówi się o oleju 5W30. Producent nie wspomina jednak nic na temat konkretnego producenta. Podana jest tylko specyfikacja dla przeglądu longlife: VW 503 00 i VW 503 01, oraz dla stałego okresu przeglądu,
czyli 1 rok lub 15000 km: VW 500 00 i VW 502 00.
Ilość oleju z wymianą filtra: około 5,7 l.
Pozdrawiam. Leszek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl