Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5TDI ASB Q] Rozrusznik -automatyczne rozłączanie 2s

Elektryka
ODPOWIEDZ
bronczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 sie 2010, 23:14
Lokalizacja: Częstochowa

[A6 C5 2.5TDI ASB Q] Rozrusznik -automatyczne rozłączanie 2s

Post autor: bronczek » 27 paź 2010, 00:11

Witam,


czy w waszych samochodach też jest opcja/błąd samoczynnego odłączania rozrusznika po odpaleniu silnika?

Czyli przekręcamy kluczyk na rozruch i ile byśmy go nie trzymali to rozrusznik przestanie kręcić jak tylko silnik odpali, ale nie dłużej niż 2 sekundy?

Pozdrawiam, Michał

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 27 paź 2010, 17:28

ja nie mam pojecia ale rok temu w duze mrozy cos takiego mi sie dzialo raz nie moglem odpalic bo ropa zamarzla i wlasnie jak troszke pokrecilem rozrusznik sie wylaczal po czasie dzialalo ale nie wiem czy to wina mrozu czy czegos takiego chetnie sam bym sie dowiedzial
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

bronczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 sie 2010, 23:14
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bronczek » 27 paź 2010, 23:01

A możesz dłużej przytrzymać kręcenie rozrusznikiem - nawet jak już odpali?

U mnie jest tak że w momencie odpalenia rozrusznika sam przestaje kręcić. Nie wiem czy to jest błąd czy tak powinno być.
W przypadku zapowietrzenia układu (np. podczas wymiany wtrysków) będzie chyba problem z przepchaniem paliwa przez kręcenie rozrusznikiem.

mily

Post autor: mily » 28 paź 2010, 15:26

To nie jest wada tak ma być.

Układ jest blokowany dopiero po odpaleniu autka, więc w zimę można śmiało kręcić, ale z głową (maks ok 10 sek.). Jak ktoś za długo przytrzyma to rozrusznika albo się spali, albo zostanie odłączony przez przekaźnik (kwestia kondycji rozrusznika).

W przypadku zapowietrzenia nie powinno odciąć rozrusznika (bo silnik nie odpalił, no chyba że jak wyżej rozrusznik się przegrzeje to powinien pzekaźnik go odciąć do ostygnięcia)

bronczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 09 sie 2010, 23:14
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bronczek » 28 paź 2010, 16:53

hm ....

U mnie wygląda to tak: zazwyczaj odpala na dotyk i ile bym nie trzymał na rozruch to rozrusznik sam się wyłączy jak silnik odpali. Ale jak pojawiły się chłodniejsze dni i samochód postoi z 2-3 dni to z rana mam problem z odpaleniem. Brakuje mi z 1-2 sekund aby odpalił. I muszę cofnąć kluczyk do końca i ponownie odpalać. wrrr.....

Akumulator nowy - Varta 100 (wyprodukowany 2 miesiące temu:) )
ÂŚwiece żarowe sprawdzane przez serwis boscha - ponoć sprawne.
Kąt wtrysku = OK

Nie wiem czy u mnie jest problem (tylko w mroźne poranki) w tym że rozrusznik wyłącza się za wcześnie - czy coś z zapowietrzaniem się? Dziwne że pojawia się to tylko jak jest zimno.

Czy może być tak że rozrusznik jak nie jest przez 2 dni odpalany to pierwsze jego kręcenie nie jest zbyt mocne. Mam wrażenie że nie kręci równo - tylko uuuu.......uuuuuuu....uuuuuu :)
Jak tylko raz zostanie odpalony po nocy to kolejne odpalenia są już na dotyk.

Czyli u was jest też takie odcięcie rozrusznika jak silnik odpali? i możecie kręcić nim dłużej niż 2-3 sekundy?

Co odpowiada za rozłączenie rozrusznika ... może ten czas jakoś wydłużyć?

Pozdrawiam, Michał

[ Dodano: 2010-10-30, 22:12 ]
Panowie, nie odpalacie na co dzień samochodu?
Straszna cisza w temacie:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja